mank konijn, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

mank konijn, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 19:48

hallo, een van mijn konijnen loopt sinds een paar dagen mank. hij zet zijn rechter achterpoot niet goed neer. wat kan dit zijn, en is er iets wat ik voor hem kan doen? hij gaat morgen naar de DA :j maar of ik iets kan doen om de pijn in zijn pootje minder te laten worden.

Mars

Re: mank konijn, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:55

Zit hij binnen/buiten? Groot hok met veel springmogelijkheden of vlakke ondergrond?
Ik zou sws zogen dat hij zich rustig houdt, niet teveel springt of rond gaat racen. In ieder geval tot je weet wat er is niet laten overbelasten. Hopelijk kan de DA hem helpen :(:)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 19:56

Mars schreef:
Zit hij binnen/buiten? Groot hok met veel springmogelijkheden of vlakke ondergrond?
Ik zou sws zogen dat hij zich rustig houdt, niet teveel springt of rond gaat racen. In ieder geval tot je weet wat er is niet laten overbelasten. Hopelijk kan de DA hem helpen :(:)

hij zit buiten in een hok van ongeveer 12m2 hij huppelt niet zo veel meer als eerst omdat dat zeer doet denk ik :(:)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:06

Eet he konijn nog wel? Konij. Willen namelijk bij pijn nog wel eens stoppen met eten en dat wil je niet hebben.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:16

Ik heb net gevraagd of mijn moeder een afspraak bij de DA wil maken. Zegt ze "nou... Nee, dan loopt de rekening enorm op, papa geeft hem morgen pijnstilling." Om gek van te worden! Mijn vader, veearts, zegt dat het vast wel vanzelf overgaat. Dat het een verrekt spiertje is ofzoiets.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:17

annepaardoes schreef:
Eet he konijn nog wel? Konij. Willen namelijk bij pijn nog wel eens stoppen met eten en dat wil je niet hebben.

Hij eet nog wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:56

Huh maar in je OP staat dat je morgen naar de DA gaat? :')

Drinkt hij verder ook nog? Je zou het eventueel aan kunnen kijken maar mocht het morgen niet verbeteren zou ik wel gaan hoor.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:51

Eerst eens even checken of de nagels goed zijn en er geen wondjes, warme plekken, bukten etc aanwezig zijn. Als je vader veearts is dan weet hij wel wat hij doet.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:46

Maken lopen kan duiden op beginnen de e.c. misschien je vader daar eens op duiden.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 20:57

_Dominique schreef:
Huh maar in je OP staat dat je morgen naar de DA gaat? :')

Drinkt hij verder ook nog? Je zou het eventueel aan kunnen kijken maar mocht het morgen niet verbeteren zou ik wel gaan hoor.

Dat was ook de afspraak. Maar toen ik vroeg wanneer we nou gingen zeiden ze dat hij dan weer zo'n scan moest hebben en dat de rekening enorm hoog zo worden >;)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 20:58

Laptopmuis schreef:
Maken lopen kan duiden op beginnen de e.c. misschien je vader daar eens op duiden.

Dat heb ik opgezocht, maar dat zag er heel anders uit. Bij e.c sleepte de konijnen met hun pootjes en de mijne houdt hem gewoon constant omhoog getrokken :j

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 05:04

Jeika schreef:
Laptopmuis schreef:

Dat heb ik opgezocht, maar dat zag er heel anders uit. Bij e.c sleepte de konijnen met hun pootjes en de mijne houdt hem gewoon constant omhoog getrokken :j

Nee hoor. Mijn konijntje had haar koppie scheef en huppelde rondjes. Had ook e.c. we hebben haar laten inslapen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 05:17

Maar ik begrijp dus dat je vader dierenarts is?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 20:23

Het konijn heeft pijnstillers gehad. Het gaat al een stuk beter. Ik heb mijn vader dat e.c laten zien. Ik geef hem dus ook 2 keer per dag parasiet-dodend middel. Omdat e.c een soort parasiet is (?) ik hoop dat als hij het heeft, het daardoor iets beter gaat.