Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Szan schreef:We merken inmiddels dat de kattenbak op de gang erg goed gebruikt wordt! Het vervangt het buiten de bak plassen nog niet, maar hij vindt deze plek duidelijk fijner dan waar de andere kattenbak staat. Zijn comfort gaat er dus al flink op vooruit![]()
Hopelijk heb ik alle vragen hieronder kunnen beantwoorden:
Hij plast nog wel ook op de bak. Het is ongeveer 50/50: de helft erbuiten, de helft erin.
Andere katten heb ik de afgelopen jaren een enkele keer in de buurt gezien, maar nooit in onze straat+omgeving. Er wonen wel veel jonge gezinnen met katten, maar die blijven voornamelijk binnen. Ik woon in een drukke winkelstraat (buiten het centrum), dat is niet echt aantrekkelijk voor katten.
Kater is al gecastreerd![]()
Schoonmaken doen we meestal met biotex. Azijn nog niet geprobeerd, die komt op het lijstje.
Ervoor zorgen dat Charlie niet meer bij de voordeur kan is mogelijk, maar doe ik liever niet. Dan zou hij namelijk alleen in de woonkamer kunnen blijven, terwijl hij het zo fijn vindt om ook door de andere kamers te rauzen. Dan heeft hij lekker veel ruimte.
Kat komt niet naar buiten (heeft dat ook nog nooit in zijn leven gedaan).
@ Zwerte: hoe zie ik het verschil tussen sproeien en plassen? Er ligt vaak wel echt een plasje bij de voordeur. Maar het zit dan ook op de deur en deurpost gesproeid. Jaren terug in het asiel zeiden ze dat hij ook gewoon 'hoog plast', dus wat van de 2 het dan is? En als het sproeien zou zijn, hoe ga je daar anders mee om dan als het gewoon plassen is?
@ MalaQ: catnip hadden we nog niet geprobeerd. Daar is hij dol op, dus dat kunnen we nog wel doen!
Hylkje schreef:Bentee welke van biocats gebruiken jullie? die van ons poept steeds buiten de bak. volgens mijn vriend wordt de kat gewoon dement.