Konijn heeft rode huid rondom oog help!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

love_animals

Konijn heeft rode huid rondom oog help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 12:59

Hallo mijn konijntje heeft een rode huid rodom zijn oog en de haren waren natig en plakkerig
Ik heb zijn oogje met een beetje gekookt water schoongemaakt en nu ziet die er wel beter uit maar het oogje is nog steeds rood wat kan het zijn ?
Ik gebruik trouwens momenteel van die houtvezels en houtkorrels

loempia93

Re: Konijn heeft rode huid rondom oog help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:09

Zit er niets in het oog?

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 13:11

ik zie er niks in zitten maar toen ik zijn oogje schoonmaakten kwam er wel een heel klein stukje houtvezel op het keukenpapiertje te zitten maar of dat nou uit het oog kwam of van de vacht dat weet ik niet

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:12

Ervan uitgaande dat dit stukje uit het oog komt zou ik het gewoon 3x per dag schoonmaken met afgekookt water, als het binnen 3 dagen niet beter is misschien even langs de DA om te kijken of je misschien iets over het hoofd hebt gezien.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 13:20

ja ik kan het veder alleen niet meer schoonmaken vandaag want ik moet weg daarom vind ik het zo rot dat ik hem nu alleen moet laten en ik ben pas weer vannacht thuis :(
Ik lees op internet veel dat het ook myxomatose kan zijn maar dat lijkt me een beetje raar deze tijd van het jaar

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:51

myxomatose komt normaal weinig voor rond deze tijd, maar door de warmte zijn er nog wel muggen en vliegen. Het kan ook van zijn gebit komen, dat er een haak op zijn kiezen zit en de traanbuis irriteert. Een van mijn konijnen had iets voor de kerst ook een geïrriteerd oog, was bij de dierenarts geweest en had, nadat myx en tanden waren uitgesloten, een oogzalf gehad en nu is hij weer helemaal genezen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:59

Myx zie je naar mijn weten meteen aan beide ogen. Wat ik zou doen is afwachten tot morgen. Is het even erg of erger, dan even naar de dierenarts. Is het minder, dan nog eens schoon maken en de volgende dag bekijken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:02

Knippert hij veel met oog en traant hij? Anders even naar de dierenarts voor CAF of Cavasan oogzalf.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 22:16

Ik maak het nu elke dag schoon en het is al wel beter dan gister maar het lijkt wel of hij er wat haren van af geschuurd of getrokken heeft er is namelijk een kale plak bij zijn oogje maar het is veder ook geen etter ofzo het is alleen een beetje plakkerig en vochtig dus misschien heeft hij in zijn oog gevreven met zijn pootje en daarmee zijn oog een beetje beschadigd.
Ik kijk het nog even aan want naar de dierenarts gaan geeft veel stress

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:27

Desiree schreef:
Knippert hij veel met oog en traant hij? Anders even naar de dierenarts voor CAF of Cavasan oogzalf.

Dit zal pas worden meegegeven als het konijn onderzocht is.
Niet te lang mee wachten TS. Het kan verschillende oorzaken hebben waarom je konijn traanogen heeft.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:33

Het is al weer stukken minder geworden ik heb er gewoon niks meer aan gedaan en het even rust gegeven misschien heeft hij zichzelf wel in zijn oog gekrabd