Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

melody7 schreef:Thats_Me schreef:Ik denk aan een schimmel zoals ringworm. Teken in deze periode kan wel maar is zeer zeldzaam. Is toch echt even te koud geweest.
Een kring komt helemaal niet altijd direct na een tekenbeet, dat kan ook weken, maanden of jaren later zijn.

Thats_Me"
[quote="melody7 schreef:Thats_Me schreef:Ik denk aan een schimmel zoals ringworm. Teken in deze periode kan wel maar is zeer zeldzaam. Is toch echt even te koud geweest.
Een kring komt helemaal niet altijd direct na een tekenbeet, dat kan ook weken, maanden of jaren later zijn.
Thats_Me schreef:Nee, geen vast patroon maar dan nog komt het vaker wel direct voor dan pas veel later. Dat zijn echt de uitzonderingen en dat is ook erg link aan lyme.
Echter moet je niet panisch worden maar wel allert blijen. Lang niet elke rode kring is lyme en zelfs met een rode kring om een tekenbeet ben je goed te behandelen.
Wij adviseren mensen dan ook altijd goed te controleren en bij de vondst van een teek de datum te noteren. Mocht je vage klachten krijgen kun je dat awn de arts doorgeven. Wat veel mensen niet weten is dst teken ook gewoon in je eigen tuin zitten dus dat je ook na tuinieren op je knieeen tussen het gras je jezelf moet controleren. Al kan het voorkomen dat je niet weet dat je gebeten wordt dus het is van belang dat artsen ook allerter worden en daar is al een grote slag in gemaakt.
Al vind ik die zelftest maar niks die nu op de markt zijn. Lyme is al zo divers laat eerst de medische wereld maar wat meer onderzoek doen.