Een jaar geleden wilde ik heel graag een krabpaal maken van boomstammen en hout voor onze twee katten. Helaas is dit er toen niet van gekomen in verband met tijd. Nu is die tijd niet veel veranderd, maar toch ben ik begonnen!

Het leek met leuk om dit hier te delen en het proces bij te houden. En eigenlijk hoop ik ook gewoon op goede tips van jullie, die misschien ook zo'n creatieve uitspatting hebben (gehad?)

In de kerstvakantie heb ik twee boomstammen gevonden. Een kastanje van zo'n 1.20 meter en een berk van zo'n vier meter lang! Deze zijn ontschorst en hebben gedroogd, waardoor ze in principe klaar zijn voor de verdere bewerking.
De berk, ongeveer twee weken geleden nadat ik en een vriendin hem zo goed mogelijk van de schors hadden ontdaan.

En nu, een stuk kleiner (1.65 meter) en mooi geschuurd. Samen met de kastanje, die ook kaal en geschuurd is.

En na wat zaagwerk kan hij op zichzelf staan

Plateaus
Ik wil graag verschillende plateaus hebben, de ene wel met kussentje, de andere zonder kussentje en waarschijnlijk, bovenop, een plateau met randje, waar dan een mandje ingelegd kan worden.
Voor de plateau's zonder kussentje, heb ik gave boomstam schijven gevonden! Ze zijn nog onbewerkt en staan nog te drogen. Met de schaafmachine gaan we ze een stukje dunner (en minder zwaar!) maken en vervolgens mooi glad schuren

En dit is het tot nu toe! Ik ben vooral heel benieuwd naar ervaringen, foto's en handige tips om de krabpaal zo stevig en goed mogelijk te maken! Laat vooral foto's zien van jullie zelf gemaakte krabpalen, details in de krabpaal of met jullie katjes erop! Ik ben heel benieuwd en kan niet wachten totdat hij af is (al zal dat nog wel even duren

Groetjes Marieke