natvoer met veel voedingswaarde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

natvoer met veel voedingswaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 15:45

Hooi!

waar zal ik beginnen? 1,5 week terug zijn er bij onze langharige poes haar laatste tanden verwijderd wegens fikse ontstekingen.
Ze at altijd gewoon brokjes terwijl ze al geen kiezen had. Ze slikte ze gewoon door. (kleine brokjes; royal 30 sensitive)
Maar helaas merken we dat het haar niet meer zo goed lukt. Ze laat ze uit haar mondvallen. Ik vermoed dat haar 2 oude hoektanden en iniminie snijtandjes die ze eerst nog had, zorgde dat de brokjes in haar mond bleven. En nu valt het er dus uit. Per brokje doet ze er ongeveer een minuut over om hem door te slikken.

Je zou denken dan geef je haar toch natvoer? Maar deze lieve maar o zo kieskeurige poes vind natvoer aflikken lekker, van sommige soorten eet ze 3 happen en laat ze het staan...
En als ik dan de aanbevelen hoeveelheid lees is het soms wel 3-4 maaltijd zakjes per dag... Dat werkt dus echt helemaal niet.

ik heb al haar brokjes geweekt, vermalen, verkleind, maar dat vind ze niks.

Dus waar ben ik naar opzoek: natvoer wat zeer 'lekker' is en waar niet belachelijk veel van hoeft worden gegeven.

Ze is voor de rest gezond en huppelt vrolijk rond. En is haar eetlust ook niet verloren. Ze drinkt prima.

iemand suggesties, ideeën, ervaringen???

chantal_bel

Re: natvoer met veel voedingswaarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:48

Bij de dierenarts hebben ze blikjes van hills met hoge voedingswaarde

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:52

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 15:59

Mijn zeer kieskeurige kat wil ook geen natvoer.
Maar Almo eet ze wel. (oa. bij zooplus).
Dit ziet er ook echt eetbaar uit. Gewoon echt als kip of vis bijv.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 16:00

friesam schreef:

probleem is dus dat ik het wel heel fijn moet zijn anders kan ze het niet oppakken/likken

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:01

future_vet schreef:
friesam schreef:

probleem is dus dat ik het wel heel fijn moet zijn anders kan ze het niet oppakken/likken

Het is wel fijn maar het is geen pate of zo.

Pets place verkoopt ze los per stuk dus dan ben je niet heel veel kwijt met proberen (99 cent of zo). En anders even in de blender?

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:11

Er zijn een paar merken die geen of weinig water toevoegen, waardoor je er niet zoveel van hoeft te geven. Deze kun je vinden door te kijken naar het eiwit en vetgehalte. Eiwit rond de 15% en vet rond de 9% is vrij natuurlijk. Kijk eens naar de analyses van de merken die hier staan: http://www.voerwijzer.com/natvoer-merke ... ergelijken

Heb je al eens rauwe vleesvoeding geprobeerd? Dat bevat van zichzelf de meeste voedingswaarde en daar is nooit water aan toegevoegd. Sommige katten zijn er dol op, dus zeker het proberen waard. Helaas zijn er ook veel katten die het niks vinden, als ze er als kitten nooit mee in aanraking zijn geweest. Dat geldt ook voor natvoer.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:14

Blikjes Hills a/d halen bij de DA. Ideaal 'recovery' voer, heerlijk zacht en eventueel vermengd met wat warm water heel verleidelijk voer. Zijn alleenwel wat duurdere blikjes, bij ons kosten ze iets van 3,30 per stuk geloof ik. Half blikje per dag en haar verder lekker met de brokjes laten prutsen. Onze vroegere kat kon op een gegeven moment prima zijn brokjes wegwerken zonder tandjes.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 16:16

Meikje schreef:
Er zijn een paar merken die geen of weinig water toevoegen, waardoor je er niet zoveel van hoeft te geven. Deze kun je vinden door te kijken naar het eiwit en vetgehalte. Eiwit rond de 15% en vet rond de 9% is vrij natuurlijk. Kijk eens naar de analyses van de merken die hier staan: http://www.voerwijzer.com/natvoer-merke ... ergelijken

Heb je al eens rauwe vleesvoeding geprobeerd? Dat bevat van zichzelf de meeste voedingswaarde en daar is nooit water aan toegevoegd. Sommige katten zijn er dol op, dus zeker het proberen waard. Helaas zijn er ook veel katten die het niks vinden, als ze er als kitten nooit mee in aanraking zijn geweest. Dat geldt ook voor natvoer.

ik weet bijna zeker dat ze rauw vlees niks zal vinden. Ze heeft nog nooit geprobeerd eten oid van ons te stelen, al houd ik rauwe kip,biefstuk,zalm voor dr neus, ze vind t niks..

Bedankt allen, ik denk dat ik dat recovery voer ga proberen!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 17:22

Leffroi schreef:
Blikjes Hills a/d halen bij de DA. Ideaal 'recovery' voer, heerlijk zacht en eventueel vermengd met wat warm water heel verleidelijk voer. Zijn alleenwel wat duurdere blikjes, bij ons kosten ze iets van 3,30 per stuk geloof ik. Half blikje per dag en haar verder lekker met de brokjes laten prutsen. Onze vroegere kat kon op een gegeven moment prima zijn brokjes wegwerken zonder tandjes.

Ik heb de versie van Royal Canin besteld. En dat ga ik idd doen, half blikje en dan brokjes laten staan, wie weet krijgt ze er ooit handigheid in.