Van knuffel kat naar agressieve kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkelies

Van knuffel kat naar agressieve kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 21:57

Zoals de titel al zegt veranderd onze lieve kitten uit het niet in een monster. Ze is nu ruim 6 maanden en vanaf half oktober bij ons. Ze is heel erg mens gericht en wil niks liever dan de hele dag aandacht en bij je zij. Op schoot of in je nek liggen zijn favoriet. Er is bijna altijd iemand thuis ivm met afstuderen van mijn vriend.

Tot zo ver een top kat maar onze prinses veranderd soms uit het niets in een agressieve tijger. Dit richt zich voornamelijk naar mij en niet naar mijn vriend. Ze begint dan met oren opzij te jagen en voordat je kan reageren hangt ze met nagels uit in je hoofd/arm als ik op de bank zit. Dit gebeurd zo snel dat je niet kan reageren. Je krijgt hij bijna niet uit deze modus als je haar in de zelfde ruimte laat wordt het steeds erger. Op staan of stem verheffen maar het nog erger. Nu is de optie ff kat laten uit razen op de van en boven.

We spelen heel veel met haar en soms kan je het voorkomen door een speeltje te pakken maar vaak is daar geen tijd voor.

Wie herkent fit gedrag en kan hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:55

Een vriendje erbij? Dat ze daar haar overtollige energie mee kwijt kan? Want ondanks dat jullie met haar spelen gok ik dat het niet voldoende is. Verder heel consequent hier op reageren. Mijn poes deed het ook in het begin. Dan speel je met haar en dan opeens word ze iets te fanatiek en bleef ze mijn arm aanvallen, en dan ook echt gemeen. Dan hebben we het ook nog eens over een boskat :') Elke keer corrigeerde ik haar zoals cesar Milan ook met honden doet. En dit heeft zeer goed geholpen, elke keer als ik hard "AUW" zeg dan stopt ze direct. Maar sinds ze een vriendje heeft doet ze dit niet meer eigenlijk. Wel is ze nog steeds heel fanatiek met spelen en is het gewoon net een tijger, maar ik heb geleerd de nagels te ontwijken :')

ikkelies

Re: Van knuffel kat naar agressieve kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 23:00

Ze is laatst wezen logeren bij mijn ouders waar katten zijn en dan is ze niet te genieten. Dit wilde we eerst maar de prinses wil echt alle aandacht hebben....

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:00

Als een soort driftbui?

Mijn kat doet dat ook, maar die is inmiddels al wat jaartjes ouder.
Hij hing vandaag in mijn arm, ik heb hem meteen naar buiten gebonjourd, ga daar maar uitrazen. Mafkees.

Ik doe wel lik op stuk, hij mij aanvallen, dan grijp ik hem in zijn nekvel. Daarna is weer duidelijk wie de opperkat is. :Y)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:01

Hahaha ik herken mijn kat daar zo in. Is echt een fase geweest en daar is hij gelukkig nu wel uit.

Ik corrigeerde hem wel altijd al hij door beet, maar eigenlijk was het gewoon een spelletje voor hem.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:26

ikkelies schreef:
Ze is laatst wezen logeren bij mijn ouders waar katten zijn en dan is ze niet te genieten. Dit wilde we eerst maar de prinses wil echt alle aandacht hebben....

Dat moet je ook opbouwen he, als je een nieuwe kat introduceert. Niet alle katten kunnen daar mee omgaan. Mijn broertje zijn kat bijvoorbeeld haat mij nu omdat ik een paar x mijn eigen (sociale) katten heb meegenomen :') Elke keer als ze mij ziet gaat ze blazen omdat ik ruik naar die gemene indringers :') wij hebben het koppelen maar opgegeven hihi.
Mijn katten zijn extreem sociaal opgevoed (ene is nu 1 jaar en de andere is 7 maanden, de jongste is het makkelijkste, vind alles leuk, eigenlijk gewoon een hond). Maar niet elke kat is zo. Veel katten hebben echt tijd nodig om te wennen aan een andere kat, dit kan weken duren, soms maanden. Het zijn rare wezens :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:25

Het beestje is nog maar 6 maanden. Die zit volop in de puberteit en is lekker aan het uitproberen. Bij mij thuis hebben ze dat ook allemaal geprobeerd. Ze kregen een brul en een kneep in hun nekvel terug. Bij één heb ik zelfs continue met een sleutelbos rondgelopen, zodat ik daar flink mee kon rammelen om ze te laten schrikken. Rare gedrag was toen snel klaar.

Kan je kat naar buiten? Dan gewoon naar buiten zwieren en de deur dicht.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:55

Is ze al geholpen?

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 19:27

Ze gaat nu nog niet naar buiten. Hebben een balkon waar we eerst even een trapje bij willen maken. De sprong naar het schuurtje van de onderbuurman is nu nog wel heel hoog. Maar dan heeft ze straks wel alle ruimte om door tuinen en groen achter huis te hollen. Hoop ook dat het dan minder wordt.