klein bultje op de huid van mijn kat, wat is het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

klein bultje op de huid van mijn kat, wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 02:57

Hoi hoi,

ik ben zojuist een klein bultje op de rechter heup/bovenbeen van mijn kat tegen gekomen.
Het is ongeveer ter grootte van een speldenknop, ik dacht eerst dat het een teek of korstje was maar bleek dus een bultje te zijn.
Het is lastig te vinden dus het kan zo maar zijn dat het er al een tijd zit, maar dat weet ik dus niet zeker...

Als ik het met iets moet vergelijken dan kan dat het beste met die gezwelletjes die bij een mens soms op de huid zit, als ze door groeien staan ze op een gegeven moment op een steeltje. (Weet niet hoe ze heten ^^). De huid is wat oranje/gelig maar is niet geïrriteerd, het doet geen pijn en zit echt alleen op de huid (dus niet op onderliggende lagen).

Ik ben benieuwd wat jullie mij kunnen vertellen.

Ik ga niet alla minute naar de dierenarts, daar het misschien alleen een beetje een raar korstje is of iets dat met een week weg is, maar als het blijft of het groeit ook maar iets, dan ga ik uiteraard wel.

Mijn kat is nu zo'n 10 a 11 jaar oud en verkeerd in perfecte gezondheid. Heeft een beetje overgewicht maar niks ernstigs. Geen gedragsveranderingen niks en krijgt science plan mature voer.

Ter illustratie een foto met mijn telefoon waarmee ik dus helaas niet goed kan inzoomen, maar voor het idee:

Afbeelding

Xyris

Re: klein bultje op de huid van mijn kat, wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 11:06

Niemand die me toevallig meer kan vertellen?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:08

Vetbultje of wratje? Beetje lastige foto ;)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 11:30

Ja ik weet dat dus niet, het voelt aan als een teek dus het is wat harder. Ik weet ook niet of vetbultjes wat harder kunnen zijn..
Ik bel sowieso zo de dierenarts hoor :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:45

Het kan ook een tekenbeet zijn.
Mijn kat (die vaak last heeft van teken) heeft ook vaak van die bultjes waar een teek gezeten heeft.
Dat trekt vanzelf weg na enige tijd.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 12:36

Thanks! Dat stelt me wel weer wat gerust, pff heb amper kunnen slapen vannacht ^^ echt stom.

Dierenarts aan de telefoon gehad, die zei, omdat ze zich niet anders gedraagt en verder gezond is ik het even aan moest kijken of het groter werd of niet. Zo niet dan hoef ik niet te komen maar heb al wel voor mezelf besloten dat als het er over een week nog zit ik toch even langs ga.