Kat heeft rare plekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sannerocky

Kat heeft rare plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 14:10

Hallo iedereen!

Sinds eind december hebben wij een aanloopkat in huis. Ze liep bij mijn buren (is overigens niet van hen, we hebben er alles aan gedaan om de eigenaar te vinden) en is met mij mee naar huis gelopen. Sindsdien is ze hier niet meer weggeweest. Ze bleef maar bij de achterdeur zitten (die ze ook doodleuk openmaakt) en te krijsen. We hebben haar uiteindelijk in huis genomen en ze is helemaal op haar plek.

Ze heeft helaas wat keline probleempjes. Naast dat haar oogjes wat ontstoken zijn (daar hebben we zalf voor), heeft ze allemaal kleine korstjes op haar rug. Een aantal dagen geleden ontdekte ik een zweerplekje aan de zijkant van haar nek. Dit was heel snel droog en ze heeft er verder geen last van. Nu ontdekt ik echter een tweede plek, achter in haar nek.

Ik lees veel over vlooienallergie, maar de kans dat we die hier hebben is klein, want ik krijg er dan zelf ook last van en zie ze. Dat is nu niet het geval. Bovendien zijn de katten zeer recent nog ontvlooit, en de aanloop kat ook. (We hadden al twee katten)

Omdat het weekend is en het geen spoed is, post ik hier een bericht. Wellicht heeft iemand tips. Uiteraard gaan we naar de dierenarts mocht er niets nuttigs komen. En we gaan niet zomaar met dingen smeren oid

Afbeelding
De plek van vandaag

Afbeelding
De ingedroogde zweerplek in de hals

Afbeelding
Een van de korstjes op haar rug
Laatst bijgewerkt door sannerocky op 31-01-16 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

dancertje

Re: Kat heeft rare plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:13

waarmee is zijn ze ontvlooit?
en 1 vlo kan al voldoende zijn om een kat met vlooienallergie problemen te geven.
komen ze buiten?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:14

Plekken krijgen ze vaak door vlooien, even druppels in de nek of een bandje halen.

Zweerplekjes even goed bekijken of het geen teken zijn, anders waarschijnlijk irritatie van eventueel vlooien, je ziet die dingen niet altijd.

Oh, nog een tip mocht het nog niet gebeurt zijn; ontwormen. :)

Edit; is al ontvlooit, dan zou ik het niet weten...

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:16

Het kan van alles zijn, vlooienallergie, een vlo is voldoende.
Idd eens ontwormen en misschien ook een voedselallergie of contact allergie

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 14:17

Ik weet het merk zo niet, maar werd aanbevolen en was niet goedkoop. Ze is ontwormd!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:18

sannerocky schreef:
Ik weet het merk zo niet, maar werd aanbevolen en was niet goedkoop. Ze is ontwormd!

vn de dieren winkel of bij een dierenarts gekocht?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:55

Helaas heb ik niet veel verstand van katten en hoop dat het ook snel overgaat bij je kat :(:)

Misschien kun je hier een topic plaatsen? [BB] BeestenBoel
Hier kun je een speciaal topic plaatsen over je (huis) dier

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Kat heeft rare plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:25

HTT -> BB

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:26

Als de plekjes rond zijn, kan het ook schimmel zijn. Ik hoop voor je dat het niet zo is, want dat is erg besmettelijk voor jou en de andere katten. Door de sporen die verspreid worden is het ook een pest om weg te krijgen. Je zou eens moeten checken of de haartjes rond de plekken loslaten/uitvallen als je eraan trekt. Succes!