Hond in de auto; bench gordel of kofferbak?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Hond in de auto; bench gordel of kofferbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 11:53

We hebben nu onze (deeltijd) hond op de achterbank met een tuigje aan een riempje. Op een hondenkleed om de auto een beetje schoon te houden.
Nu is dit kleed van de action dus can geen kwaliteit en inmiddels behoorlijk aan vervanging toe. Daardoor zijn we eens goed aan het nadenken wat we de beste oplossing vinden.
Kopen we een beter hodnenkleed voor achterin. Gaat ze de kofferbak in op goed kleed way we nog hebben ook aan de gordel. Of kopen we zo'n rek dat ze los in de kofferbak gaat.
Of kopen we een bench waar ze in kan.

De hond is niet van ons dus we willen niet teveel geld uitgeven aan een oplossing alleen voor haar.
Nu staat in een de planning om over ongeveer 1,5 jaar zelf een pup aan te schaffen dus als we nu een "ideale oplossing" bedenken die voor de pup ook goed werkt mag het iets meer kosten.

Nu hopen wij over een paar jaar ook ouders te worden en wij vragen ons vooral af wat het handigst is met en hond en baby/kind en eventueel kinderwagen in de auto.

Mijn voorkeur heeft dus nu niet hond pp de achterbank want als er een baby is zal de hond zijn plek moeten 'afstaan' en dat lijkt me niet goed.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

Mijn vraag is dus vooral. Wat is de handigste/veiligste manier om onze (toekomstige) hond te vervoeren in combinatie met kind en kinderwagen

Willemijnx

Re: Hond in de auto; bench gordel of kofferbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:55

wij vervoeren eigenlijk al jaren de hond los in de kofferbak, wel hebben we zo'n rek werk achter de achterbank. gaat al zo'n 13 jaar goed :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:04

Ik heb op dit moment 'express' een station gekocht ivm mijn hond. Zij vliegt continu op de ramen af zodra we een andere hond zien. In een tuig op de bank werkt bij haar ook niet. Dus ze heeft nu een ruime autobench in de kofferbak.

Hond in de kofferbak lijkt me het handigst, maar als je kinderen krijgt zal de kinderwagen ook achterin moeten. Lijkt me ook niet ideaal voor de hond.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:05

Ik heb een bench achter in mijn auto staan en daar zitten mijn hondjes allebei in. Is voor ons de ideale oplossing. Als die van ons voorin de auto gaan gaan ze jengelen als we langzamer gaan rijden. En dat is nu helemaal niet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:05

Kofferbak inderdaad, met tralies ertussen of een stalen bench.
In bots oefeningen is gebleken dat een honden gordel niet sterk genoeg is om grote krachten te weerstaan waardoor de sluiting alsnog kapot schiet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:14

Ze zit naast me op de voorstoel met een gordel om. Bij grote afstanden gaat ze op de achterbank, ook met de gordel, zodat ze kan liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:18

Ik heb een peugeot partner met 3 auto benches achterin. 2 naast elkaar en 1 dwars erachter.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:18

Ik heb zelf geen rijbewijs maar VL wel, dus als we met de auto weggaan zit ik altijd als bijrijder en zit oppashond tussen mijn benen op de grond. (boxer)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:21

Hier kind, tweede op komst ;), en een hond (je)
Buggy/kinderwagen in de kofferbak aan de kant zodat hond er naast kan, hebben wel een station

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:31

Wij hebben een auto met een hele grote kofferbak daar hebben we een honderek voor laten zetten dus de honden zitten achterin de kofferbak.De grote honden toch,de kleintjes zitten in een stoffen bench van craenenbroek op de achterbank.Ideaal ,de bench zit mooi klem tussen de stoelen en rugleuning van de bank en je kan hem ook zo uit elkaar ritsen en als een plat pakketje ergens opruimen.En de bench koste weinig geld volgens mij was ik voor en grote bench iets rond de 35 euro kwijt.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:39

Het ligt eraan wat voor auto je hebt. Onze grote hond zit los in de kofferbak met een hondenrek. Wij hebben een extra rubbermat in de kofferbak met daarop een deken. Op de achterbank zitten onze 3 jonge kinderen. De hond moet de kofferbak wel eens delen met andere spullen. Maar zolang dit goed vast zit kan de hond er prima bij en blijkt geeneens zoveel ruimte nodig te hebben.
Zoals ik al zei, het ligt aan de auto die je hebt en natuurlijk ook de grootte van de hond.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:42

