wie heeft er evaring met deze kraag(na operatie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

wie heeft er evaring met deze kraag(na operatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 11:25

Goof

Re: wie heeft er evaring met deze kraag(na operatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:27

Mijn kat had zo'n zachter ding inderdaad, was prima. Ik kreeg die overigens mee vanuit de kliniek, kun je hen niet bellen of ze andere opties hebben?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:28

Met deze geen ervaring maar lijkt mij super!

Vraag is alleen of je hond braaf is met een kraag om of de poten er achter zet en hem af doet, dat zal met een zachte makkelijker gaan vermoed ik dan met zo'n plastic geval.

Bij onze mechelaar hebben we destijds een soort opblaasbare kraag gehad via de DA.
Dat is al een heel aantal jaren terug dus geen idee of dat nog bestaat.
Maar je moet het zien als zo'n zwemband wat kinderen om hebben alleen dan maat hondennek zeg maar. Dan kunnen ze niet inbuigen in de nek.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:28

Je kunt ook een shirt aan doen, zijn speciaal daarvoor te krijgen. Daar zou dan mijn voorkeur naar uit gaan.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:29

Mijn voorkeur zou gaan voor een shirt.

Maar mijn hond is laatst geopereerd aan zijn kaak, en dan was dit een hele fijne oplossing geweest.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:29

Wij hebben voor onze hond een band die je opblaast gekocht ( huren kon ook) ideaal voor de hond

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 11:36

bedankt voor de snelle reacties hij heeft nu 2 shirts over elkaar aan .Met 1 werd de wond toch nog nat door al het likken.
Maar ik dacht als het open is geneest het misschien sneller er moet ook 2x per dag zalf op en nu trekt dat in het shirt.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:41

Als de DA zei dat je een plastic kraag moet nemen, dan zou ik die toch echt omhouden.. Is niet voor niks dat hij dat zei ipv een shirt. Met zo'n kraag is het de bedoeling dat ze er helemaal niet bij kunnen komen, ook niet door likken. Plus, als het begint te helen en daardoor jeuken, beginnen ze te bijten en dan helpt een shirt ook niet echt. Daarbij, zolang hoeft een hond toch ook niet met zo'n kraag om te lopen? Het is zieliger voor jou om te zien, dan voor de hond. Mensen verwarren honden nog wel eens met mensen, dat ze de dingen hetzelfde ervaren als ons...

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:42

jessie84 schreef:
bedankt voor de snelle reacties hij heeft nu 2 shirts over elkaar aan .Met 1 werd de wond toch nog nat door al het likken.
Maar ik dacht als het open is geneest het misschien sneller er moet ook 2x per dag zalf op en nu trekt dat in het shirt.

Likken mag die echt niet ook niet met shirts erover heen !!
Wat betreft de zalf kun je geen gaasje die niet plakt aan de wond in je shirt doen en dan zalf erop?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 11:53

Da heeft zelf het shirt om gedaan had hij aan toen ik hem ging halen
Zo n plastic kraag had ik nog maar die krijg ik nog niet eens in elkaar zonder hond vind het echt vervelend dingen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:55

jessie84 schreef:
Zo n plastic kraag had ik nog maar die krijg ik nog niet eens in elkaar zonder hond vind het echt vervelend dingen.

Ga anders even langs de praktijk de assistentes willen hem best wel even omdoen voor je

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:56

dancertje schreef:
jessie84 schreef:

Ga anders even langs de praktijk de assistentes willen hem best wel even omdoen voor je

Zou ik ook doen, shirts zijn voor huidaandoeningen, niet voor na operaties.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:57

shirt kan wel maar moet de hond er niet aan gaan likken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:38

Ik vind de kunstof lampekappen ook echt ondingen.
Die van mijn ouders kon na castratie niet likken, maar schraapte bij de pogingen wel met de kap de boel sxhraal... dan schiet je je doel ook voorbij denk ik.

T shirt kan werken als je hond meewerkt(niet zeikende nat lebberen of het t shirt slopen)
Dan heb je nog van die zachte opblaasbare kragen zonder kap(moon collar oid :? ) die kunnen prina werken als je geen langnek hebt ;)

Maar ik ga de zachte kap die jij nu laat zien wel even onthouden

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:43

Zielig blijft het hè die kragen :) onze hond is anderhalve maand terug gecastreerd, een bal was niet ingedaald dus was best een zware operatie. Hij heeft toen een week met de plastic kraag gelopen, verschrikkelijk om te zien en als ik thuis was heb ik de kap gewoon afgedaan en heel goed opgelet dat hij nergens aan kwam :) die zachte kappen zien er een heel stuk vriendelijker uit! Ben benieuwd wat jouw ervaring ermee is mocht je hem uitproberen. Wellicht voor een volgende operatie ooit, al hopen we natuurlijk van niet :)

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 12:52

Ik heb info gevraagd bij de winkel
Even gevraagd of ze makkelijk aan en uitgaan

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:53

of zo'n soepele kraag voldoende is, hangt denk ik ook van je hond zelf af. Hoe hardnekkig is hij in het proberen "schoon"likken vand e wonde. Bij mijn hond was een T-shirt (eigenlijk babykruippakje) en af en toe een nee voldoende om eraf te blijven.
Zo'n opblaasbare band zoals iemand hierboven vermelde werkt ook niet voor alle honden. Die van mijn tante heeft met zo'n band alle draadjes vd sterilisatie eruit gelikt. (gelukkig zonder infecties ed)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:54

Aedema schreef:
dancertje schreef:

Zou ik ook doen, shirts zijn voor huidaandoeningen, niet voor na operaties.

Onze hond kreeg een speciaal shirt aan dat je van achteren dichtknoopte na castratie. Ding werkte geweldig, likte af en toe maar niet voldoende om door de stof heen te gaan.

Verder heb je ook de comfy cone, lijkt op wat jij op de foto hebt staan TS, daar heb ik goede verhalen over gehoord iig!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 13:06

Comfy cone is een stuk duurder heb een xl nodig