welk hoogwaardig koudgeperste jongehonden brok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

welk hoogwaardig koudgeperste jongehonden brok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 20:02

Onze jonge hond heeft een langdurige giardia besmetting gehad waardoor zijn darmen aangetast zijn en dus gevoelig.

Hij krijgt nu vers vlees wat goed gaat maar wat wel erg bewerkelijk is.. Graag zouden wij hem gedeeltelijk op brok willen zetten.
Helaas is de keuze enorm wat het niet makkelijk maakt dus wie weet kan bokt verder helpen :D .

Wij zoeken:
Brok met hoog vlees gehalte
koudgeperst
makkelijk te verteren
betaalbaar
liefst ook in kleine zakken verkrijgbaar zodat we het kunnen proberen.

Eloya

Re: welk hoogwaardig koudgeperste jongehonden brok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:04

Ik ben zelf erg tevreden over doglovers gold, weet alleen niet of het koudgeperst is
Wel hebben ze een geperste en een krokante versie

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 20:09

helaas hebben wij hier geen verstrekker in de buurt waardoor ik niet in het bezit kan komen van een proefverpakking :( dit voer had ik inderdaad al gezien +:)+

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:27

Als jij de verzendkosten betaald wil ik je best wel een proefzakje toesturen :P
Want gewone zakken doglovers gold zijn online te verkrijgen bij het merk zelf
Doen wij ook altijd

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:30

Pup van mijn zwager staat op Markus Mühle black angus Junior. Zeer tevreden over.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 09:38

Doglovers Gold staat de mijne nu ook op. Ze bleef enorm veel ontlasting houden en kwam geen kilo aan.
Aan doglovers begonnen in combi met een glutamine kuur en ondertussen zitten er al 2.5 kilo aan, zit ze goed in haar vel en is happy!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 10:03

Ik zal even op onderzoek welke we dan zouden moeten hebben :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:59

Hier Kivo maar of dat koud geperst is zou je na moeten zoeken. Wij zijn er zeer tevreden over in elk geval!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:25

je kunt toch ook compleet vers gaan geven
is niet bewerkelijk want het is kant en klaar en compleet als je de juiste uitvoering geeft

bv
smuldier , kivo, haaksbarf ,bandit of tinlo

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:30

Mijn hond doet het goed op barca geen idee of dat koud geperst is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:38

Naturis heeft dat dacht ik?
Anders is Orijen ook nog wel een idee denk ik. Wel prijzig. En ik weet niet of er kleine zakjes voor hond van te krijgen is, Maar de samenstelling van hond en kat is volgens mij 100%het zelfde alleen formaat brokjes niet..

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:45

Wat jij wil, een brok met hoog vleesgehalte, koudgeperst en niet te duur is moeilijk, maar dat had je zelf vast ook al bedacht :+
(En zeker als je ook nog eens geen chemische anti-oxidanten in het voer wil)
Kijk anders eens voor een vergelijk op voerwijzer: http://www.voerwijzer.com/hondenbrokken ... 5D=0&keys=

Misschien toch maar van het idee hoogwaardig EN koudgeperst afstappen?
Dan liever niet persee koud geperst, als de kwaliteit dan maar voldoende is?
Waarbij ik zelf orijen bijv. een van de beste broksoorten vind, maar wel duur.

Markus Mühle (koud geperst) deden ze het hier niet goed op, ook al lijkt die "op papier" heel goed.

Maar wat goed is voor mijn hond hoeft die van jou het nog lang niet goed op te doen ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 03:14

Wij voeren al naturis compleet vers voer. De hond doet het er goed op maar wij vinden het erg bewerkelijk. Daarbij is het lastig om hem te belonen met zijn eigen voer omdat ik rouw vlees niet prettig vind in mijn jaszak :o naturis heeft geen geperste puppy/junior brok.
Vers voer van de supermarkt verdraagt hij niet net als heel vet voer. Pens was ook geen succes. Lam kip en vis gaat goed.
We moeten geperste brokken hebben omdat deze met vers vlees gevoerd kan worden. Vlees willen we hem toch wel blijven geven maar dan een voerbeurt ipv 3.

Bij niet te duur denken wij aan prijzen tot de €45,- per 15 kg.
Het probleem is vooral dat het puppy/junior geperste brokken moet zijn en dat is lastig.
Ik zal de genoemde merken bekijken

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 08:08

Mijn hond krijgt carnis brok. Koud geperst en 15 kg voor 39,00 euro. Hij doet het er goed op.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 08:35

Onze honden krijgen mastery voer.
Dat zijn koud geperste kleine brokjes.
Ik weet dat mijn dealer wel bereid is om kleine proefverpakkingen op te sturen.
Mocht je meer info willen hoor ik het wel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:51

No_No schreef:
Wij voeren al naturis compleet vers voer. De hond doet het er goed op maar wij vinden het erg bewerkelijk. Daarbij is het lastig om hem te belonen met zijn eigen voer omdat ik rouw vlees niet prettig vind in mijn jaszak :o naturis heeft geen geperste puppy/junior brok.
Vers voer van de supermarkt verdraagt hij niet net als heel vet voer. Pens was ook geen succes. Lam kip en vis gaat goed.
We moeten geperste brokken hebben omdat deze met vers vlees gevoerd kan worden. Vlees willen we hem toch wel blijven geven maar dan een voerbeurt ipv 3.