Ik vervoer mijn 2 honden ook in de kofferbak. Zo der kleedje. Wanneer ik alleen met de BC ga dan leg ik zijn dikke kussen er in. Hij moet namelijk vaak een uurtje wachten en dan kan die wel lekker liggen

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 14:49

Of op de achterbank in de gordel met wen tuig of in de kofferbak met rek. Allebij geeft geen problemen bij mijn honden.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:07

Ligt er geheel aan wat voor auto je hebt... Bij ons zitten ze in de kofferbak maar dat is wel een station...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:51

x_Anne_x schreef:
Mijn voorkeur heeft dus nu niet hond pp de achterbank want als er een baby is zal de hond zijn plek moeten 'afstaan' en dat lijkt me niet goed.

Dan geef je je eigen antwoord al; hond in de kofferbak dus ;)
Kan je daarna nog bekijken of je daar een rek of bench wil gebruiken.

Mijn hond zit ook in de kofferbak, op een kleed. Ik gebruik geen bench of rek.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:28

Kooi in de kofferbak...
Momenteel een simpele draadbench, maar dat word een dubbelentransportkooi

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 08:25

Mijn ouders hebben de honden al jaren in de kofferbak. Eerst zonder rek, kleine hondjes en kwamen er niet over. Nu een grote met rek.
Het kleintje in een nylon bench die in de gordel zit op de achterbank.
Ik heb ook het plan om met een benchje op de achterbank te werken. Maar ik heb een kleine auto en bij mij zit nooit iemand achterin. Kan ik in de koffer de paardenbrokken, extra jas, warme trui etc laten liggen. :-)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 09:19

Bedankt voor de vele reacties!
Toch vooral veel mensen die voor de kofferbak zijn.

Er werd een paar gevraagd om wat voor auto en wat voor hond t gaat.

We hebben een fiat punto uit 2000 dus oud model http://ipocars.com/imgs/a/e/y/z/i/fiat_ ... _1_lgw.jpg

En de hond is een Friese Stabij (kruising )
En onze eigen hond zal heel waarschijnlijk een pup van haar worden.

Ik twijfel vooral of hond en kinderwagen ooit zou passen samen.
Anders moet er maar een andere auto komen dan haha

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:30

x_Anne_x schreef:
Bedankt voor de vele reacties!
Toch vooral veel mensen die voor de kofferbak zijn.

Er werd een paar gevraagd om wat voor auto en wat voor hond t gaat.

We hebben een fiat punto uit 2000 dus oud model http://ipocars.com/imgs/a/e/y/z/i/fiat_ ... _1_lgw.jpg

En de hond is een Friese Stabij (kruising )
En onze eigen hond zal heel waarschijnlijk een pup van haar worden.

Ik twijfel vooral of hond en kinderwagen ooit zou passen samen.
Anders moet er maar een andere auto komen dan haha

Mocht het ooit zover zijn. Zou je de kinderwagen kunnen opvouwen en tussen de voorstoelen en bank op de grond leggen. Baby's komen toch nog niet bij de grond. Wij legde er ook wel eens statieven Ed neer en lag daar goed. Dan Is je kofferbak vrij voor de honden.
Ik heb honden persoonlijk liever in een kofferbak, maar vroeger hadden wij de hond gewoon naast ons op de bank. Nooit geen probleem geweest ze Was het gewend (border collie/pitbull)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:01

Hier een combo voor de honden. Ze gaan los achterin omdat ze met teveel.zijn nu om benchen te doen. Wij hebben 2 rekken. 1 tussen de achterbak en de stoelen zodat ze gescheiden zijn van ons maar wel contact mogelijk is en 1 tegen de achterdeuren. Zijn de ramen beschermd en de deuren kunnen veilig open ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:08

vroeger op de achterbank met een tuigje en veiligheidsgordel. Maar nu altijd in de kofferbak met een metalen scheidignsrek en vind dit persoonlijk veel handiger. Moest ik een grotere auto hebben, dan zou ik mss wel opteren voor een bench/transportbox zodanig dat ik nog een stukje kofferruimte overhou en niet alles op de achterrbank moet gooien.

ik heb een uit de kluiten gewassen jack russel en een dalmatiër en rij met een Golf plus.