Bestelling zooplus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Bestelling zooplus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 12:15

Ik bestel al jaren bij zooplus zonder problemen,de bestelling is er meestal met een dag of 2,als ik er niet ben zetten ze het onder mijn afdak of kan ik het bij het postkantoor ophalen.
Nu heb ik woensdag een mailtje gehad dat mijn bestellling verzonden is,dan krijg ik hem normaal gezien donderdags of vrijdags ..
Vandaag keek ik dat mailtje eens n omdat ik nog steeds niks ontvangen heb en nu blijk dat Post.nl niet meer verzend voor zooplus maar O drama DHL.
Eigenlijk bestel ik nooit bij firma's die verzenden via DHL omdat er altijd wel iets mis gaat.Als ik op de bestelstatus kijk is het pakket dus ook al vanaf donderdag onderweg en in handen van DHL.
Zijn er meer mensen die hier last mee hebben of ben ik een toevallig slachtoffer en heb gewoon pech met DHL.
Voor mij zou dit wel hoe jammer ook een reden zijn om niet meer bij zooplus te bestellen ik heb veel dieren dus ook een grote bestelling maar ik moet er wel op kunnen rekenen dat ik het geleverd krijg.

zonnebloem18

Re: Bestelling zooplus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:17

Ik heb 2 weken terug nog een levering gekregen via PostNL was er inderdaad de volgende dag. Was het misschien een heel zwaar pakket dan wil PostNL ze namelijk niet hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:17

Uiteindelijk komt bij mij alles wel binnen met DHL, maar het duurt wel eeuwig en werkt totaal niet prettig. Bezorger die niet aanbelt of geen briefje achter laat bijvoorbeeld.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:18

Bij mij ging het van de week inderdaad ook via DHL ipv postnl. die site van DHL is ook zeer onoverzichtelijk.. bij mij was het pakketje er wel in gister.. heb woensdag dacht ik besteld. Ik woon wel dicht bij de Duitse grens, dat scheelt misschien nog (pakketjes moeten uit Duitsland komen zag ik).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:18

DHL doet sowieso al langer over het verzenden dan Post.nl. Dat is bekend, dus zou me niet al teveel zorgen maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:20

DHL heeft sowieso een langere levertijd, en volgens mij bezorgen ze ook niet in het weekend (of dat is inmiddels veranderd). Ik zou dus verwachten dat je pakket maandag wordt bezorgd.

Ik heb vorige week toevallig nog twee zooplus pakketten gekregen, via postnl volgens mij. Zou inderdaad jammer zijn als ze overstappen op DHL. Ik heb daar ook al eens problemen mee gehad..

Edit, op de website staat dat ze gewoon met postnl versturen.. Misschien had je een pakket dat net te groot/zwaar was voor postnl?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 12:25

Miesemuisje schreef:
Bij mij ging het van de week inderdaad ook via DHL ipv postnl. die site van DHL is ook zeer onoverzichtelijk.. bij mij was het pakketje er wel in gister.. heb woensdag dacht ik besteld. Ik woon wel dicht bij de Duitse grens, dat scheelt misschien nog (pakketjes moeten uit Duitsland komen zag ik).

IK heb verleden week vrijdag besteld dus meer als een week terug,Ik reken altijd een week voor levering ivm mijn voorraad.Maar het is er altijd sneller.

Maar goed (gelukkig) ben ik dan niet de enigste waarbij het lang duurt.Ik heb zooplus wel al een mail gestuurd met dat ik dit wel erg jammer vind.Het zijn geen lichte pakketten maar ook niet zwaarder als anders.Maar ik zag op de site van zooplus dat post.nl geen optie meer is en die had ik wel aangekruist toen ik de bestelling plaatste.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:25

Ik heb gisteren een bestelling van zooplus gehad en die kwam van post.nl of post.be . Ik woon nl in belgie.
Ik weet idd niet of post.nl en post.be onder dezelfde vallen, ze hebben wel dezelfde bus en zelfde kleuren.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 12:26

Dat is raar yvonne ik ben ook een belgje maar hier komt dus altijd post.nl.Behalve nu :-( vraag me af dan wat er fout is gegaan.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:27

Ik heb dit met mijn laatste bestelling van DHL van zooplus ook gehad. Op de site gaf hij aan met post nl verstuurd te worden.
Maar ik kreeg een code van dhl.
Ik heb toen de klantenservice van zooplus gebeld. Deze meneer heeft het netjes voor me nagekeken. En zei dat het pakketje die dag zou komen. Terwijl bij mijn code stond dat hij nog onderweg was naar het sorteer centrum.
Uiteindelijk is hij die dag wel gekomen, maar het duurt idd allemaal langer dan met postnl.

