Sinds bijna een jaar hebben we nu een hondje uit Oekraïne, geweldig beestje alleen erg bang voor vreemde mensen, en dan met name mannen. De laatste tijd gaat dit erg goed, maar vanmiddag hadden we een doorbraak. Een van mijn vriend zijn vrienden kwam langs, Megan had hem nog niet eerder gezien en natuurlijk eerst grommen. Na 15 minuten ofzo kwam ze bij hem om te ruiken, hij bood zijn hand aan en probeerde haar voorzichtig te aaien. Het was vrijwel meteen goed en was daarna bijna niet bij hem weg te slaan, ik ben zo trots als een pauw! Normaal moet ze mensen 2 of 3 keer gezien hebben voordat het echt helemaal goed is, maar dit zag ik niet aankomen!
Ik moest mijn verhaal even kwijt, zit gewoon te stralen hier

Hebben andere mensen ook dit 'probleem'? En hoe lossen jullie dat dan op?

en negeerde haar. Pas toen Megan zelf bij hem kwam probeerde hij haar rustig te aaien, hij was er heel kalm onder en dwong haar ook nergens toe. Scheelt natuurlijk wel dat hij zelf ook ervaring met honden heeft, hopelijk was dit een grote boost voor Megan's vertrouwen in de mensheid
en ontspant ze nu wat meer rond vreemde mensen. We hebben waarschijnlijk nog een lange weg te gaan, maar dit voelde zeker als drie stappen voorwaarts