DRINGEND kitten ontsnapt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSelina

DRINGEND kitten ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 21:31

Hallo,
Vrijdag nacht is onze kater van 6 maanden door het kattenluik gegaan, hij had die tot toen niet ontdekt maar is waarschijnlijk nu achter een van onze andere katten aangegaan. Ik had hem in de zomer gevonden langs een beeweggetje waar hij was achtergelaten, we hebben hem toen na 3/4 dagen kunnen vangen dmv snoepjes en dan snelvpakken. We hebben hem maandag avond kunnen vinden in de bossen naast ons huis, we hebben hem geprobeerd te pakken maar hij viel aan. Later die avond kwam hij naar de achterdeur waardoor we hem naar binnen konden lokken met snoepjes, mijn moeder wilde toen snel de deur dicht doen maar hij was te snel en zat heel even klem in de deur... Toen kwam hij niet meer terug. Deze avond zag ik hem opeens lopen in de tuin na een paar pogingen tot lokken met snoepjes en hij zag mij en kwam meteen naar het raam, maar niet naar binnen. Nu loopt hij al heel de avond bij verschillende deuren van het huis en mauwt heel de tijd. Hij ziet ons en wil komen, maar elke keer als hij dichtbij is (bij de deur) loopt hij weer weg. We hebben echt al van alles geprobeerd, lokken met mijn hond (die een soort 'moeder' van hem was toen hij nog klein was) maar het lukt nog steeds niet.

Weten jullie nog dingen die ik kan proberen?

Alvast bedankt!

KimD

Re: DRINGEND kitten ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:32

Deur open laten staan en een schaaltje met (blik) voer binnen zetten.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:33

De deur gewoon eventjes een tijdje open laten staan? Misschien dat hij dan wel naar binnen durft. Hij heeft nu een beetje nare ervaringen telkens bij die deur, dus denk dat hij daarom nu niet wil komen.

En natvoer ruikt sterk, misschien dat hij daar wel op af wil komen.
Laatst bijgewerkt door itsmi op 05-01-16 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:33

Kunnen jullie niet ergens een deur wat open laten staan dat hij zelf naar binnen kan?

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 21:33

KimD schreef:

Maar hoe houden we hem dan binnen? Dit hebben we namelijk ook al geprobeerd door dan achter de deur te staan...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:34

thoranLOVE schreef:
KimD schreef:

Maar hoe houden we hem dan binnen? Dit hebben we namelijk ook al geprobeerd door dan achter de deur te staan...

Geduld hebben en wachten totdat hij op de kattenbak gaat, op de bank gaat liggen of op zijn oude slaap plekje gaat liggen. Dan rustig de deur weer dicht doen?

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 21:36

dankjewel! ik zal het eens proberen...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:36

Precies wat hierboven gezegd wordt, en dan wel het kattenluik op slot doen als hij niet meer naar buiten mag. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:38

Hier liep ze al buiten met 5 maand.... over de schutting kwam het kleintje toch niet. Nu ze 8 maanden is zoekt ze het maar lekker zelf uit :') De schutting gaat een stukje open en mevrouw komt vanzelf weer thuis... wel een adreskokertje mocht ze besluiten aan de wandel te gaan. Nooit mis gegaan (ookal vond ze het erg leuk om in bomen te klimmen en er niet meer uit te durven...)

laat ze maar een keer gaan... Hij is gelukkig niet weggelopen en is wel in de buurt :')

Deur open en niet wachten maar laat de deur maar even open staan. Als ie in de kamer is deur dicht en kattenluikje blokkeren.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:40

Naar binnen lokken met een kattenhengel wil ook nog wel eens helpen. :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:50

Is het katje speels? Hier hielp het door vol in het zicht in de kamer met de meest geliefde kattenspeeltjes te gaan spelen, helemaal in mijn eentje :+ de kat vond het onweerstaanbaar en denderde direct weer naar binnen om mee te komen spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:54

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:56

Als het echt niet lukt zou je een vangkooi kunnen proberen, misschien dat je er één van het asiel mag lenen, beetje natvoer er in en als hij er dan eenmaal in zit kan je hem in huis weer vrij laten.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 07:14

dankjulliewel voor alle tips! Hij is weer binnen :j