bordeaux dog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

bordeaux dog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 13:25

Mijn vriend en ik gaan begin 2017 verhuizen naar een huis buitenaf, en zijn aan het rond kijken over informatie over de bordeaux dog. We kopen er dus niet zomaar een.
Dit ras sprak ons het meeste aan. En willen dus eerst een bult informatie hebben.
Er zit een groot erf/weiland rond het huis, en wonen in de buurt van bos.
Onze zoon is rond die tijd 1,5 jaar oud.

Hebben jullie misschien adressen van goede betrouwbare fokkers van dit ras?  Het liefst in de kop van Overijssel,  zodat we eerst eens informatie kunnen opvragen, kijken bij een fokker. 

Of heeft iemand van jullie misschien zo'n hond die er wat meer over kan vertellen.

anneliesdj

Re: bordeaux dog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:09

Wat is het precies wat jullie aantrekt in dit ras?
Voormalig buren van ons fokten ze, zij wonen in Rouveen, ik weet niet of ze het nog steeds doen.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 14:23

Het uiterlijk, en wat ik verder gelezen heb op internet over zijn karakter. Kan met kinderen en ook waaks.
Daarom wil ik graag eerst kijken hoe ze zijn, en meer info bij een goede fokker verkrijgen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:28

Mijn tante heeft er 2. Ze zijn heel lief alleen als ze hebben gedronken dan loopt het kwijl langs hun bek. Ze lopen er dan ook altijd achter aan met een doek. Ze doen ze met feestjes wel in het pension omdat ze dat vaak te druk vinden.

Ze krijgen daar wel vers vlees. Ze hebben in het begin wel gekwakkelt omdat er eentje een huidaandoening had/(heeft).
Verder zijn het hele lieve honden!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:53

Ik zou heel goed informeren voor dit ras. Het ras kan erge oogafwijkingen hebben en daar wordt je niet vrolijk van. Bij geen enkel ras maar door het vele vel wat ze (kunnen) hebben kan het de ogen naar beneden duwen. Niet de ogen maar het vel er boven. Hoop dat je me snapt :=

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 18:54

Ik ken iemand die in het verleden met dit ras heeft gefokt. Ik vind het ook een geweldige hond om te zien, maar ben er zelf nooit voor gegaan, mede vanwege de vele gezondheidsproblemen waar ik anderen over hoor (met name van een ex-collega die er dus mee fokte en ook mee showde dacht ik), ogen, maar ook beenstanden en problemen hier mee. Maar moet zeggen dat ik er me er niet tot in de details over heb geïnformeerd. Bel gewoon een aantal fokkers, wellicht kan je ergens een keer een kijkje gaan nemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:04

JesdaJinn schreef:
Ik zou heel goed informeren voor dit ras. Het ras kan erge oogafwijkingen hebben en daar wordt je niet vrolijk van. Bij geen enkel ras maar door het vele vel wat ze (kunnen) hebben kan het de ogen naar beneden duwen. Niet de ogen maar het vel er boven. Hoop dat je me snapt :=

Oogleden bedoel je :). Dat is snel een probleem met honden met veel vel op de kop (bijv. ook Mastino's hebben daar last van).

Mijn ervaringen met Bordeaux doggen qua karakter is louter positief. Ik vind het fantastische honden, wel moet je bij eventuele aanschaf echt goed letten op de gezondheid (ellebogen en heupen uiteraard, maar ook ogen) en dat je koopt bij een erkende fokker die daar ook goed op let. Wil je niet voor een pup gaan, kun je ook via de rasvereniging of de Bordeauxdog herplaatsing kijken naar een mooie hond.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:14

Wij hebben onze bordeauxdog in September helaas moeten laten inslapen.
Hij is 7,5 jaar geworden en door een hartziekte hebben we afscheid moeten nemen.

Het zijn prachtige vriendelijke en hele relaxte honden, maar het is een ras waar behoorlijk wat gezondheidsrisico's bij komen kijken. Het hart komt vaak naar voren, maar ook bijvoorbeeld maagkanteling. In korte tijd worden dit hele zware grote honden, wees de eerste 2 jaar heel zuinig op ze. Niet laten springen, niet op gladde vloeren laten lopen, geen lange wandelingen en veel laten rusten. Hier mee voorkom je voor een deel van problemen in botten.

Ook een 'simpel' iets als hotspots komen vaak voor bij dit ras wat je moet behandelen.

En ze worden niet oud, het gemiddelde ligt op 6 a 7 jaar. Uitzonderingen zijn er altijd, maar het is niet voor niets dat ze bij de veteranen worden opgenomen bij een leeftijd van 7 jaar binnen de vereniging van het ras.

Het laatste houd mij tegen om opnieuw voor het ras te gaan, de jaren vlogen voorbij en voor ik het wist moesten we al afscheid van hem nemen.
Het ras verder is prachtig en past perfect bij ons, maar het verdriet is zo groot ;(

Wij hebben hem bij een fokker uit Barneveld, maar kijk anders eens op http://www.bdcn.nl/nl/
Hier vind je veel informatie :)

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 13:16

Wij gaan zeker veel informatie opdoen bij fokkers voor we er uiteindelijk 1 gaan aanschaffen.
Jullie alvast bedankt voor jullie info. +:)+