Franse hangoor nu naar buiten doen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jippie_G

Franse hangoor nu naar buiten doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 11:34

Wij hebben onze franse hangoren (4 mnd) nu binnen, maar ik denk dat iedereen gelukkiger is als ze naar hun buitenverblijf kunnen. Daar hebben ze namelijk standaard veel ruimte, kunnen ze graven, enz. Nu zitten ze binnen in een kooi en mogen ze er dagelijks even uit. Dat kan niet continue omdat we op ze moeten kunnen letten ivm knagen enzo. Het huis is te klein voor een permanente ruime plek binnen.

Nu weet ik dat ze idealiter in mei pas naar buiten gaan, maar zouden ze op zachte dagen (10 graden of hoger) bijvoorbeeld al naar buiten kunnen met natuurlijk de mogelijkheid van een schuilhok met stro? Of is het temp verschil dan te groot? Iemand daar ervaring mee? Ik vind mei nog zo lang duren voor ze...

Laptopmuis

Re: Franse hangoor nu naar buiten doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:44

Nee, je moet echt wachten tot de temperaturen hoger liggen. Overdag is het misschien dan 10 graden, maar 's nachts weer kouder. Vrijdag is het zelfs alweer -1 's nachts. Zonder wintervacht is dat dus te koud. Je kan wel het hele winterverblijf al klaarmaken en misschien eens denken over castratie. Dat kun je nu ook goed laten doen nu die nog binnen zit, kan die straks in het voorjaar naar buiten met een vriendinnetje (op neutraal terrein kan je beste koppelen, dus waar beide konijnen nooit zijn geweest en dat is je buitenverblijf nu).

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:59

Volgens mij bedoelt ts af en toe naar buiten.

Ik denk dat het op zich zou kunnen, maar dat je regen en wind goed in de gaten moet houden. Daar zijn ze immers niet aan gewend. Als het redelijk warm, windstil en droog is; waarom dan niet?

Jippie_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 13:08

Ja ik bedoel af en toe om op te bouwen en ze wat vaker/ langer de ruimte te geven. Maar ik twijfel omdat je dan toch steeds temp verschillen van 10 graden hebt.

Het zijn overigens 2 broers die net gecastreerd zijn (bij het eerste rijden gedaan)