Omdat je altijd een klap geld kwijt bent aan huisjes en ik tijd zat heb bedacht ik dat ik het net zo goed zelf kan maken. Vorig jaar had ik zo'n huisje voor mijn cavia's:

Heel leuk, want ze zijn er lekker mee bezig en doen er best lang mee. Echter kregen ze mijt en karton kun je niet uitwassen, dus toen moest hij weg.
Ik heb karton genoeg, hooi uiteraard ook en gedroogde wortel (of andere groente/fruit) is te koop of kun je zelf maken. Maar waarmee plak ik het op het huisje? Stroop, jam en soortgelijke dingen zitten vol met suiker en lijken mij niet gezond..
Ik ben dus op zoek naar iets om te kopen/maken waarmee ik het op kan plakken. Het is dus belangrijk dat het niet heel ongezond is en dat het droogt zodat het aardig goed vast zit, dan kunnen ze er echt aan knagen.
Verder kwam ik tegen dat je wortels kunt drogen door de stukjes in een open oven te leggen op 50 graden zodat het water wat erin zit goed kan verdampen. Ik ben benieuwd of iemand dit wel eens heeft geprobeerd, ik ben namelijk bang dat het de halve dag in de oven ligt want dan moet dat ding wel heel lang aan.
Mocht je verder nog leuke ideeën hebben voor huisjes/soorten groente en fruit is dat natuurlijk welkom!
Alvast bedankt, ook namens mijn hongerige cavia's
Dat is bv. 3 keer zoveel dan jam, stroop is ongeveer hetzelfde als honing.
en dan de gedroogde wortels er tussen stoppen