Kitten voer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Kitten voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 20:04

Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Onze kitten kreeg vanaf dat ze bij ons kwam tot enkele weken terug de kitten brokjes van c1000.
Een winkel hier in de buurt had veel van c1000 filialen overgenomen toen deze dicht gingen, waarna ik enthousiast alle zakken kitten voer weer bij hun gekocht heb :+ maar je raad het al, nu is het op.

Inmiddels verschillende merken en zakken kitten voer gekocht maar ze wil bijna niks hebben.
Onze brokjes voor onze volwassen katten zijn voor haar gewoon te groot en te hard, ze zit hier nog lang op te kauwen voor ze er een stukje af heeft.

Nu had ik laatst bij de Lidl kitten brokjes mee genomen, je moet tenslotte wat als je al zoveel geprobeerd hebt.
Deze eet ze goed, kan ze goed stuk kauwen.. maar nu krijgt ze er diarree van.
Ook niet geschikt dus, wie helpt mij?

Ik ben dus echt opzoek naar kitten brokjes, die niet te groot / hard zijn.

Rennie89

Re: Kitten voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:08

Iams? :) kan je bij bijv. zooplus bestellen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:15

Is het een idee om goede kwaliteit natvoer te gaan geven? Bijvoorbeeld Animonda Carny?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 20:17

Ah, nooit geweten dat hun ook kitten voer hadden. Is het kittenvoer ook in de winkel te koop?
Ik vind de prijs namelijk nog aardig wat als ik niet zeker weet of ze het wil eten.

Zal eens kijken of ik er ook ergens een proefverpakking van kan krijgen.

Mizora, is een idee, maar het is niet perse dat ze geen brokjes wil eten, van c1000, de lidl en de volwassen brokjes eet ze immers wel. er zijn gewoon soorten die haar niet aanstaan. En het valt me op, dat dat voornamelijk de kleine balletjes zijn. Meerdere merken die kitten voer verkopen maar waarvan het voer er dus hetzelfde uitziet.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:20

prins heeft hele kleine kittenbrokjes

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:24

Bij Ranzijn kun je kleine zakjes Iams kitten kopen.
Als het dan bevalt kun je grotere via zooplus kopen dat scheelt je veel geld.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:41

Maaaarije schreef:
Ah, nooit geweten dat hun ook kitten voer hadden. Is het kittenvoer ook in de winkel te koop?
Ik vind de prijs namelijk nog aardig wat als ik niet zeker weet of ze het wil eten.

Zal eens kijken of ik er ook ergens een proefverpakking van kan krijgen.

Mizora, is een idee, maar het is niet perse dat ze geen brokjes wil eten, van c1000, de lidl en de volwassen brokjes eet ze immers wel. er zijn gewoon soorten die haar niet aanstaan. En het valt me op, dat dat voornamelijk de kleine balletjes zijn. Meerdere merken die kitten voer verkopen maar waarvan het voer er dus hetzelfde uitziet.

Het is dat je zo ver woont, anders had je zo van mij een aantal kilo Iams Kitten kunnen overnemen :+
Ik ben overgestapt op Applaws en nog wat ander (duurder) voer en heb nog een hoop Iams thuis staan :') Maar er zijn vast wel winkels die het ook verkopen, weet alleen niet welke formaten en welke winkels

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:50

Voor een kat is natvoer (van goede kwaliteit uiteraard) eigenlijk sowieso beter dan droogvoer. Katten zijn vrijwel altijd tegen het randje van uitdroging aan en de meeste voersoorten bevatten eigenlijk te weinig eiwitten voor een kat. Ik zou kijken voor een brok met minimaal 32% eiwit en 15% vet, maar liever hoger. Dan kom je uit op 35% eiwit op droge stof (een natuurlijk dieet bestaat voor een kat uit 49% eiwit, 49% vet en 2% koolhydraten op droge stof basis). Bij blikvoer moet je dat zelf uitrekenen, want de hoeveelheid vocht in blikvoer wisselt. Bij Animonda Carny kitten zit je op 55% eiwit en 27.5% vet op droge stof basis. Met 3.33-3.96€/kg geen duur natvoer, maar wel zeer goed.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ees/508475

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:22

Misschien eens beginnen met 1 soort voer aanbieden. :)
Die kleintjes zijn erg gevoelig dus verschillende merken achter elkaar proberen raken ze sowieso van aan de race. :)
Vraag anders even bij de fokker wat ze daar kreeg, waarschijnlijk doet ze het daar wel goed op.

