Kat (1,5jr) aan de diarree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lonni

Kat (1,5jr) aan de diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 18:44

Hoi :)
Sinds vanochtend is onze kat aan de diarree, en niet zo'n beetje.
Ze is al 7 keer weggeweest om te poepen en heeft het daarna ook 3x in haar bak gedaan. Het zijn telkens bijna plasjes water en ze stinken nog 10 keer erger dan normaal. Ook lijkt ze niet helemaal fit te zijn, maar ook niet doodziek. Kan ik wat doen om het haar wat comfortabeler te maken tot ze beter is? Uiteraard doe ik elke keer de deur open als ze weer hoge nood heeft :Y)

Brainless

Re: Kat (1,5jr) aan de diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:50

Klinkt als Giardia.
Dit is zeker iets om mee naar de DA te gaan.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 18:56

Ze heeft enkel diarree, de andere symptomen kan ik niet bij haar bekennen, dus ik vind het een beetje apart om nu al de conclusie te trekken dat ze zoiets heeft :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:08

De kat kan ook wat verkeerds hebben gegeten, virus of wormen.

Bel morgrn even je dierenarts voor advies.

Eet en drinkt je kat nog wel?
Is haar gedrag veranderd?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:12

Mijn kat had dit ook voor twee dagen, bleek dat ze het eten uit mijn pan op het aanrecht had zitten eten. Mijn kat mag niet op het aanrecht en had haar daar ook niet eerder op betrapt.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 19:13

Iets verkeerds gegeten kan best, ze eet echt alles en moet er zelf nog achterkomen wat wel en wat niet, stofjes, haartjes, stukjes elastiek, echt alles eet ze, ik verwacht ook dat het snel over is als ze iets verkeerds gegeten heeft. Ze wordt altijd op tijd ontwormd en heeft geen contact met andere katten dus dat streep ik ook even af, ze eet en drinkt ook gewoon :)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:14

Even goed in de gaten houden, bij mijn kat was het na twee dagen al weer beter en na vier dagen geloof ik alweer helemaal goed.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:19

In de gaten houden dat de kat wel blijft eten en drinken. En dan morgen toch even langs de da

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:20

Brainless schreef:
Klinkt als Giardia.
Dit is zeker iets om mee naar de DA te gaan.

Lonneke2001 schreef:
Ze heeft enkel diarree, de andere symptomen kan ik niet bij haar bekennen, dus ik vind het een beetje apart om nu al de conclusie te trekken dat ze zoiets heeft :)

Diarree vind ik persoonlijk niet iets om zijn beloop te geven. Katten verliezen hierdoor erg veel vocht waardoor ze snel qua conditie achteruit kunnen gaan.

Mijn kat had vorig jaar ook diarree, daarna veel braken. Al heel snel ging het bergafwaards ondanks zijn goede conditie voor die tijd. Het bleek dus om Giardia te gaan. Hij is hier doodziek van geweest.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:58

In ieder geval natvoer geven of haar brokken weken. Om snel acceptabel natvoer te vinden is gourmet goed. Maar als ze nu al een zakjes natvoer krijgt is dat ook een optie. Dan mag ze er wel 3 of 4 op een dag. Daarmee krijgt ze namelijk goed vocht binnen en met diarree is dat erg belangrijk.