Oud Duitse Herder in de Drunense Duinen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LvA1993

Oud Duitse Herder in de Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 10:07

Micha is een Oud Duitse Herder meneertje van ongeveer 1,5 jaar. Hij is eigendom van mijn broer, maar aangezien mijn broer net zoals mij nog thuis bij onze ouders woont, is ie stiekem ook gewoon mijn maatje :D .. Ik maak graag foto's al staat dit door mijn opleiding op een lager pitje. Gisteren was het natuurlijk heerlijk weer, dus camera op zak, wandelschoenen aan en gaan..! De honden losloop route van de Rustende Jager naar de Drie Linden op de Drunense Duinen is zeker de moeite waard.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Limoen

Re: Oud Duitse Herder in de Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:08

Wat een prachtige hond!

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 11:31

Limoen schreef:
Wat een prachtige hond!

Dankjewel!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:35

Wat leuk om een oud Duitse herder tegen te komen! Wat is hij prachtig getekend zeg!

Wij hebben ook een oud duitse herder, maar kom ze helaas niet heel vaak tegen.

Edit: ik wilde een foto plaatsen met een linkje maar krijg het niet voor elkaar haha. Alleen zichtbaar maat dat doen we maar niet.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 12:04

Inney schreef:
Wat leuk om een oud Duitse herder tegen te komen! Wat is hij prachtig getekend zeg!

Edit: ik wilde een foto plaatsen met een linkje maar krijg het niet voor elkaar haha. Alleen zichtbaar maat dat doen we maar niet.

Klopt, je moet ze echt toevallig tegen komen. Al moet ik zeggen, nu we er zelf een hebben valt het veel meer op dat er wel een aantal rond lopen. Ik heb op jou pagina gekeken, maar die van jullie is ook gaaf zeg!! Ik vind het altijd zo leuk dat je als pup echt totaal geen idee hebt hoe ze er uit komen te zien als ze groot zijn. Die van ons was heel donker, maar toch vrij licht geworden nog.

Vaak is er helaas ook weerstand tegen over de 'grote kwade boze grommende vechtende' Duitse herder. Tuurlijk vind je dat niet van je eigen hond. Je kan zeggen wat je wilt, maar de oud Duitse herder is gewoon echt een heel relaxt ras en Micha is een super vriendelijke hond.. :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:09

Wat een prachtige hond zeg <3 Wij hebben zelf een langharige engels gefokte herder gehad, geen officieele oud-duitse, maar kwam er wel het meest bij in de buurt qua uiterlijk. Helaas is ze afgelopen april overleden.
Heerlijke relaxte maar gevoelige honden zijn het, ik blijf een zwak houden voor die pluisoren :D

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:12

Wauw hele mooie hond! <3 Leuke foto's!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:17

LvA1993 schreef:
Inney schreef:

Klopt, je moet ze echt toevallig tegen komen. Al moet ik zeggen, nu we er zelf een hebben valt het veel meer op dat er wel een aantal rond lopen. Ik heb op jou pagina gekeken, maar die van jullie is ook gaaf zeg!! Ik vind het altijd zo leuk dat je als pup echt totaal geen idee hebt hoe ze er uit komen te zien als ze groot zijn. Die van ons was heel donker, maar toch vrij licht geworden nog.

Vaak is er helaas ook weerstand tegen over de 'grote kwade boze grommende vechtende' Duitse herder. Tuurlijk vind je dat niet van je eigen hond. Je kan zeggen wat je wilt, maar de oud Duitse herder is gewoon echt een heel relaxt ras en Micha is een super vriendelijke hond.. :)

Ja vooral nu ik lid ben van de Facebook groep oud duitse herders zie ik dat steeds meer mensen verliefd worden op het ras.

Inderdaad heel relaxt ras maar ook gevoelig. Is die van jou ook zo vocaal? Gaia praat je het liefst de oren van de kop :')

Hoe ben jij in aanraking gekomen met het ras?

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 12:45

@Inney; heel vocaal is Micha niet haha. Ligt wel vaak op zijn rug te slapen/genieten, waarin ie soms begint te blaffen/geluiden te maken in zijn slaap. Ik ben ook lid van een facebook pagina inderdaad, erg leuk! Mijn broer wilde heel lang al een hond, maar dat was bij ons heel lang geen mogelijkheid. Uiteindelijk besloten toch een hond te nemen, maar dan... De hond zou voor mijn broer worden dus werd ook gehoor gegeven aan zijn keuze. Hij wilde het liefst iets van een Husky, maar die hebben heel veel beweging nodig. Iets wat wij niet altijd kunnen bieden. Een Duitse herder komt natuurlijk vrij veel voor en een oud Duitse wat minder, daarbij waren we thuis unaniem ermee eens dat een langharige wel erg mooi is. Beetje rond kijken, en fokkers benaderen en uiteindelijk kwamen we terecht bij de fokker van onze pup. Micha heet officieel 'Beer van Peppershome(?)' van; Anouk of Black & White Island x Ubbor vom Fiemereck.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:33

Wat een knapperd! :D