Ik zit met een vraagje, gezien mijn dierenarts wisselend wat kort door de bocht kan zijn, wil ik mij ook even hier laten informeren. Over het algemeen is de kennis van de bokkers behoorlijk groot.
Mijn kater is inmiddels bijna 16 jaar oud. Dus al enigszins op leeftijd. Hij komt volledig gezond over. Hij is actief, schone oren heldere ogen, mooie winterse vacht. Maar sinds een paar weken kots hij minstens een keer per week, hij wil zijn brokken niet eten, maar voor de rest eet hij wel alles (een bakje vlees is binnen enkele tellen op), swinters eet hij altijd al liever vlees dan brokken maar hij weigert brokken nu wel meer dan gewoonlijk, en naast het kotsen maak ik mij toch een klein beetje zorgen.
Ik weet niet goed of dit simpelweg ouderdom kan zijn, of dat ik mij echt zorgen moet gaan maken. Vooral omdat hij zich verder heel gezond gedraagd en in het verleden als hij echt wat had een zweer of dergelijks dan toonde hij dit ook sterk in zijn gedrag (sloom worden, lelijke vacht, verstoppen).
De kat heeft daarbij een hekel aan naar de dierenarts gaan, raak er heel erg in de stress van dus dit probeer ik hem ook zo min mogelijk aan te doen.
Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven