Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
future_vet schreef:friesam schreef:Mijn zeer kieskeurige kat wil ook geen natvoer.
Maar Almo eet ze wel. (oa. bij zooplus).
Dit ziet er ook echt eetbaar uit. Gewoon echt als kip of vis bijv.
probleem is dus dat ik het wel heel fijn moet zijn anders kan ze het niet oppakken/likken
Meikje schreef:Er zijn een paar merken die geen of weinig water toevoegen, waardoor je er niet zoveel van hoeft te geven. Deze kun je vinden door te kijken naar het eiwit en vetgehalte. Eiwit rond de 15% en vet rond de 9% is vrij natuurlijk. Kijk eens naar de analyses van de merken die hier staan: http://www.voerwijzer.com/natvoer-merke ... ergelijken
Heb je al eens rauwe vleesvoeding geprobeerd? Dat bevat van zichzelf de meeste voedingswaarde en daar is nooit water aan toegevoegd. Sommige katten zijn er dol op, dus zeker het proberen waard. Helaas zijn er ook veel katten die het niks vinden, als ze er als kitten nooit mee in aanraking zijn geweest. Dat geldt ook voor natvoer.
Leffroi schreef:Blikjes Hills a/d halen bij de DA. Ideaal 'recovery' voer, heerlijk zacht en eventueel vermengd met wat warm water heel verleidelijk voer. Zijn alleenwel wat duurdere blikjes, bij ons kosten ze iets van 3,30 per stuk geloof ik. Half blikje per dag en haar verder lekker met de brokjes laten prutsen. Onze vroegere kat kon op een gegeven moment prima zijn brokjes wegwerken zonder tandjes.