Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
callum schreef:Laten injecteren met ivermectine door de da. En plekjes kan je insmeren met vaseline
Dimphyl schreef:Ivermectine is (als ik het me goed herinner ) een middel dat bij cavia's alleen met een prik gegeven kan worden (of dan alleen nut heeft), heel pijnlijk is en ook een grote kans op overlijden geeft.
op mijn werk injecteerde wij alle jonge cavias voordat ze werden verkocht heeft er nooit een gegilgd na de prik en er is er zeker nog nooit 1 door dood gegaan
Citaat:(behandeling voor mijten: ) meerdere injecties met ivermectine.
Oraal, dus de cavia via de bek ingeven van ivermectine werkt niet. Cavia's moeten 3 injecties met een hoge dosering ivermectine worden toegediend met 2 weken tussentijd. Enkele cavia's kunnen hierdoor sterven. Een injectie met ivermectine is heel pijnlijk voor de cavia. Daarom moet ivermectine met steriel fysiologische vloeistof verdund ingespoten worden. De ivermectine moet meer dan één keer worden gegeven, omdat het medicijn niet de eieren van de mijt dood.
De hoeveelheid selamectine en ivermectine is afhankelijk van het gewicht van de cavia.
Dimphyl schreef:Citaat:(behandeling voor mijten: ) meerdere injecties met ivermectine.
Oraal, dus de cavia via de bek ingeven van ivermectine werkt niet. Cavia's moeten 3 injecties met een hoge dosering ivermectine worden toegediend met 2 weken tussentijd. Enkele cavia's kunnen hierdoor sterven. Een injectie met ivermectine is heel pijnlijk voor de cavia. Daarom moet ivermectine met steriel fysiologische vloeistof verdund ingespoten worden. De ivermectine moet meer dan één keer worden gegeven, omdat het medicijn niet de eieren van de mijt dood.
De hoeveelheid selamectine en ivermectine is afhankelijk van het gewicht van de cavia.
Dus zanakuzies, wat jullie deden had geen nut ivm eitjes. En wel pijnlijk, en soms dodelijk.
Ivermectine is inderdaad wel een oudere methode.