Overenthousiaste hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blotevoeten

Overenthousiaste hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 12:04

Sinds een tijdje laat ik iemands hond uit als bijbaantje. Superleuk, niet al te moeilijk en het verdient echt goed. Puntje: Hond is echt hysterisch druk als er een andere hond, vogel of een onzichtbaar monster voorbij komt.
Ze bedoelt het echt niet slecht, ze wil echt gewoon alleen spelen met die honden, alleen ik ben nou niet de grootste/sterkste en hoewel ze nieteens zo groot is trekt ze me zowat omver op die momenten :') Tot nu toe heb ik geprobeerd haar met haar rug naar het afleidende 'iets' te zetten, voor haar te gaan staan of een geluid te maken of iets in die trant zodat ze weer op mij zou gaan letten. Het had allemaal weinig tot geen effect :D
Ik heb zelf nooit een hond gehad dus behalve deze dingen weet ik echt niks meer hoe ik dit kan oplossen.

Iemand tips? Alvast bedankt!
(Ik moet er over een paar uur weer heen trouwens :') )

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:08

Ik zou het zelf gewoon negeren en doorlopen, mocht hij naar het trekken gewoon naar je toe trekken en doorlopen
Heeft hier ook geholpen (het is igg beter dan het eerder was). :)

Edit; niet goed gelezen, de hond waar ik het over had is meer van blaffen naar honden omdat ze vreemd zijn :'), dan zou ik ook vragen wat het baasje zelf hiertegen doet ;)
Laatst bijgewerkt door Calanthe op 22-01-16 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

CoolHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:10

Je kunt aan het baasje vragen hoe hij/zij met zulke situaties omgaat.
Dan maak je de hond ook niet in de war door heel andere regels/strategieën toe te passen.

En anders:
Bij ons helpt het altijd wel om onze hond te laten zitten. Dan trekt ze je niet omver, en als ze wil opstaan kun je haar corrigeren.
Ik weet alleen niet of het slim is om dat altijd te doen, want voordat je t weet gaat ze op dr' achterste als er ook maar iets of iemand voorbij komt :D
Laatst bijgewerkt door CoolHorse op 22-01-16 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:11

Ik heb er ook zo een, en dat kan inderdaad best lastig zijn :=
Het ene moment heb je de braafste, rustigste hond.. totdat er een andere hond in het vizier komt :+
Wat heel goed werkt is gewoon heel veel contact met andere honden, zo veel dat andere honden ineens heel normaal en saai worden. Maar dat is natuurlijk niet altijd mogelijk.
Af en toe kan ik mijn hond afleiden met een stukje gekookte kip..
Een flinke correctie werkt hier ook wel, tijdelijk, maar ik probeer het altijd liever op een positieve manier aan te pakken.
Stomme is, zodra er gesnuffelt is dan is het goed :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:11

Je kan als het van de eigenaar mag de hond leren als jij 'kijk es' of 'let op' zegt de hond naar jou kijkt.
Dan kan je haar misschien beter afleiden, en gewoon doorlopen als ze iets ziet, niet stil gaan staan.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:12

Afleiden!! is ze gek op een bal ,speeltje het liefst iets met een piepertje,stuk frikandel altijd leuker zijn dan het voorwerp wat zo interessant is.Gebruik dat ook echt om heeeel leuk te zijn.Iets waar ze dagelijks mee speelt is niet interessant genoeg.
Bij honden die graag eten helpt een stuk frikandel goed ,wel niet geven als ze toch uit haar stekker gaat he.Je zwaait er mee voor haar neus als ze lucht krijgt en kijk naar wat je hebt dan geef je het pas dan beloon je de aandacht voor jou en het voorwerp.
Als je het er in douwt als ze uit de stekker gaat dan ben je net te laat,dus goed timen is de boodschap.

blotevoeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 12:15

Delicia: Ja, hier doe ik pogingen tot maar ze is gewoon sterker haha, zal het toch blijven proberen
Coolhorse: Heb het idee dat de eigenaar er niet heel veel aan doet. Weet ik natuurlijk niet zeker maar de enige keer dat ik samen met haar de hond heb uitgelaten in ieder geval niet. En zitten probeer ik, maar op zo'n moment is ze gewoon Oost Indisch doof :')
8nnemiek: Veel mensen in die buurt willen iets dat andere honden bij hun hond in de buurt komt :?

