Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Milord schreef:Trainen met voedselbeloning? Ok, ik heb een halte gemist denk ik. Wordt dat serieus gedaan? Of is dat in combi met clickertraining zoals bij de paarden? Moet er niet aan denken de hele tijd van die meurende koekjes of andere troep in mijn zak te moeten hebben.
Hier krijgt ie alleen een snoepje als ie zijn bench in moet. Verder gewoon vleesbrok voer en dat dus nooit als beloning maar gewoon omdat het zijn eten is.

Milord schreef:Ik train dus alleen met stembeloning en een aai over zijn bol. Vindt ie geweldig. Je ziet hem groeien bij elke keer dat ik zeg dat ie een knap baasje is. Waarom dan nog voedsel erbij geven? Ik krijg dan een beetje het idee dat ze het dan doen voor het snoepje ipv dat ze blij zijn dat de baas blij is.
Milord schreef:Ik train dus alleen met stembeloning en een aai over zijn bol. Vindt ie geweldig. Je ziet hem groeien bij elke keer dat ik zeg dat ie een knap baasje is. Waarom dan nog voedsel erbij geven? Ik krijg dan een beetje het idee dat ze het dan doen voor het snoepje ipv dat ze blij zijn dat de baas blij is.