Van de week was ik in de dierenwinkel en zag daar, tussen alle mannetjes die als slangenvoer bedoeld zijn, 1 hoogzwanger vrouwtje zitten.
Omdat ik dit zo sneu vond dat ze in dit overvolle hok zat, waar niet eens nestmateriaal voor haar was, heb ik besloten haar mee naar huis te nemen om daar in alle rust haar nestje te kunnen krijgen.
We hebben al andere muizen, uiteraard hebben we de zwangere muis apart gezet.
Nu leek het me leuk een volg topic hiervan te maken, alleen voor ik kon beginnen heeft moeders vannacht de baby's al bezorgd
Ik heb net Roosje even weggelokt en het nestje gecontroleerd, 9 stuks maar liefst!
8 zien er gezond uit, 1 is de buik van opgezwollen dus ik verwacht dat deze zal overlijden.
Verder weet ik niet hoe oud mama muis is, of wie de vader is.
Ze is albino, en zo snel ik kon zien hebben alle kleintjes rode oogjes dus zullen waarschijnlijk ook albino zijn, al weet ik weinig van de genetica af, maar papa muis is toch onbekend dus gewoon afwachten.
Natuurlijk heb ik nagedacht wat ik met de jonkies ga doen, 1 à 2 kunnen blijven, voor de rest ga ik een huisje proberen te zoeken, gaat dit niet wordt het helaas de slang.
Hier wat foto's van moeders en kroost:
Eerste dag, onderweg naar huis:

Haar dikke buik:

Het nestje:

Alle jonkies, (links onderin is het 'opgezwollen' jong):

Tips zijn altijd welkom!