. Ze is 15 jaar oud geworden en had haar al vanaf kitten (opgehaald uit het asiel destijds). De afgelopen 2,5 jaar hebben mijn twee katten bij mijn ouders gewoond ivm mijn relatiebreuk en daarop volgende woonsituatie. Ze waren net sinds twee weken weer bij mij. Afgezien van het feit dat ik er verdrietig over ben, vraag ik me nu af hoe het gaat komen met mijn andere kat (ook een poes, 14 jaar oud). Ze is haar hele leven gewend geweest om 1 of meerdere katten om zich heen te hebben. Alhoewel ik de indruk had dat de hoeveelheid katten bij mijn ouders teveel voor haar was, is het wel een sociale kat (wel wat angstig voor vreemde dingen en mensen). De afgelopen dagen is ze enorm knuffelig geweest, nadat ze me 2,5 jaar bijna compleet genegeerd heeft. Denk dat ze het me niet in dank heeft afgenomen dat ze bij mijn ouders moest wonen. En dat terwijl ze daar absoluut niets te kort is gekomen. Na de verhuizing naar mijn nieuwe huis trok ze overigens snel bij.
Omdat ik net verhuisd ben en de kat ook, mag ze voorlopig nog niet naar buiten van mij. En op zich is het ook niet een hele enthousiaste buitenkat. Ze heeft in 2006 haar poot gebroken en sindsdien is ze veel binnen, alwaar ze ook niet zoveel uitspookt. Ze heeft ook niet echt het postuur meer om te kunnen klimmen en springen (is te zwaar, is wel op dieet, maar gaat erg langzaam)
Maar hoe nu verder? Zelf heb ik sinds ik zelf katten heb, ook altijd twee of drie katten gehad en dus nog nooit een kat alleen. Moet ik haar even een tijdje alleen laten (ze heeft de overleden poes niet meer gezien, weet dus niet wat er gebeurt is) of moet ik er een nieuwe kat bij doen? En in geval van het laatste, wat voor kat? Een jonge of een oudere?
Wie heeft tips en ervaringen?

Ook wel in de kattenbak (vooral plassen), maar poepen toch vooral in de woonkamer. De bak wordt 's ochtends en 's avonds gecontroleerd en leeggeschept. Ze is nu natuurlijk overdag alleen en erg blij als ik 's avonds thuiskom. Ze ligt dan de hele tijd naast me of kruipt op schoot. Zou ze nog moeten wennen van de verhuizing of mist ze de andere. Of, het meest voor de hand liggend, is het een combinatie van beide factoren? En wat kan ik doen om het prettiger te maken voor haar? Ze heeft een kartonnen krabplank (ze is dol op karton slopen), een touw krabplank en zo af en toe wil ze spelen. Gisteravond dolle pret met een snacktomaat 
Wat verdrietig. Stil huis nu zeker?