Ja, rare vraag misschien. Maar bijvoorbeeld Siamesen hebben nogal eens scheel kijkende ogen. Wat ik me dus afvraag: hebben die dieren niet 24/7 hoofdpijn?
Ik heb een prachtige kat zitten die met momenten ook echt scheel kan kijken. Dier heeft echt aparte trekjes en vraag me dan ook idd af of ie wel volledig gezond is Maar hij vangt goed muizen, is aanhankelijk en heeft de meeste zelfmoordneigingen (auto horen, naar de straat en rennen en dan gaan rollen of gaan liggen.. gelukkig rustige straat en de meeste kennen de kat) tot nu toe overleefd
Deliana1993
Geplaatst: 07-01-16 17:04
Kuggur schreef:
Ja, daarom hebben ze altijd een humeur om op te schieten.
Anoniem
Geplaatst: 07-01-16 17:04
Kuggur schreef:
raap me op hahahah
ts, geen idee eigenlijk of ze dan ook hoofdpijn hebben, nooit bij nagedacht
Anoniem
Geplaatst: 07-01-16 17:36
Kuggur schreef:
Hahahahahahaha
Selina
Geplaatst: 07-01-16 17:39
Oh prachtig Kugger.
Ik heb een kruising siamees, die scheel is. De dierenarts heeft me verteld dat ze er verder geen last van heeft (Geen idee of dat zo is, maargoed) Ze vliegt ook als een malle door een kattenluikje dus ik denk dat ze sowieso prima ziet.
Dreamybol
Geplaatst: 07-01-16 17:43
Mijn kat (Pers) kijkt met beide ogen naar buiten en heeft een aangeboren oogafwijking. DA heeft er foto's van gemaakt omdat die afwijking zo zeldzaam was (was gek gesprek: weet u dat uw kat een oogafwijking heeft? wij: Nouja, hij kijkt zo scheel, daar valt niet omheen te kijken hè? DA: Nee, dat bedoel ik niet, hij heeft ook 'moeilijk woord', maar dat stoort hem niets hoor, het is alleen bijzonder, ik heb er foto's van gemaakt.), maar zei ook dat hij er verder dus geen last van zou hebben. Kan ik me ook niet voorstellen, een groter gezelligheidsdier dan dit exemplaar ben ik nog niet IRL tegengekomen, altijd op schoot, altijd in voor een aai en aandacht.
Qua zien denk ik weleens dat hij alles vlakbij zijn neus niet ziet, maar hij kan toch nog prima kikkers vangen en soms krijgt hij ook wel vliegen te pakken..
Mando
Geplaatst: 07-01-16 17:48
Ik heb ook siamezen en mijn eerste heette ook Clairence. Voor de oudere onder ons. Dat was de schele leeuw uit Daktari (Clarence).
Hij is hartstikke scheel 23.5 geworden dus ik denk dat het wel meevalt met die hoofdpijn
Diegene die ik nu heb loensen wat maar niet storend.
Erna_
Geplaatst: 07-01-16 19:47
Ik heb een verschrikkelijk schele Siamees gehad (kijk maar even in mijn profiel ) Hij was altijd vrolijk, heel ondeugend, héél druk en echt onwijs leuk. Ik denk niet dat hij ook maar een dag in zijn leven hoofdpijn heeft gehad. Ondanks dat hij zo scheel was, kon hij trouwens heel goed vliegen uit de lucht vangen. Het scheelzijn had dus geen invloed op zijn gezichtsvermogen
Ik denk dat je letterlijk scheel kunt kijken van de hoofdpijn.. en dat je hoofdpijn getrickerd kan worden van scheelkijken..
maar alleen als je anders een normale stand van je ogen hebt.. het abnormale zicht zorgt dan voor de hoofdpijn.
voor iemand die scheel is, is scheel het normale zicht.
als je die scheelstand echter gaat corrigeren, gegarandeerd dat ze dan wel eerst hoofdpijn hebben..
vergelijkbaar met mensen met een slecht zicht.. Heel veel mensen moeten wennen aan een bril, zijn op z'n minst de eerste periode ontzettend moe, maar ook velen die dan over hoofdpijn klagen.
schele stand van de ogen zelf veroorzaakt in mijn ogen geen hoofdpijn, wanneer wij onze ogen in een scheelstand kijken, veranderd het zicht en de druk op de spieren van de oogbol waardoor wij wel hoofdpijn krijgen erdoor (maar dat komt dus door het veranderen van je stand van je ogen, niet door de stand 'scheel' zelf).