Stukje achtergrond info: ik heb 1,5 jaar geleden een poesje gevonden tijdens buitenrit en mee naar huis genomen. Overal gemeld, maar niemand is haar komen halen. Ze hoort inmiddels dus bij de inboedel.
Vanaf het begin is het een heel open, maar ook paniekerig katje. Kan door dingen waar je het niet van verwacht ineens bang zijn. Zo heeft ze eens heel de gang onder geplast en gepoept omdat mijn kater bovenop haar sprong om te spelen. Helemaal in paniek

Eten is altijd een issue geweest. Ze was wat ondervoed toen ik haar vond. Ze heeft altijd met grommen en blazen gegeten en als ik er niet bij bleef staan, sloeg ze mijn andere katten bij hun bakje weg en schrokte dat ook op. Dat is inmiddels redelijk over. Af en toe wordt er nog gegromd, als ik niet uit kijk jat ze, maar een simpel 'nee!' is voldoende.
Sinds gisteren durft ze ineens niet meer te eten. Ze krijgen bij mij 2x per dag vers vlees en voor ik naar bed ga nog wat snoepjes (gedroogd vlees van Cosma). Ze kroop gister onder de tafel en ik mocht niet bij haar in de buurt komen

Nu heeft ze wel vaker zo'n bui en ik moest gisteravond stage lopen, dus heb er niet al teveel aandacht aan besteed. Vanochtend mocht ik haar al niet aaien en schoot ze ook onder de tafel toen ik met de bakjes en voer aan de slag ging.
Ik snap er niks van. Er zal wel onbewust iets gebeurd zijn wat ze aan mij heeft gelinkt. Ik ben me er in ieder geval niet bewust van.
Ze oogt overigens heel levendig, speelt met de andere katten of speeltjes (als ik niet te dicht bij ben), gaat gewoon op de bak. Ik heb niet het idee dat ze niet lekker is. Het lijkt echt angst. Maar goed, ik sluit niks uit.
Het is een veel te drukke kat om kroelkat te zijn, maar we zijn echt wel maatjes geworden. Ik snap er dus ook echt helemaal niets van.
Ik hoop dat jullie tips hebben. Als ze vanavond nog zo is en ik krijg haar niet aan het eten, ga ik toch de dierenarts maar bellen. Maar ik hoop dat jullie ervaring hebben.
Benaderen is overigens moeilijk, ze rent echt voor me weg. Eten laten staan is geen optie, want ik heb er nog 3 rond lopen. Apart zetten vind ik niet eerlijk, maar zou nog een laatste optie kunnen zijn. Als ik haar tenminste te pakken krijg...
En voor het beeld, als ze rust in haar reet heeft, komt ze regelmatig een kroel halen

. Op een lekker knuffeltje kan je het spuiten of een kruid erin verstoppen.