Nadat we een maand een kat op proef hebben gehad maar dit door omstandigheden helaas niet werkte, hebben we besloten om weer een hond in huis te nemen (
). Gezien dat ik na mijn examens tijd heb voor opvoeding, willen we rond mei een pup in huis nemen. We zijn nu al aan het zoeken (verwachte nestjes enzo), maar wat is het lastig!Ons oog is gevallen op de Sheltie (die hadden we eerst ook) of een Kooikerhond. Een ander ras mag ook, maar dit is wat het meest aan onze eisen voldoet (we vinden ze qua uiterlijk heel mooi, zoeken een hond niet veel groter dan +- 45cm, geen jager/terriër, lief, ongecompliceerd, die het leuk vind om te trainen maar niet dagelijks 2-3 uur hoeft te lopen). Een kruising zouden we ook prima vinden, maar die vinden we pas tegen die tijd.
Maar wat is het lastig zeg, om er een te vinden! Ik heb op de website van beide verenigingen de sites van fokkers allemaal doorgekeken, maar niemand verwacht een hondje eind februari/begin maart. Ook hoeven wij niet per se een hondje met stamboom. (Daarnaast vinden we 900 euro voor een hond gewoon duur). We willen gewoon een gezonde hond.
Onze vorige hond was wel een Sheltie maar had geen stamboom. Helaas bleek achteraf dat hij van een broodfokker kwam (maar we hebben er wel een geweldige hond aan gehad), dus daar gaan we ook niet meer heen.
Kortom: wie weet een fijn adres waar we een leuke pup vandaan kunnen halen (ander ras mag ook), we zoeken allerlei sites af, maar het is zó lastig.
We hebben ook wel gedacht aan een asielhond, maar het gros heeft gedragsproblemen. Daar zijn we niet naar op zoek. Zo'n hond uit het buitenland hebben we ook interesse in, maar weet je dan wel echt wat je krijgt? Wat zijn de ervaringen van mensen hiermee?

Ook vrachtwagens vol met oostblok-rashond-puppy's tellen mee.