Afgelopen zondag hebben wij een kat in moeten laten slapen, hij was op. Ziek, diarree, mager en uitgedroogd. Hij had al een aantal dagen niet meer gegeten en drinken amper. Hij had twee nachten aan het infuus bij de dierenarts gezeten, bloed onderzoek gehad waar niks uit kwam. Wel bulten op zijn darmen.
Heb hem die zondag nog een keertje op gepakt en toen leek het wel of een abces knapte en uit zijn achterste kwam
De katten, de twee oudsten, hadden al een paar maanden last van diarree (gebeurt wel vaker dus mijn ouders waren zich nergens van bewust) en ik had nog een jong katje geadopteerd uit asiel. Toen hij eerst bij ons kwam had hij gewoon harde keutels maar het duurde niet lang of hij had ook diarree ... Toen nergens last van verder, gezonde eet lust, actief, spelen ...Tot dus de één na oudste kat zo verslechterde en ziek werd dat we hem hebben moeten laten gaan. Nu een week later de oudste ook niet fit, hij eet amper, is benauwd !! En mijn jongste katje (woon nu niet meer bij mijn ouders, ik ben verhuisd) heeft nog steeds wat last van diarree maar niet zo erg meer, en toch gister avond wat bloed in zijn ontlasting ontdekt
De oudste kat is nu wel al 16 jaar maar toch, nooit ergens last van en nu begint hij ook een zielig hoopje te worden en ik hoop dus heel erg dat mijn ouders niet binnen een week een tweede kat moeten begraven
Mama neemt hem vanmiddag mee naar de dierenarts. Ik hoop dat ze weer een bloedonderzoek gaan doen, en ontlasting gaan bekijken, en dan zien of het iets besmettelijks is en dan mijn jonkie ook maar gauw naar de dierenarts brengen ...Hebben jullie dit al eerder mee gemaakt ? Mijn ouders hebben trouwens nog twee andere katten van 6-7 jaar die nergens last van hebben, alhoewel de ene wel af en toe niest ... Maar verder geen diarree of zo.
Dank voor jullie advies

Goed laten drinken. Zo'n kleintje verliest veel vocht door diarree..