Kat mist zijn overleden (aangereden ) maatje. Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bingelding

Kat mist zijn overleden (aangereden ) maatje. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:01

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen die mij misschien kunnen helpen of tips kunnen geven wat betreft mijn kat.

3.5 jaar geleden kocht ik smartie en smootie. Altijd beste vriendjes van elkaar en altijd samen geweest. Smootie was echt een vadertje voor smartie. Beiden zijn gecastreerd

In de zomer van 2014 kwam skittle erbij. Een lapjes poes echt een felle tante. Smootie nam zoals verwacht de zorg over deze kleine freubel maar bleef evengoed onafscheidelijk met smartie. Smartie en skittle zijn nooit echt een hele goede match geworden. Ze vechten niet. Af en toe meppen ze eens naar elkaar maar ze dulden elkaar.

Helaas is smootie afgelopen 1e kerstdag aangereden en ter plekke aan zijn verwondingen overleden hier voor de deur. Hij was met smartie buiten en op het moment dat het gebeurde rende smartie ook bijna 10x in paniek hier tegen de glazen achterdeur aan omdat hij naar binnen wilde. Ik ga er dus vanuit dat hij er wel iets van mee gekregen heeft.

Smootie is Door zijn verwondingen meegenomen Door de dierenambulance en daarna gecremeerd. Smartie en skittle hebben dus niet echt afscheid van hem kunnen nemen.
De eerste paar dagen na smootie zijn overleden waren ze beiden druk aan het miauwen en zoeken in huis. Smartie zat veel in de achtertuin te wachten elke keer op dezelfde plek waar smootie altijd vandaan kwam onder het hek Door. En dat is nou net het probleem. Hij zit daar nog steeds....
Liefst als het droog weer us de hele dag. En ik wordt er zelf nog verdrietiger van.
Moet dit slijten of slijt dit niet meer? Iemand misschien tips.
Ik probeer hem veel aandacht te geven maar ben ook niet de hele dab thuis.
Skittle heeft nergens meer last van die was na 2 dagen alweer de oude.

Ik hoop dat iemand mij tips kan geven of eventueel zelf met ervaringen hier in?

Bedankt!

Zoe_97

Re: Kat mist zijn overleden (aangereden ) maatje. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:04

dieren rouwen ook... Je zou kunnne proberen feliway in het stopcontact te geven. Dat geeft feromonen af die stress doen afnemen en een akt gelukkig van word.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:05

Wat ongelooflijk verdrietig. Ik moet een beetje aan de film Hatchi denken.
Verder heb ik geen tips voor je.
Dikke knuffel voor je Smartie!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:05

Ik denk dat het vanzelf gaat slijten, misschien morgen, misschien over een maand, wie weet. Hij heeft geen afscheid kunnen nemen en blijkbaar heeft hij niet meegekregen tijdens het ongeval dat zijn maatje niet meer leeft.. Ik denk persoonlijk zijn gang laten gaan zolang die nog blijft eten en gezond blijft..

Heel veel sterkte! Y;(

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:07

Bedankt Zoe97!

Simbaa ja daar lijkt het helaas ook wel een beetje op.

Krimpenaar hij is wel wat afgevallen maar hij eet en drinkt wel goed zo ver ik dat zie als ik thuis ben

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:12

De tuin afzetten om te voorkomen dat de andere katten ook doodgereden worden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:15

Ik heb dat gehad met één van mijn katten(heb er 6) toen mijn hond overleed.Hij was kitten toen hij bij ons in huis kwam en mijn hond vond de kittens(ik had er toen 2 tergelijk genomen ) geweldig.Ze sliepen dan ook altijd tegen haar aan of half op haar.De hond is vrij plots overleden(gesprongen milttumor) toen ze 6 was.De eerste dagen heeft de kat vreselijk lopen mauwen en hij heeft ook zeker 3 maanden getreurd.Toen kregen wij een nieuwe Duitser waar hij ook gelijk naar toe trok.Helaas was dat een pup en zag die de kat als speelkameraad,dus dat wa snet wat de kat zocht.Echt goed met de kat is het pas gekomen toen ik een naakthond kreeg,die vond het heerlijk zo'n warm katten lijf.Dus nu heb ik een heel leuk duo,de kat is namelijk even groot als de hond en soms moet je echt kijken wie wie is.

Dus een nieuw speelkameraadje zou de oplossing kunnen zijn,maar dan moet het wel klikken ik zou eerder voor de feliway gaan die Zoe ook aanraad.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:17

Emma_s_girl schreef:
De tuin afzetten om te voorkomen dat de andere katten ook doodgereden worden.

