Onze twee chihuahuas vechten soms

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

banditlove

Onze twee chihuahuas vechten soms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 13:03

Hoihoi,

Ik heb al een tijdje een chihuahua kruising die waarscheinlijk.door jaloezie ofzo onzr andere hond aanvalt. Nu hebben we net een nieuwe chihuahua erbij omdat de andere maatjes van de chihuahua beide overleden zijn. Maar ook bij deze valt hij soms ineens aan, hij springt er dan boven op en lijkt in de nek te willen bijten we halen zr eigenlijk altijd uit elkaar omdat we bang zijn dat zij niet stopt en het nieuwe hondje erg bang aangelegd is en ook helaas een slecht verleden heeft en door dit soort dingen best wel onderste boven ervan raakt. Weet iemand wat we kunnen doen?

Ik heb het idee dat de houding van de nieuwe chihuahua niet het probleem is maar wel van de chihuahua die we altijd al hebben van pup af aan die is erg jaloers en dominant aangelegd en daardoor escaleert het dus.. Maar kan toch niet zijn dat je ze allebei dus geen aandacht meer kan geven omdat het dan escaleert?

Samblabla

Re: Onze twee chihuahuas vechten soms

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:08

Zijn het beide mannetjes? En hoe oud zijn ze?

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 13:19

Nee teefje is kruising. En nu net is er een reutje bij gekomen wel gecastreerd dat is wel een chihuahua en de kruising teef is 5 en de reu 4

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:42

Waar hebben ze kennis gemaakt?

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 13:43

We hebben het hondje opgehaald daar in huis hebben ze ook kennis gemaakt. We hadden onze mee genomen. Maar met onzr vorige kleine hond die nu overleden is deed ie precies hetzelfde

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:08

LZP -> BB

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:14

Hoe geef je ze aandacht?
Ben je streng qua regels in en om huis? Of mag ze haar goddelijke gang gaan?

Mijn inziens hebben kleine rassen vaak een groot ego. Daar moet je heel streng op zijn, zeker als je meerdere honden hebt. Damy deed in het begin ook jaloers toen wij onze pup erbij hadden gehaald. Dus zijn we streng geworden, op beiden. Buiten regelmatig op een wandeling commando's vragen en naast lopen zonder elkaar lastig te vallen, iedere blijft bij z'n eigen etensbak, tegelijk een knuffel en kroel. Geen gedonder en wie een lip trekt, krijgt een correctie.
Ook zeker je honden apart aandacht geven. Ik laat ze hier ook vaak elk alleen uit, zodat ik aan hun persoonlijke behoeftes kan voldoen (Damy kan verder en sneller lopen, die wilt alles beleven. Noa is nog klein en snuffelt en leert vooral.)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:18

Onlangs waren mijn chi,s mee naar mijn ouders die een pup chi hebben . Dat is nogal een trutje en die begin te vechten met mijn 1 jaar oude gecastreerde reu .
Heb ze even laten doen en toen was t oké .
Puppy is niet de baas ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:22

Misschien gewoon eens uitlaten vechten. Klinkt alsof ze gewoon rangorde willen bepalen.

Hier laat ik ze het gewoon uitvechten. Zolang er maar geen bloed bij komt kijken.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 14:26

Ik ga mee in wat hier boven wordt gezegd. Laten uitvechten. Zo te lezen zijn ze nog niet lang samen en willen ze bepalen wat hun rangorde is. Elke keer als jij ingrijpt is voor beide nog geen duidelijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:38

banditlove schreef:
Weet iemand wat we kunnen doen?

Iemand in huis halen die jou kan begeleiden.
Die ziet dan daadwerkelijk het probleem (want dat kunnen wij hier op internet uiteraard niet) en die kan je begeleiding en hulp geven om voor jouw specifieke situatie de beste oplossing te geven.

Want als je zelf niet "ziet" wat het triggert/veroorzaakt... Dan kun je de oorzaak ook niet achterhalen en is het nagenoeg onmogelijk om het op te lossen. ;)

Laten uitvechten zou ik als advies absoluut NOOIT geven als je de situatie niet kent en de honden niet hebt zien reageren.
Ja, er bestaat een kans dat het daarmee misschien opgelost is.
Maar er is net zo goed een mogelijkheid dat het zal leiden tot zeer ernstige verwondingen, zonder dat het iets oplost. Je kunt daar niets over zeggen, als je de honden en de situatie niet kent.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:59