Vlooienlamp.. Ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel

Vlooienlamp.. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 21:38

Hallo,
Onze kat die van een boerderij afkomt heeft al sinds hij hier is vlooien.
Het afgelopen half jaar hebben we al van alles geprobeerd tegen de vlooien; frontline spray, pilletjes, vlooienband, wassen met sterk middel tegen vlooien, maar niets lijkt te helpen.
Nu kwamen we deze vlooien doder lamp tegen; http://petssupermart.com/nl/honden-worm ... c160_a3197
Heeft iemand hier ervaringen mee? Of eventueel nog andere tips tegen vlooien?
We zijn de wanhoop nabij -O-

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:43

Kan t me niet voorstellen dat zoiets werkt..
Welke werkzame stoffen heb je gebruikt? In frontline zit bijv fipronil, als dat ook in de andere producten zat die je heb gebruikt is t vrij logisch dat je nog steeds last hebt.
T enige war werkt is iedere 3,5/4 weken ontvlooien met een goed middel en dan dus alle dieren in huis, je hele huis behandelen met spray want daar zit 95% van t spul en maar 5% op je dier en dit in ieder geval 3 maanden volhouden.
O ja en even ontwormen!

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:47

Kat iedere dag kammen en de vlooien die je er uit haalt verzuipen in een bakje water met afwasmiddel. Verder heb ik standaard stukjes vlooien band in de stofzuiger en tussen de bank mandje etc. Laatst hadden mijn katten toch wat vlooien en toen heb ik comfortis (pilletje) van de dierenarts gekregen. Na een uur zag ik al een vlo die aan het dood gaan was. Verder iedere dag goed stofzuigen (plinten hoekjes etc). Geen ervaring met de lamp. Hoop dat je kat er gauw vanaf is.

Liselot

Re: Vlooienlamp.. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:48

Het enige wat hier werkt is een seresto band. Verder de omgeving goed behandelen met spray en alles wat je kan wassen in de wasmachine gooien (kussenhoezen e.d.)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:04

@WillemYntJee we hebben al verschillende werkzame stoffen gebruikt, en zelfs wekelijks. Ontwormen hebben we ook gedaan. Het huis stofzuigen we, maar spray voor het huis hebben we nog niet geprobeerd.

@LEKKERGEK we kammen meerdere keren per dag en verzuipen de vlooien inderdaad in water met afwasmiddel. Ook hebben we een stuk vlooienband in de stofzuiger en wassen we zijn kleedje dagelijks uit. Pilletjes hebben we ook geprobeerd, de vlooien lijken inderdaad dood te gaan, maar een paar dagen later zijn er weer net zo veel. Stofzuigen doen we ook vaak, inderdaad ook langs de plinten.

@Liselot we hebben geen seresto band geprobeerd, wel die van beaphar. Weet niet of dat veel verschil maakt? We wassen inderdaad zo veel mogelijk uit.. Maar echt niks lijkt te werken.

Welke spray voor in huis raden jullie aan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:08

Beaphar is niet te vergelijken met seresto, die laatste is echt veel beter en maakt gebruik van middelen waar vlooien nog niet resistent voor zijn.
Ze kosten 25 euro en werken 7 a 8 maanden lang

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:09

De serestoband is op het moment de beste vlooienband die er is, dus dat is echt de moeite als je zo'n vlooienplaag hebt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:12

Oké lach me niet uit, maar die lamp werkt echt. Wij hebben er 2. Je moet hem s avonds neerzetten in de ruimte waar je de vlooien hebt en dan komen ze op de warmte van het lichtje af en blijven op de sticker plakken die in die schaal zit. Wij hebben er al meerdere mee weggevangen. Maar zolang ze op je dier zitten is het natuurljk wel dweilen met de kraan open, dus een goede vlooien behandeling voor je kat is wel noodzakelijk.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:16

LEKKERGEK schreef:
Kat iedere dag kammen en de vlooien die je er uit haalt verzuipen in een bakje water met afwasmiddel. Verder heb ik standaard stukjes vlooien band in de stofzuiger en tussen de bank mandje etc. Laatst hadden mijn katten toch wat vlooien en toen heb ik comfortis (pilletje) van de dierenarts gekregen. Na een uur zag ik al een vlo die aan het dood gaan was. Verder iedere dag goed stofzuigen (plinten hoekjes etc). Geen ervaring met de lamp. Hoop dat je kat er gauw vanaf is.

Vlooien band werkt alleen op het dier!
De werkzame stof trekt namelijk in het bloed en door het bijten van de vlo gaat deze dan ook dood, zo ergens neerleggen heeft het geen nut, dan kun je beter vlooien poeder gebruiken!

Tipje eerst wassen met anti vlo! Dan 3 dagen goed kammen! Dan advantage druppels en blijven kammen 2 weken dan na 2 weken nogmaals druppelen!

Verder het huis en leefruimte kat, als wat wasbaar is goed wassen liefst heet! Goed stofzuigen, zak weggooien! En dan huis in spuiten aantal uur (3) goed laten intrekken en dan uurtje goed luchten! Tussen banken, naden vlooien poeder ook de stofzuiger en dan na 3/4 dagen stofzuigen en de gehele behandeling over 2 weken nogmaals herhalen!.

