Vorige week is de cavia van mijn ouders geholpen aan zijn voortanden en kiezen. Geslepen dus.
Enfin operatie goed doorgekomen en ze hadden veel werk aan hem gehad. Nu zijn we 9 dagen verder en hij heeft eigenlijk nog geen dag gehad dat hij zelf gegeten heeft van sporadisch een hapje hier en daar. Dus we voeren nog steeds Olvarit.
Nu waren we het vanavond zat en zijn weer terug naar de dierenarts gegaan. Zij moest eerst zijn mond spoelen want er zat nog Olvarit in wat hij niet door kon slikken. Wat bleek, zijn voortanden zijn weer heel lang en super scheef en er zitten weer haken aan zijn kiezen. Hij schijnt met de ene kant niet goed te kunnen kauwen dus daarom slijten die tanden zo scheef zei de dierenarts. Toen ik zei dat hij 9 dagen geleden daar geopereerd was kreeg ik niet echt reactie.
Is dit normaal? Hij heeft zelf heen hap gegeten en alles is nu nog erger als voor de operatie. Heeft mijn DA het nou verprutst dan? Ik geloof namelijk nooit dat het weer zo ernstig is 9 dagen na de operatie waarin hij zelf niet eens iets gegeten heeft wat überhaupt de tanden heeft kunnen doen slijten. Ik heb het ook gezien het is schots en scheef.
Nu was de operatie 100 euro en vanavond konden we ook 59 euro aftikken voor een pijnstiller en antibiotica druppels omdat het kon dat er een ontsteking in zijn kaak zat. Nou maakt dat geld ons niets uit maar ik vind het een heel raar verhaal. Ja we konden nog een operatie doen. Maar ik zie het toch niet zitten om elke 9 dagen mijn cavia te laten opereren.
Vergis ik me? Of is dit dus wel degelijk abnormaal. Ik heb hier verder geen ervaring mee en anders bel ik zo de dierenarts op dat ik dit geen stijl vind. Ik vind het persoonlijk een raar verhaal.
Graag hoor ik jullie ervaringen
tuurlijk de ene is sneller als de ander, maar het gaat geleidelijk... ik kan mij niet voorstellen dat dit binnen 9 dagen weer zo is. Anders eens een tweede dierenarts vragen?