blaas gruis dieet kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

malih

blaas gruis dieet kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 21:58

Dag lieve bokkers!

Onder alle paarden liefhebbers zullen ook genoeg katten slaafjes zijn met ervaring op blaasgruis dieet.

Vrienden hebben een kat waarbij blaasgruis is geconstateerd. Hier is/word hij voor behandeld. De vraag is nu welk brok kunnen ze hem het beste geven? Bij gezonde katten kun je het beste veel eiwit en weinig koolydraten voeren maar ik weet niet hoe dit zit met katten met een blaas probleem?

Mijn eigen katten krijgen applaws maar kan van dat merk geen blaas dieet vinden. Iemand een goede tip of advies?

(Kvv / barf is geen optie)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:01

Zeeuwsemeid

Re: blaas gruis dieet kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:03

Mijn kat kreeg Hills Prescription Diet C/D..

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:14

Hills'C/D. Royal canin urinary is ook een goed dieet,specific heeft het als het goed is ook. Maar als de kat ervoor behandeld word zal hij waarschijnlijk ook wel voer mee krijgen bij de dierenarts, waarom dat niet even aanhouden?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:19

Bij de dierenarts verkopen ze speciale voeding. Ik zou dat voer gaan gebruiken omdat dit bewezen effectief is. Daarnaast krijgt je kat ook gewoon volledig alle voedingsstoffen binnen.

Vaak is er ook een natvoer variant van, mocht je liever geen brok willen geven of willen afwisselen.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:22

Hier ook een heuse kattenslaaf van 6 heerlijke katten. Een van mijn katten heeft blaasgruis en ik heb hem ik al jaren op RC urinary moderate staan. De andere katten krijgen RC fit 32. Deze blaasgruis en tevens suikerpatientje doet t er goed op. Geen blaasontstekingen oid meer gehad. Dit merk is mij overigens ook door de Da geadviseerd.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:26

Hier ook een kater die blaasgruis heeft gehad toen hij anderhalf jaar oud was.
zat zo dicht bij hem dat penisamputatie nog de enigste oplossing was om hem te redden.
eerst royal canin urinary gegeven voor de eerste periode en hij zit nou ongeveer 3/4 jaar op prins vital care

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:30

Yipee schreef:
Bij de dierenarts verkopen ze speciale voeding. Ik zou dat voer gaan gebruiken omdat dit bewezen effectief is. Daarnaast krijgt je kat ook gewoon volledig alle voedingsstoffen binnen.

Vaak is er ook een natvoer variant van, mocht je liever geen brok willen geven of willen afwisselen.

Die merken zijn ook gewoon via bv zooplus te bestellen is meestal stuk goedkoper als bij de dierenarts.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:33

Hier ook eentje met blaasgruis.
Ik voer alleen wel kvv, met een scheutje appelazijn. Daarnaast om de dag brokken van trovet.
Nu geen gruis meer.

Toen hij nog gruis had kreeg hij ook elke dag een halve cranberry pil.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:38

Ik voer ook op dierenarts advies royal canin urinary moderate calorie (de light versie)

Tegenwoordig bestel ik dit via zooplus, dan krijg je vaak korting en ze bezorgen aan huis!

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:41

Ik voer die van mij Clinic fsc.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:43

Bij zooplus bestellen is zeker een aanrader , aantal zakken en je hebt geen verzendkosten

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:43

Hebben geen kat maar een hond. Wij gaven aan onze hond trovet urinary. Daarvoor royal canin s/o maar dat wou hij niet eten.

Klachten bleven tijdje echt weg. Tot dat ze weer kwamen. Toen zijn wij nogmaals bij dierenarts verder gaan kijken, helaas niet verder gekomen! Omdat we verder niet echt iets konden doen zijn we op de 'alternatieve' wijze verder gegaan ; homeopathies. Dit hebben wij gedaan bij de kapschuur in Gees. Heeft ons 98 euro gekost, maar alle blaas problemen die hij had (inclusief bloed plassen en incontinentie) zijn we van af! Hij zit nu weer op zijn gewone normale brok (stukken goedkoper hihi) en doet het echt super! Wij bevelen iedereen de kapschuur aan echt waar. Ik geloof best dat het niet voor iedereen een oplossing is, maar wij zijn zo geholpen hier mee!