5% zit op het dier (drinkt bloed en springt er weer af) 95% zit in je huis!!!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:18

Ik heb de serestoband besteld.
Ik twijfel nu nog tussen een spray voor in huis of de vlooienlamp, ik vind 25 euro voor de lamp niet echt duur.. Maar twijfel wel of het echt werkt.

Als de band binnen is gaan we de kat eerst wassen, kammen doen we al 3x per dag. Dan de band om en 3x per dag blijven kammen. Daarnaast dan nog het huis behandelen; welke spray raden jullie aan?

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:22

Bolfo en dan de duurdere niet de goedkope

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:31

WillemYntJee schreef:
Kan t me niet voorstellen dat zoiets werkt..
Welke werkzame stoffen heb je gebruikt? In frontline zit bijv fipronil, als dat ook in de andere producten zat die je heb gebruikt is t vrij logisch dat je nog steeds last hebt.
T enige war werkt is iedere 3,5/4 weken ontvlooien met een goed middel en dan dus alle dieren in huis, je hele huis behandelen met spray want daar zit 95% van t spul en maar 5% op je dier en dit in ieder geval 3 maanden volhouden.
O ja en even ontwormen!

Nou ik kan het mij eigenlijk wel voorstellen. Heb al jaren katten en afgelopen maart kwam ik er niet af. Na een Google actie eens een bak zeepsop met een waxinelichtje... Nou werkte als een trein. Uiteraard als ondersteuning. Elke gevangen vlo is weer 80 (?) eitjes per dag minder.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:36

We hebben naast de vlooienband nu ook de bolfo spray besteld.
De vlooienlamp laten we maar even voor wat het is, want we kwamen inderdaad ook de bak zeepsop met waxinelichtje tegen op internet. Dat gaan we eerst proberen, in combinatie met de vlooienband en omgevingsspray dus. Hoop dat het werkt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:39

Misschien zeg ik nu iets geks, maar waarom bel je de dierenarts niet even?

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:43

Omdat de dierenarts hier handenvol met geld kost, alleen het consult al.. En de pilletjes die we hadden kwamen al van de dierenarts af, maar die hielpen dus niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:49

Ik zou een Program-injectie laten zetten, die doodt de vlooien niet maar maakt ze steriel dus je doorbreekt hiermee de cyclus.
Injectie werkt zo'n 5 maanden.
Daarnaast zou ik het hele huis goed sprayen met omgevingsspray en de kat zelf ook ontvlooien met bijv Advantage spot-ons of idd de serestoband.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:03

Welke pillen heb je gekregen van de da. De bravecto de comfortis of iets anders. Comfort is werkt ook super. En idd de seresto. Lopen hier alle honden mee. En 2 keer per jaar word het hele huis van onder tot boven gespoten. Vooral in alle hoeken sleuven gaten kleden gordijnen etc. En niet zuinig spuiten. En ik zou na een maand of 2 nog een keer je huis spuiten

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 00:10

leg een gebruik dekje op de plek waar de kat vaak lig. Ben je zo van de vlooien af.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 07:34

Als je je huis nooit hebt gesprayd vind ik het niet gek dat je nog steeds vlooien hebt. Je huis ligt volg vlooien, larven en eitjes, dat is 95%!! Van je probleem. Dat los je niet op met alleen stofzuigen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 08:06

Als onze hond vlooien heeft sprayen we ook niet, hij is namelijk helaas gevoelig voor allerlei middelen en we durven het niet meer te gokken. Als we pech hebben wordt hij de rest van de zomer (tot november) gek van de jeuk, eenmaal jeukerig wordt zijn pollenallergie namelijk veel erger. Met kammen krijgen we het meestal onder controle en anders halen we comfortis gecombineerd met prednison bij de dierenarts.

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:59

Wij zijn nu zo'n 7 weken bezig met onze vlooienprobleem.

Ik geloof niet dat een lamp werkt. Wij hebben voor de grap het schoteltje met water en dreft en waxinelichtje uitgeprobeerd maar geen resultaat.

Frontline (combo) werkte niet. Beaphar alleen de voorkant van onze dieren.

Nu ligt advantage te wachten voor de beestjes.

Wij hebben 3x ons huis gesprayd met hg anti vlo en roxacet. Daarnaast 2x per dag kammen en alles ontwormt. Vlooienbandstukjes liggen ook overal.

Zelf nog een spray gemaakt van azijn met water voor bank en vloerkleden. (Aantal keer per week sprayen ermee)

Manden en dekens en kleding word gewassen met azijn.

Hond krijgt schapenvet met knoflook en word voor een boswandeling extra gesprayd met tea tree olie (vermengt met water) tea tree mag niet op katten gebruikt worden!

Nu zijn ze al 2 dagen vlovrij *\o/*

Ik ben dus uit wanhoop maar htk middeltjes gaan gebruiken in de hoop dat het iets zou uithalen! ;)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:33

Je kan ook het beste vlooienzooi halen bij de da. Het meeste wat bij de winkels ligt werkt niet goed

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:42

Veel simpeler en goedkoper. Schaaltje water met zeepsop, in het midden zet je een windlichtje met brandende kaars en vangen maar. Werkt super en na 1 week had ik geen vlo meer in huis. Na drie weken nog een keer gedaan voor de zekerheid .