Sinds eind december hebben wij een aanloopkat in huis. Ze liep bij mijn buren (is overigens niet van hen, we hebben er alles aan gedaan om de eigenaar te vinden) en is met mij mee naar huis gelopen. Sindsdien is ze hier niet meer weggeweest. Ze bleef maar bij de achterdeur zitten (die ze ook doodleuk openmaakt) en te krijsen. We hebben haar uiteindelijk in huis genomen en ze is helemaal op haar plek.
Ze heeft helaas wat keline probleempjes. Naast dat haar oogjes wat ontstoken zijn (daar hebben we zalf voor), heeft ze allemaal kleine korstjes op haar rug. Een aantal dagen geleden ontdekte ik een zweerplekje aan de zijkant van haar nek. Dit was heel snel droog en ze heeft er verder geen last van. Nu ontdekt ik echter een tweede plek, achter in haar nek.
Ik lees veel over vlooienallergie, maar de kans dat we die hier hebben is klein, want ik krijg er dan zelf ook last van en zie ze. Dat is nu niet het geval. Bovendien zijn de katten zeer recent nog ontvlooit, en de aanloop kat ook. (We hadden al twee katten)
Omdat het weekend is en het geen spoed is, post ik hier een bericht. Wellicht heeft iemand tips. Uiteraard gaan we naar de dierenarts mocht er niets nuttigs komen. En we gaan niet zomaar met dingen smeren oid

De plek van vandaag

De ingedroogde zweerplek in de hals

Een van de korstjes op haar rug