Vraag over kattenshows

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Vraag over kattenshows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 09:43

Hoi,

Ik heb een vraag over kattenshows. Moeten de katten van en bepaalde categorie allemaal tegelijk geshowd worden of zit er tijd tussen? Ik vraag dit omdat ik graag meerdere katten mee wil nemen, zodat ze niet alleen zijn of er juist een thuis achter blijft. Het gaat om drie katten, als er iemand mee kan zou twee dus geen probleem zijn.

Is het anders mogelijk om een "extra" kat mee te nemen die niet geshowd wordt?

Daihyo

Re: Vraag over kattenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:46

Dat laatste is sowieso mogelijk, mits ze ook aan alle regels voldoen (entingen e.d.). En volgens mij komen er dan wel kosten bij. Ik zou bij 2 katten wel om een dubbele kooi vragen, anders hebben ze wel erg weinig ruimte.
Als ze in dezelfde categorie zitten, kun je er vanuit gaan dat ze tegelijk geshowd moeten worden :j

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 09:56

Amanda schreef:
Dat laatste is sowieso mogelijk, mits ze ook aan alle regels voldoen (entingen e.d.). En volgens mij komen er dan wel kosten bij. Ik zou bij 2 katten wel om een dubbele kooi vragen, anders hebben ze wel erg weinig ruimte.
Als ze in dezelfde categorie zitten, kun je er vanuit gaan dat ze tegelijk geshowd moeten worden :j

Bedankt!

Missen een stomme vraag, maar worden kittens en junioren wel verdeeld over de rassen? Ik heb namelijk een siamees en een oosters korthaar van dezelfde leeftijd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:00

Het is al even geleden voor mij, maar volgens mij wel. Alhoewel ik met een siamees en oosters korthaar twijfel.
Ik kan me herinneren dat ik met mijn balinees in dezelfde categorie viel als de oosters langharen van dezelfde leeftijd. Of de categorien zaten in ieder geval gelijk na elkaar wat het ook onmogelijk maakt om ze zelf te showen. Aangezien je met de ene kat al klaar moet staan als de categorie ervoor met je andere kat nog bezig is.

Maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:11

Het is voor mij ook al weer lang geleden dat ik naar show's ben geweest, maar ik had er de laatste keren altijd 4 bij me, en ging ook alleen. Ik had dan 2 heilige birmanen bij me en 2 brits langharen. de birmanen waren broer en zus in verschillende kleuren en de britten zit ook 5 maanden leeftijd tussen elkaar. Eigenlijk is het me altijd alleen gelukt, maar heel af en toe bij de BIS dan had ik soms iemand nodig die dan ook een kat kon voorbrengen, maar dat was eigenlijk ook niet altijd.
Hoe of het nu gaat durf ik eigenlijk niet te zeggen. En ik denk dat er misschien ook wel een verschil kan zitten tussen een Fife show of anafhankelijk. Zelf showde ik bij de onafhankelijke.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:12

Ze keuren per ras en per leeftijd categorie.

Mocht je met het ene katje komen en de andere kat van je zelf komt er direkt achter aan,
dan breng je katje 1, die zet je daar in een kooitje bij de jury. Het nummer dat je hebt gekregen van de steward hang je aan het kooitje. Dan ga je katje 2 halen zet die in een ander kooitje, nummertje er bij aanhangen.
Als er tijd is dan kan je zelf je kat voorbrengen bij de jury en bij sommige shows van bepaalde verenigingen mag je het niet eens zelf doen, dan haalt de steward je kat uit het kooitje en brengt hem voor bij de keurmeester.

Ze zitten de hele dag in een show kooi, dan kan het publiek kijken en als de keuring komt neem je hem mee richting de jury. Als je hem zelf mag voor brengen houd je hem vast, als je hem niet zelf mag voor brengen stop je hem daar in een ander kooitje.

Nee, je mag geen katten mee nemen die niet geshowd of gekeurd worden. Let ook dat je entingen goed zijn, ze zijn heel streng. Boekje vergeten en je komt er niet in.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 10:21

bridgetF schreef:
Ze keuren per ras en per leeftijd categorie.

Mocht je met het ene katje komen en de andere kat van je zelf komt er direkt achter aan,
dan breng je katje 1, die zet je daar in een kooitje bij de jury. Het nummer dat je hebt gekregen van de steward hang je aan het kooitje. Dan ga je katje 2 halen zet die in een ander kooitje, nummertje er bij aanhangen.
Als er tijd is dan kan je zelf je kat voorbrengen bij de jury en bij sommige shows van bepaalde verenigingen mag je het niet eens zelf doen, dan haalt de steward je kat uit het kooitje en brengt hem voor bij de keurmeester.

Ze zitten de hele dag in een show kooi, dan kan het publiek kijken en als de keuring komt neem je hem mee richting de jury. Als je hem zelf mag voor brengen houd je hem vast, als je hem niet zelf mag voor brengen stop je hem daar in een ander kooitje.

Nee, je mag geen katten mee nemen die niet geshowd of gekeurd worden. Let ook dat je entingen goed zijn, ze zijn heel streng. Boekje vergeten en je komt er niet in.

Bedankt voor je info, is dit zoals het gaat bij fife?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:27

Ik heb anders genoeg katten zien zitten die niet geshowd werden. Moesten overigens ook wel entingsboekje e.d. op orde hebben. Maar werden niet geshowd, waren enkel als gezelschap.

Ik heb nog geen show meegemaakt waar je kat geshowd werd door iemand anders. Ik moest dat altijd zelf doen. Toen was ik toch blij dat ik maar 1 kat bij me had.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:30

je hebt verschillende verenigingen die kattenshows oragnisren:, de onafhankelijke, de fife en de tica. Bij de meeste mag je ze zelf voor brengen. Bij de tica doen de stewards het.

Maar mmoet je ze zelf voorbrengen, er staan altijd kooitjes bij de keurmeester om je katten even in te "parkeren".
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 18-01-16 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:31

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:32

Klopt ook weer, de BIS (best in show) wordt ook altijd voorgeleid door stewards.