Voor de rest zou ik lekker ver bij supermarktvoer vandaan blijven. Ze raken er niet voor niks van aan de schijt. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:45

Carr_friesje schreef:
Misschien eens beginnen met 1 soort voer aanbieden. :)
Die kleintjes zijn erg gevoelig dus verschillende merken achter elkaar proberen raken ze sowieso van aan de race. :)
Vraag anders even bij de fokker wat ze daar kreeg, waarschijnlijk doet ze het daar wel goed op.

Voor de rest zou ik lekker ver bij supermarktvoer vandaan blijven. Ze raken er niet voor niks van aan de schijt. :)

Niet helemaal waar. Ik voer juist bewust merken door elkaar zodat ze niet kieskeurig zullen zijn en ook goed voor hun darmen. Stel een kat zit zijn hele leven op 1 soort voer en opeens krijgt die iets waardoor die op speciaal dieet voer moet, dan heb je een probleem. Mijn katten hebben oa. Iams kitten/adult/lam gekregen, Porta 21, Applaws, Sciense Hills (speciaal voer voor darmen), aldi voer, applaws natvoer, carni natvoer, bonita natvoer en droogvoer voor kittens en nog een hele hoop. Ik probeer sowieso een voer type te vinden dat hun ontlasting weer stabiel maakt, Ze hebben darmproblemen door een parasiet waar ze uiteindelijk wel overheen zullen groeien, maar tot die tijd zoek ik dus naar het perfecte voer of combinatie van. Tot nu toe vreet de oudste al het droogvoer en de jongste vreet alles :+ (1 jaar is de ene en de andere is 7 maanden).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:57

Ook hier wil ik qua droogvoer niet steeds wisselen, het steeds laten wennen aan ander voer en katten kunnen er van aan de diarree gaan steeds en lijkt me niet bevorderlijk.
Ik hou dus het droogvoer hetzelfde, maar wissel met vers vlees in verschillende smaken en ander natvoer verschillende smaken.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 22:24

Bedankt voor de reacties!

Eigenlijk is ze niet echt gewisseld hè, al het andere voer dat ik geprobeerd heb eet ze namelijk niet.
Ze is dus eigenlijk van de kitten brokjes van c1000 naar die van de lidl gegaan.

Ze komt niet bij een fokker weg, en is hier gekomen toen kreeg ze ook supermarkt brokjes. De brokjes van c1000 deed ze het heel goed op, alleen jammer dat ik die niet meer kan krijgen.

Ik had ook het liefst niet gewisseld van voer. Maar ik kan simpelweg deze brokjes niet meer kopen.

Ik ga even qat opties bekijken en even zien voor proefzakjes of kleine verpakkingen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:26

Maaaarije schreef:
Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Onze kitten kreeg vanaf dat ze bij ons kwam tot enkele weken terug de kitten brokjes van c1000.
Een winkel hier in de buurt had veel van c1000 filialen overgenomen toen deze dicht gingen, waarna ik enthousiast alle zakken kitten voer weer bij hun gekocht heb :+ maar je raad het al, nu is het op.

Inmiddels verschillende merken en zakken kitten voer gekocht maar ze wil bijna niks hebben.
Onze brokjes voor onze volwassen katten zijn voor haar gewoon te groot en te hard, ze zit hier nog lang op te kauwen voor ze er een stukje af heeft.

Nu had ik laatst bij de Lidl kitten brokjes mee genomen, je moet tenslotte wat als je al zoveel geprobeerd hebt.
Deze eet ze goed, kan ze goed stuk kauwen.. maar nu krijgt ze er diarree van.
Ook niet geschikt dus, wie helpt mij?

Ik lees hier toch echt wat anders :)
Als het echt kieskeurigheid is moet ze niet miepen.
Gewoon een bakje brokjes neerzetten en dan gaat ze vanzelf wel eten. Zo niet krijgt ze vanzelf een keer honger en zal ze wel moeten. ;)

Ik ben dus echt opzoek naar kitten brokjes, die niet te groot / hard zijn.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:07

Ik zit te denken aan Purizon

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 23:41

Daar staat toch juist dat ze eigenlijk niks wil hebben?
Behalve het lidl voer..
Of ben ik nou gek? :+

Ga ik ook even naar kijken rianne, dankje!

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:00

Ik gebruik kitten voer van royal canin. Niet voor katten maar schildpadden :+ (advies dierenarts) die doen er super op en is ook van goede kwaliteit voer en zijn niet te groot van formaat en zijn tevens ook wat zachter dan die voor de volwassen kattenbrokken