Het probleem is vooral dat het puppy/junior geperste brokken moet zijn en dat is lastig.

Waarom perse junior/puppy? Zodra het serieus kwalitatief voer is maakt dat namelijk niet uit in de samenstelling. Alleen in de voerhoeveelheid.
Oh en wat voor brok ook, je mag "alles" tegelijk voeren met kvv. Alleen is het een beetje zinloos om kvv te voeren met een supermarktmerk brok.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 10-01-16 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:55

Acana of Orijen en anders brokken van Naturis.

Mijn hond staat volledig op vers vlees van Naturis, en ik beloon haar met brokjes/snacks van Alpha Spirit.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 11:00

Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik zal de tips uitzoeken.

Farmfood overwegen we nu.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:00

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 11:32

Kiwiwitje, perse puppy/junior is het niet, onze hond heeft door giardia mogelijk veel belangrijke voedingsstoffen gemist. Sommige fabrikanten hebben een lijn puppybrok maar dat is dan weer niet geperst.
Daarbij komen de gevoelige darmen, ik ga bij hem niet experimenteren met gebakkenbrok en vers vlees. Overal wordt het afgeraden dus dat gaan we niet doen.

Gezien onze hond niet goed reageert op gebakken brokken (veeeeeel poepen en dunne poep) willen wij nu de geperste proberen. Ook omdat de vertering daarvan het dichtst bij vers vlees zou komen. We hopen dus dat geperste brokken wèl goed gaan.

We zijn nu ongeveer €100 in de maand kwijt aan voer/belongsbrokjes en kluiven. Wij denken dat dat wel wat omlaag kan :o

Super leuk dat jullie zo goed meedenken!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:41

Wij hebben heel lang farmfood gegeven, echt top brokken! Hier twee honden met gevoelige darmen en extreem hoog energie level (vizsla's). Ze deden het hier goed op zonder dat we extreme hoeveelheden hoefde te voeren. En het heeft een hoof vleespercentage wat ik erg belangrijk vind.

Recent overgestapt naar kennels favourite M5. Dit heeft exact dezelfde verhoudingen als farmfood, maar er zitten meer gezonde dingen in zoals veel omega. Onze oudste hond kreeg beginnende artrose en moest altijd echt even opwarmen. Maar sinds we dit voeren springt hij letterlijk weer rond.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 11:44

Bedankt! Leuk dat er toch weer merken langs komen die ik nog niet gevonden had.

Wij hebben een weimaraner :D ook een vizsla fan

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:50

kiwiwitje schreef:
No_No schreef:

Waarom perse junior/puppy? Zodra het serieus kwalitatief voer is maakt dat namelijk niet uit in de samenstelling. Alleen in de voerhoeveelheid.
Oh en wat voor brok ook, je mag "alles" tegelijk voeren met kvv. Alleen is het een beetje zinloos om kvv te voeren met een supermarktmerk brok.

Dat denk ik dus ook. Zeker voor een hond die wat extra's nodig heeft zou ik eerder aan orijen fish denken bijv. Ook al is dat geen koudgeperste brok.
Ik ken die verhalen wel over alleen geperste brok bij vers vlees.
Maar ook ik zou eerder gaan voor de kwaliteit als het "koud geperst"
En als het te duur is bijv. tijdelijk, zeg een half jaar of zo geven, zodat de hond wat reserves opbouwt?
Heb ik hier ook gedaan met een hond die nogal wat achterstand had toen ik hem als herplaatser kreeg.

TS: welke brok en vlees heb je tot nog toe gegeven vraag ik me af?
Wat ze hier ook wel krijgen bij de kvv is algolith, niet moelijk een lepeltje over het voer, en als we kvv gaven, dan zoveel mogelijk enkelvoudige en afwisselen tussen diersoorten.
Dus bijv. een 100% lam, paard of rund versie.

Wat ik ook een goede vind is Canex brok, die hebben ook een geperste versie, er zijn natuurlijk brokken met een hoger vlees aandeel, maar die is geschikt voor "allergie" honden en heeft geen chemische toevoegingen. Heb daar heel goeie resultaten van gezien.
Als je echt aan die prijsklasse wil vasthouden zou ik daar ook eens naar kijken.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:01

kiwiwitje schreef:
No_No schreef:

Ben ik het niet mee eens. Sommige volwassen brok hebben niet echt de samenstellingen die geschikt zijn voor pups. Met name de fosfor en calcium hoeveelheid en verhouding.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:15

Sommige volwassen brok
Hier gaat het naar mijn mening mis. En Je zegt al Sommige. Je moet altijd goed zoeken hoe en wat. Als je dat niet doet, gaat het al snel mis. Net als met kvv.