blotevoeten

Re: Overenthousiaste hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 12:16

AlwaysH: Goede, dankje!
beatje: eten is denk ik niet toegestaan maar speeltjes wel, dankje :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:18

Wat voor ras of kruisig is het?
Eerlijk gezegd mogen over enthousiaste blaffende honden ook geen kennismaken met mijn honden,dan zit het er dik in dat er één uit mijn roedel die hond eens corrigeert.Op zich natuurlijk geen probleem en zelfs wel goed voor zo'n hond alleen zitten daar de baasjes van die hond niet op te wachten :-)

Action verkoopt voor 1 euro geloof ik speeltjes met reuze irritante piepertjes

blotevoeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 12:22

beatje schreef:
Wat voor ras of kruisig is het?
Eerlijk gezegd mogen over enthousiaste blaffende honden ook geen kennismaken met mijn honden,dan zit het er dik in dat er één uit mijn roedel die hond eens corrigeert.Op zich natuurlijk geen probleem en zelfs wel goed voor zo'n hond alleen zitten daar de baasjes van die hond niet op te wachten :-)

Action verkoopt voor 1 euro geloof ik speeltjes met reuze irritante piepertjes

Ik dacht een halve schapendoes? Ze is ook nog niet zo oud trouwens.
En leuk :P Ik zal er eens naar kijken

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:26

Eerst inderdaad eens met de eigenaar overleggen :j

En als je het sowieso leuk vindt om met honden bezig te zijn, zou je nog kunnen overwegen om te vragen of je met haar op cursus mag!
Echt heel leuk!
Jullie leren dan ook andere honden en baasjes kennen en je steekt er allebei iets van op -:)

blotevoeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 12:32

Shirley schreef:
Eerst inderdaad eens met de eigenaar overleggen :j

En als je het sowieso leuk vindt om met honden bezig te zijn, zou je nog kunnen overwegen om te vragen of je met haar op cursus mag!
Echt heel leuk!
Jullie leren dan ook andere honden en baasjes kennen en je steekt er allebei iets van op -:)

Oehh dat zou heel leuk zijn! dankje :j

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:34

Is de hond wel eens bij andere honden? Zo niet, dan kan ik me die reactie wel voorstellen. Dit is namelijk precies mijn hond als ik een tijdje niet naar het park of strand ben geweest.

blotevoeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 15:57

Het ging best heel goed, alleen jammer dat er op het veldje naast haar huis mensen puppy's aan het trainen waren, daar moest ik dan ook 2 keer langs :') Bedankt voor jullie tips!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:48

Afleiden met het meest lekkere snoepje! Kaas, frikandel, salami, penssnoepjes..
Met Damy oefen ik ook op het negeren van andere honden. Ik weet waar er zijn en zodra ik ze zie, begin ik al met aan de voet te lopen en afleiden met een snoepje. Dit ook regelmatig geven! Vijf meter goed gelopen = snoepje. Weer vijf meter en weer snoepje. Etc..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:08

Dat begint al voor je naar buiten gaat, als je de hond dan al door het dolle is en trekkend voorop gaat loop je achter de feiten aan.
Geluid maken werkt averechts, dat creert juist meer opwinding. Beter is het om zelf heel rustig te zijn en rust uit te stralen en gewoon te wachten, dus stilstaan. Evt. iets gebruiken met geur, dus stukje worst ofzo.
Watvoor hond is het? Heeft hij/zij wel wat aandacht voor de baas? En hoeveel wordt hij verder uitgelaten, is het niet gewoon een teveel aan energie?

blotevoeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 19:33

Rebel_Jits: Dit probeer ik ook wel, alleen ik mag haar niet zoveel snoepjes geven :') en op zo'n moment maakt welk eten dan ook haar niks uit helaas
anneliesdj: Het gaat echt goed gewoon tot het moment dat er een andere hond is, en als het zover is probeer ik haar te laten zitten en er voor te staan of iets. Eh, soort? Bedoel je dan ras of.? Een halve schapendoes, best jong ook dacht ik. En nee dat viel me op, maakt niet uit wat ik probeer, ze kijkt me amper aan? Heel raar.. Ik denk dat ze zo'n 3 keer per dag uitgelaten wordt.