Oudere hond sloopt vanuit het niets

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

Oudere hond sloopt vanuit het niets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 15:04

Layla is een gesteriliseerde weimaranerteef van 9 jaar. Ze heeft het altijd moeilijk gevonden om alleen thuis te blijven. Layla is een herplaatser die uit een heel naar huis kwam, ze kwam met enorme verlatingsangst bij mij toen ze 5.5 was. het heeft ruim 2.5 jaar gekost om haar rustig en zonder paniek thuis te kunnen laten, maar het is gelukt.

Afgelopen mei zijn Layla en ik verhuisd naar Groningen om te gaan samenwonen met mijn vriend. Zij kende dit huis al goed en had dan ook geen problemen om hier thuis te blijven. Een paar maanden later in september zijn we opnieuw verhuisd naar een buitenwijk van Groningen voor ons eerste koophuis. Layla had in de eerste weken wat meer moeite om weer alleen thuis te blijven, maar ik wijtte dit aan normaal moeten wennen aan een nieuw huis. Al snel ging het weer goed. tot ongeveer 3 weken geleden. We kwamen thuis van een avondje film en Layla had het hele huis overhoop gehaald. Ze had een suikerbrood wat nog over was van kerst uit de zak gescheurd en bijna helemaal opgegeten, een plant vermoord, plastic zakken aan stukken gescheurd en kartonnen verpakkingen verscheurd. ( ook had ze overgegeven, ws vanwege het suikerbrood, de DA is gebeld en die zei dat ze goed misselijk zou zijn maar dat er verder geen gevaar was). In de weken daarna heeft ze regelmatig weer dingen gegrepen om te vernielen. Ze leek het voornamelijk te doen als wij een paar uur weg zijn, maar zojuist kwam ik na een kwartiertje boodschappen doen terug en had ze een verpakking bloem gepakt en aan geknaagd. Gelukkig was ie nog niet open.

Ik snap even niet wat ik moet doen. Ze heeft nooit zo gereageerd in het verleden. Ook is het maanden goed gegaan voordat ze dit begon te doen. Ik denk dus niet dat dit nog komt van onwennigheid van verhuizen. Het stomme is dat ik haar geen bot of ander kauwspeeltje of lekkernij kan geven voordat ik wegga om haar bezig te houden, want daar zit ze niet aan totdat we weer terug zijn.
Heeft iemand enig idee hoe we haar hiermee kunnen laten ophouden? We zetten iedere keer al alles waarvan we denken dat het kapot kan weg, maar ze lijkt toch iets te vinden als ze wil.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:35

Tsja, ze is aan de oude kant, maar ik zou proberen haar aan een bench (of een afgesloten hondenkamer/ruimte) te laten wennen. Geen toegang tot het hele huis.

Ik zou sowieso niet verbaasd zijn als een hond met toegang tot iets eetbaars als suikerbrood dit opeet in afwezigheid van controlerende instanties...

_Elke

Re: Oudere hond sloopt vanuit het niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:46

Ik weet niet hoe dat met herplaatsers gaan maar ik heb bij onze hond haar op heterdaad betrapt.

Ze molde ook van alles en vrat alles op. Duidelijk frustratie dat ze alleen was want ze deed het eigenlijk nooit tot ineens..

Ik ben toen in het donker ('s avonds) onder het raam gaan zitten. Nou 1 minuut duurde het. Wandelde zo naar een open kastje en pakte een pak koffie en nam het mee naar der mand. Ondertussen ben ik naar binnen gestormd en heeeeel boos geworden.

Daarna weer weg gegaan (wel opgeruimd) toen ik later die avond weer thuis kwam lag ze nog steeds hoe ik haar had achter gelaten in der mand. Toen weer normaal gedaan en ze heeft nooit meer wat gedaan :)

Maar ja zoals ik al zei ik weet niet hoe dat zit met jou hond. De band moet wel sterk zijn en ze moet niet het vertrouwen kwijt raken natuurlijk...

Djoena

Re: Oudere hond sloopt vanuit het niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 08:48

Ons bejaarde hondje heeft dat ook!
Nooit maar dan ook nooit hoefde ik mij zorgen te maken over het slopen van dingen... nu sinds ze 10 jaar was, begon ze eerst met het jatten van ons eten van tafel of uit de kastjes, toen vuilniszakken slopen, daarna was de schoenenkist aan de beurt en haar eigen kussen... := Ze is nu 15 jaar en niet meer zo heel erg fit, maar als wij weggaan dan zorg ik er altijd voor dat ze in de gang zit met een lekker vlezig bot die haar lang bezig kan houden. Tot nu toe heeft dat erg geholpen.