Goedemiddag bokkers,
Maak kennis met K. K is een van de hanen bij ons op stal. Alleen, K is wel een hele bijzondere haan, hij heeft maar een pootje!
Als klein kuikentje is er een vd paarden op gaan staan. Het meisje die ze buiten aan het zetten was, heeft zonder te kijken het beessie in een hok gezet en mij geappt of ik die avond er naar wou kijken. Prima, ik app wel als het wat is. Die avond ging ik kijken en ik trof een zielig hoopje kuiken aan. Toen ik hem voorzichtig oppakte om er naar te kijken, hing 1 vd pootjes er zielig bij. Hij zat nog vast met een klein botje en voor de rest alleen maar bloed. Ik probeerde het meisje te bellen, die was aan het werk en de eigenaresse van stal en dus van de kuikens kon ik ook niet te pakken krijgen, die was een weekendje weg. Na een half uur en 10 belletjes later kreeg ik de eigenaresse te pakken en dke besloot haar buurman te bellen met de vraag od hij het kuiken kon afmaken. Ik als nuchter persoon had niks anders verwacht.
De volgende ochtend ging ik rijden en een vriendin was aan het werk. Ik vroeg of het kuiken er nog was, waarop ze volmondig 'JA' zei. Ik heb zitten brullen daar op stal
Arme beessie had daar de hele nacht gezeten. In een optocht, ik met het kuiken en die vriendin erachter aan, ben ik opzoek gegaan naar de buurman om hem alsnog af te laten maken. Niet te vinden! Toen hakte ik de knoop door om alsnog de wond schoon te maken. Opzoek naar de verband spullen en water gekookt. Meerdere keren per dag ging ik er heen om de wond schoon te maken. Het was al gaan ontsteken en stonk enorm! Vriendin verzorgde beessie ook een paar keer. De eigenaresse deed het ook toen ze weer thuis was en na een paar dagen zag de wond er al weer een stuk beter uit en kuiken, die ik had omgedoopt tot K, typt sneller, at weer en fladderde in het rond. Maar ik dacht alsnog dat beessie dood zou gaan, de infectie trok door het lijffie en de meeste dieren sterven dan. Maar nee, K niet. Na een paar dagen hing het pootje er nog steeds een beetje bij. Niemand durfde het eraf te halen en toen ik net de moed had verzameld het te doen, was het al afgestorven!
En nu, een paar maanden later, hobbelt K nog streds vrolijk rond, al dan niet in een hok. Ondertussen is hij een stoere haan en super tam door het vele optillen en verzorgen.

En het pootje

Ik ben er zeker niet trots op maar ben wel trlts op mezelf dat het beessie van mij hulp heeft gehad.
Hebben jullie ook een eenpotige kip?