Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WiancaR schreef:Ik vind het enorm zielig om dieren iets van kalmerende middelen te geven. Bij sommige medicatie worden ze wel verdoofd maar blijft hun gehoor hetzelfde of wordt zelfs gevoeliger.
DatBenIkNou schreef:Nou ja dan zou ik mijn honden minimaal 1 week weg moeten brengen. Aangezien ze nog nooit weg zijn geweest, zou dat ook weer stress opleveren. Ik kan me niet voorstellen dat er nog da's zijn die die ouderwetse middelen die slechts lichamelijk verdoven nog voorschrijven. Dit is heel erg achterhaald. Alle natuurlijke middelen al geprobeerd, maar bij extreme angst helpen die gewoon niet. Mijne krijgen sinds gisteren een soort van Valium, Alprozolan, anders durven ze niet naar buiten en laten hun eten staan. Echt heel sneu, ben blij als het weer voorbij is.
slimmerik schreef:Nog nooit een hond of paard gehad die bang is voor vuurwerk. En wij steken zelfs carbid af.... Heb ooit een buurvrouw gehad waarvan de honden altijd bang waren .... maar dat lag echt aan de eigenaar. Veel te veel aandacht zelf voor het knallen en dat projecteren op haar hond(en).
Ik zou ook de alcohol verkiezen boven de pilletjes als ik zou moeten kiezen.....