kat met poepprobleem.. help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Dribbel

kat met poepprobleem.. help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 09:30

Hoi bokkers!

Ik weet op dit moment echt even niet wat ik moet doen dus hoop dat iemand mijn verhaal wilt lezen en wellicht een tip heeft.

Ik heb een langharige kat die vanaf kitten af aan al vaak wat drolletjes in haar vacht had zitten. Soms gaat het een tijd goed, en dan begint het weer. Een paar maanden geleden begon het een hele penetrante lucht te krijgen en ben ik naar de DA geweest. Ze hadden haar achterste geschoren en bleek dat het heel rood was, ontstoken dus. Hiervoor is ze helemaal behandeld en toen (heb al eerder een topic geplaatst hierover) heb ik jullie tips opgevolgd voor andere voeding. Ze krijgt nu 50 gram (afgewogen) RC tegen gevoelige darmen en een kwart blikje natvoer van Almo Nature. Dus op natuurlijke basis.

Het ging heel erg goed en geen last meer van poepjes. Nu ben ik vorig weekend terug gekomen van een paar dagen buitenland en tja.. het begon weer! Kan dit met stress te maken hebben?
Ik rook gelijk weer en combi van poep en penetrante lucht. Maar vanaf het moment dat ik terug ben zit het hele huis onder de poep strepen. Soms ontdek ik een stuk diaree in haar vacht. Nu zitten zelfs haar pootjes onder hele lichte poep, diaree denk ik.

In de kattenbak zie ik geen diaree liggen. Tijdens mijn afwezigheid heeft ze gewoon hetzelfde voedingspatroon aangehouden.

Het probleem is dat ze nu weer continu begint te likken aan haar achterste, waardoor het zijknat is. (ik denk dat dit van het likken komt?). En door het likken wordt alles natuurlijk weer rood en is de kans op ontsteken weer groter.

Wat kan ik nog doen? Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen? Ik vraag dit hier omdat het nu zondag is en het geen spoed heeft om nu naar de DA te gaan.

Nu heb ik het gister helemaal gewassen met een speciale shampoo. Ik heb hier nog een kap liggen. Is het verstandig om deze om te doen? Zodat ze in ieder geval niet meer kan likken daar?

Alvast heel erg bedankt als je het hebt gelezen.. Het is een beetje lang geworden, excuus!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:11

Het kan met stress te maken hebben.. Maar ik zou in jouw situatie een duidelijkere diagnose willen dan dat.
Vandaag de kap om doen en morgen weer de DA bellen. Zo voorkom je dat t vandaag erger wordt (en geef je de rectale huid een beetje de kans om te herstellen). Ook evt wat lange haren rondom haar kontje weg knippen.
En wanneer is ze voor het laatst ontwormd?

Evercreek

Re: kat met poepprobleem.. help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:15

Ik zou inderdaad naar de dierenarts gaan en die vragen wat voor eten het beste is om te geven. Voor nu zou ik de kap wel om doen en morgen even bellen.