Bouviers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyca

Bouviers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 08:44

Wij zijn ons aan het oriënteren om ter zijner tijd een bouvier te gaan kopen bij een fokker met goed verstand van zaken en erkend bij de raad van beheer

Nu is mijn vraag hebben jullie ervaringen met bouviers of kennen jullie goede fokkers is er verschillen tussen show honden of werk honden? Of staan ze gelijk in karakter.

Ik vindt het leuk om met een hond te trainen en wandelen.

We hebben nu nog twee honden maar ben bang dat eentje op zijn laatste pootjes loopt heeft hd en met de pijnstiller loopt hij erg mank en piept met omdraaien als hij gelegen heeft.

En als jullie foto's hebben van de trim modellen zou ik het ook leuk vinden

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bouviers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:48

wij hebben er eentje :) een schat van een hond, voor ons, voor vreemde soms wat terughoudend, hij werkt heel graag voor ons! wij hebben hem van de mitemas vandaan. Zeer fijne mensen, die echt van hun honden houden, ik weet niet of er nog een nestje gepland staat maar zeker een aanrader! Ik ga eens kijken voor foto's :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is onze grapjas

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:57

Wij hebben er heel lang over zitten twijfelen maar de soms zeer sterke lijflucht van bouviers doet ons nu toch neigen naar de Rottweiler als de huidige waakhond dood is. Bouviers schijnen daar veel gevoeliger voor te zijn dan andere rassen (niet voerafhankelijk, gezien het binnen roedels met verschillende rassen dus ook zo is).

Van origine zijn bouviers plukvachten maar tegenwoordig zijn het vaak gedeeltelijk scheervachten.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:09

Onze hond heeft geen last van lijlucht (denk ik :) misschien ruiken we het al niet meer ) hij gaat wel om de 3 maanden naar de kapper (best kostelijk) maar hij ruift ook niet (zeer groot voordeel)

wij twijfelde ook tussen een Rottweiler en Bouvier maar hebben toch voor de boef gekozen, mijn man had met beide rassen al ervaring maar de rottweiler is toch wat 'overfokt' en we hadden toch meer vertrouwen in de bouvier omdat deze lichamelijk toch minder problemen hebben als de rottweiler... (komt ook HD enzo voor maar de ouders van onze hond was hiervoor getest wat het risico al minder maakt)