Probleem met kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lotje_elmo

Probleem met kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 20:24

Ik heb een probleempje met mijn kitten....
Vroeger zat hij snachts altijd in een benchmark. (Hier hoef ik geen commentaar op. Eerste kat en dan maar het dierenarts advies opvolgen. Ik weet dat het niet goed is) maar nu niet meer. Hij zit nu snachts in het trappenhuis. Nu is het best een bang katje behalve bij mij. Hij durft niet op schoot te springen bij mijn zus maar wel bij mij. Dus nu leek het me voor hem fijn als hij snachts op mijn.kamer kan. Dat heb ik vannacht geprobeerd... Maar hij ging telkens naast me in de aanval liggen en dan ineens mijn gezicht aanvallen. Dit bleef hij maar doen dus toen heb ik hem mijn kamer uit gezet. Weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij dit niet meer doet? Ik ben best bereid om er een keer mijn nachtrust voor op te geven.

gaby12

Re: Probleem met kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:42

Neem er een kitten bij dan houden ze elkaar bezig!

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:43

Ik weet niet zoveel van katten, maar ik kan me voorstellen dat hij bang is, en een trappenhuis lijkt me geen plek waar hij zich uberhaupt ergens kan verstoppen (wat katten graag doen).

Als je hem daar nu eens een dicht mandje geeft (wel met een in/uit gat natuurlijk), zodat hij een lekker warm, donker, veilig plekje heeft om in weg te kruipen. Dat hij eerst leert dat dat zijn slaapplek is. En als je hem dan bij jou op je kamer wil hebben, dat je hem daar in datzelfde mandje laat slapen.

Misschien is het onzin hoor, wat ik zeg. Maar als het zo'n angstig diertje is, zou dat mijn eerste ingeving zijn.

Yessy

Re: Probleem met kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:49

Sommige katten zijn ontzettend eikels 's nachts (ik heb er hier eentje rondlopen, overdag schattig doen en 's nachts je tenen en de andere katten slopen), dus als jullie al niet echt vrienden zijn dan zou ik de nacht niet gebruiken om jullie relatie te verbeteren. Maar dat heb je inmiddels zelf ook wel door :D

Hier zijn de katten juist gek op het trappenhuis, lekker racen en op de overloop staat een gigantisch krabmeubel waar ze graag in liggen, dus daar opsluiten is niet per se zielig.

Ik zou proberen jullie relatie overdag te verbeteren. Als jij de kat eten geeft, zo nu en dan een snoepje
geeft, ermee speelt, etc, dan komt het vast goed. Geef de kat een paar weken om je leuk te gaan vinden :) En probeer de kat niet te dwingen om dingen te doen die hij niet waardeert, zoals (afhankelijk van de kat) optillen, in het reismandje stoppen, wegjagen. Het is soms niet te vermijden maar als je samen met iemand bent, kun je die ander natuurlijk de grote boze baas laten spelen :D

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 20:53

Andra_S schreef:
Ik weet niet zoveel van katten, maar ik kan me voorstellen dat hij bang is, en een trappenhuis lijkt me geen plek waar hij zich uberhaupt ergens kan verstoppen (wat katten graag doen).

Als je hem daar nu eens een dicht mandje geeft (wel met een in/uit gat natuurlijk), zodat hij een lekker warm, donker, veilig plekje heeft om in weg te kruipen. Dat hij eerst leert dat dat zijn slaapplek is. En als je hem dan bij jou op je kamer wil hebben, dat je hem daar in datzelfde mandje laat slapen.

Misschien is het onzin hoor, wat ik zeg. Maar als het zo'n angstig diertje is, zou dat mijn eerste ingeving zijn.

We hebben hem al een langere tijd. Al bijna 5 maanden. Maar het trappenhuis houdt in de gang (waar het koud is) de trappen, de overloop (waar niks te doen is) en de zolder. Hier staat een krabpaal van meer dan een meter hoog en zijn kattenbak en in die krabpaal zit zegmaar ook zo'n hutje onderin. Ook staat zijn verhuis hok waar hij heel graagin ligt. Ook kan hij languit op kan liggen. Ook zijn eten en drinken staan daar. Dus hij heeft genoeg wegkruip ruimtes. Zo ook onder mijn bed al ligt hij daar niet. In mijn kamer liggen ook een paar speeltjes en zijn mand. Dus hij heeft veel knuffelplekjes.

Het is zeker geen onzin wat je zegt hoor!