Dat heeft toch niks met dit te maken. De tuin is gewoon omheind maar ze gaan over het hek en onder het hek Door op 1 plek.
En tevens vind ik niet dat je kan oordelen daar over sorry. Ik woon niet 1 meter vanaf de weg. Volgens mijn buurvrouw die schuin tegen over mij woont in de straat en wel echt aan de weg woont schrok smootie van een knal en schoot toen in paniek de weg op. Normaal gaan ze de weg niet over namelijk

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:18

Bedankt beatje voor je antwoord. Nieuw maatje heb ik ook aan zitten denken. Vind het moeilijk want ik weet natuurlijk niet of zowel smartie als vooral skittle dat gaat accepteren

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:23

Nee dat blijft zeker bij katten een gok.Wel is het zo dat afleiding helpt.Dat zag ik aan de pup die ik toen had.Hij ging zich bezig houden met de pup en daardoor was hij wat afgeleid van zijn verdriet.Pas toen de naakthond kwam werd hij terug de oude kat en helemaal gelukkig met een nieuwe knuffel.Terwijl ik gewoon ook zijn zus in huis heb.Maar die twee vinden het goed dat de ander er is maar echt bevriend en tegen elkaar aanslapen doen ze niet.Terwijl zijn zus dat wel weer doet met een brit die ik ook heb,dat is haar kameraad weer.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:28

Ja dat is in het geval van smartie en skittle dus ook zo. Ze dulden elkaar maar verder dan onderstaande foto komt het echt niet

Afbeelding

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:29

En met smootie lag hij zo

Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:30

Ik heb ook een lapje dat is de bitch hier in huis,als er een kat langs loopt of een hond laat ze al een geiriteerde mauw horen.Maar vechten doen ze gelukkig niet.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:31

Bingelding schreef:
En met smootie lag hij zo

[ [url=m/yLFgYW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach dat is lief <3

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 20:31

Jup hier hetzelfde :')
Als er een andere kat in de tuin komt en zij zit binnen begint ze al te grommen ~~}>

Ja ze waren zo lief samen

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:26

Toen ik mijn oude kater in moest laten slapen na een hersenbloeding was zijn vriendinnetje, die met hem is opgegroeid en niet beter wist dat hij er was ook echt van slag. Ze zocht hem niet, wist duidelijk wat er aan de hand was maar ze is een paar weken ontzettend stil en rustig geweest. Normaal is ze behoorlijk druk en aanwezig.

Na een aantal weken werd ze rustig terug zichzelf. Wel doet ze een heleboel dingen die typische gewoontes waren van mijn oude kater :D.

Komt vanzelf goed!

Furi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:45

Allereerst sterkte met je verlies!

Katten rouwen inderdaad. Ik zou je adviseren nog niet te snel een nieuw maatje erbij te halen, maar je kat de tijd geven om te rouwen. Wellicht nu ze met zijn tweeën zijn, groeien ze meer naar elkaar toe. Geef ze eerst wat rust en tijd.

Ik heb in 2010 een broer en zus uit hetzelfde nest gehaald. De kater, Tyson, is helaas in 2012 overleden (hart). Hij was echt een lieve, lompe lobbes. De poes, Tygertje, kan een echte b*tch zijn :) Tyson had echter nooit in de gaten als ze b*tcherig deed, dus dat ging goed. Tyson was meer aanhankelijk aan haar, dan andersom. Toen ze een dag alleen thuis was (Tyson was naar de DA voor castratie), vond ze het helemaal geweldig om 'enigst kind' te zijn. Ze heeft zijn dood meegekregen, het gebeurde thuis.
Ze heeft echt gerouwd, was enorm aanhankelijk naar mij toe. Op het ongezonde, stalkerige toe. Ik heb haar 3 maanden de tijd gegeven om te rouwen. Naar mijn idee heeft ze die tijd ook echt nodig gehad. Omdat ze jong was, pas 2,5, wilde ik toch een nieuw maatje erbij hebben. Ik vond haar te jong om alleen te zijn. Dat 'voordeel' , hoe cru dat ook klinkt, hebben jouw katten al.
Omdat Tygertje een pittige dame is, heb ik een gelijkaardig karakter erbij gezocht. Kiki is ook geen poes om zonder handschoenen op te pakken :) Het heeft even geduurd, maar ondertussen hebben ze een echte zus-zus relatie. Kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar. Ze spelen veel, vechten af en toe en liggen vaak samen. Zoals met veel dingen, heeft het echter tijd nodig!