Als ik jou was zou ik even bellen met de klantenservice. Hopelijk kunnen die je verder helpen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 12:44

Ik heb nu een mail gestuurd Marije morgen ben ik gewoon niet thuis en kan ik niet bellen :-(.Ik zal het hek open laten staan mocht het komen dan kunnen ze het binnen zetten.Is het er morgen niet ga ik zeker dinsdag bellen.Bij jou is het dan ook Door DHL geleverd ipv post.nl?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:51

Ik bestel normaal gesproken altijd bij de Duitse Zooplus en krijg altijd de pakketten via PostNL.

Vorige week toevallig bij de Nederlandse besteld omdat die leukere dingen in de bonuspunten-shop heeft en ook toen kwam het via PostNL. Volgens mij kon ik zelfs aanvinken met welke bezorgdienst het gebracht moest worden. :?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:53

Heb ik ook mee gemaakt laatst. kattenvoer besteld, verzenden via postNL aangevinkt maar het werd stug met DHL verzonden. Heb een week moeten wachten ^)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 13:52

Rawr schreef:
Ik bestel normaal gesproken altijd bij de Duitse Zooplus en krijg altijd de pakketten via PostNL.

Vorige week toevallig bij de Nederlandse besteld omdat die leukere dingen in de bonuspunten-shop heeft en ook toen kwam het via PostNL. Volgens mij kon ik zelfs aanvinken met welke bezorgdienst het gebracht moest worden. :?

Ja dat klopt,ik heb ook bij de Duitse besteld en ook Postnl aangevinkt.Normaal dar ook altijd door geleverd vandaar mijn verwarring.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:29

beatje schreef:
Ik heb nu een mail gestuurd Marije morgen ben ik gewoon niet thuis en kan ik niet bellen :-(.Ik zal het hek open laten staan mocht het komen dan kunnen ze het binnen zetten.Is het er morgen niet ga ik zeker dinsdag bellen.Bij jou is het dan ook Door DHL geleverd ipv post.nl?

Ja, hij gaf bij mijn bestelling op zooplus aan dat hij via postnl zou geleverd worden.
Maar de track en trace die ik kreeg was van DHL, vandaar dat ik gebeld had ( en omdat het lang duurde)
Volgens mij kwam mijne ook uit Duitsland, tenminste, de man die ik aan de telefoon had zei dat hij die ochtend uit Duitsland was vertrokken.

Hoe en waarom het door DHL ipv postnl geleverd is weet ik niet.
Ik geloof niet dat ik dit ergens bij mijn bestelling heb zien staan dat ik kon kiezen.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:35

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:35

Ik had dat de laatste keer ook. Toen duurde het ook erg lang voordat DHL bezorgde! Kreeg ook al veel eerder een mailtje met de track en tracé.
Ik heb ook liever gewoon PostNL. DHL vind ik niks.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:43

Hmm gister toevallig voer besteld voor de hond bij zooplus, zag idd ineens de optie staan DHL of postnl. Heb vandaag een track en tracé code gehad van post nl in de mail dus neem aan dat ik het ook via postnl krijg. Zit ook niet echt te wachten op DHL. Bestel altijd tevreden via zooplus en het is vaak met een dag in huis, hopelijk blijft dat zo! Ben benieuwd wanneer je je pakket krijgt.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:44

Ik heb vorige week een bestelling gedaan. Was niet erg groot, maar werd toch in 2 aparte pakketten verzonden. Een pakket via post Nl, ander via DHL. Het pakket van post nl is goed aangekomen. Dat van DHL is nog onderweg. Ik heb ook liever post nl.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:17

Ik heb vrijdag gewoon mijn pakket via postNL ontvangen hoor :+ Ik weet niet waar jij hebt gelezen dat het niet meer met PostNL gaat? Was iig een redelijke bestelling van 2 flinke dozen. Misschien verschilt het per locatie?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 17:28

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:34

Ik dacht dat postnl afentoe al erg was maar DHL is nog erger. Waar post nl een overzichtelijke site en track en trace geeft heeft DHL dit absoluut niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:35

Misschien dat PostNL op bepaalde plaatsen het niet meer kon aanbieden ofzo dat is best mogelijk

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:37

Wij hebben donderdag avond een bestelling geplaatst en toen konden we kiezen of we DHL of postnl. En hebben zaterdag het pakket ontvangen van postnl

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:41

Hier vorige week en bestelling bij hun gedaan en kon ineens kiezen tussen dhl en postnl ik ga altijd dan voor postnl omdat die weet waar hij het neer moet zetten op de boerderij waar ik woon. Hij belt niet eens meer aan. (Dit is in overleg met ons gegaan) en echt ideaal. Heb mijn bestelling ook netjes via postnl gekregen.