Ik zit een beetje in de knoop en dacht, laat ik het hier vragen en hopelijk word ik hierdoor wat makkelijker of weet ik hoe het zit.
Ik heb een 8 maanden oude engelse cocker spaniel rondlopen, een scheet van een hond, maar ze zit in de gevreesde fase
de pubertijd! En ze heeft er dan ook enorm 'last' van. Nou ja, vooral de bazin.. Natuurlijk horen die fratsen die ze uithaalt allemaal bij de leeftijd, maar nu merk ik aan mezelf dat ik zodra ik s'morgens wakker word, al tegen wandelen opzie.. ze trekt enorm, snel afgeleid, bom van energie en ik weet, het hoort erbij, maar ik vroeg me af in hoeverre ik dit in moet dimmen of niet? Dan doel ik vooral op het trekken aan de riem. Ik heb al veel geprobeerd wat betreft het trekken, ook stil staan zodra ze trekt etc. Maar ze word er enorm gefrustreerd van en trekt alleen maar meer en ik sta soms echt een half uur stil van de 40 minuten minuten lopen bij wijze van. Naast dat ik het heel rot vind, vraag ik me dus echt af of ik het kan verwachten van een 8 maanden oude puber/pup dit al netjes te kunnen, of dat ik haar nu wat meer vrijheid moet geven, juist omdat ze haar energie ook niet kwijt kan op deze manier. Ik merk ook dat ik zelf gefrustreerd word door haar zo 'streng' aan te pakken en heb dan ook geen lol meer in wandelen en vind dit echt erg. Hoe deden jullie dit bij jullie pubertjes? Wanneer begonnen jullie met echt netjes leren aan de lijn mee te lopen? Ze doet het verder prima, ze luisterd als ze los loopt en ik haar roep in het bos bijvoorbeeld, kan enorm veel commando's, probleem is ook dat ik niet kan belonen met lekkere dingen omdat ze een voedselallergie heeft, dus kan haar alleen de brokken geven die ze nu krijgt. Ik weet het gewoon even niet meer en hoop echt dat jullie me een beetje kunnen vertellen hoe jullie het deden, hoe jullie met het drukke gedrag omgingen en wat je wel mag verwachten op deze leeftijd.. Wil haar ook niet overvragen natuurlijk wat ik voor mijn gevoel al een poosje doe waardoor ik met een gefrustreerd hondje zit.
Alvast enorm bedankt!
. 
.
... hond volgt je gegarandeerd.. gelijk stoppen uitbundig belonen (maak haar maar lekker gek).. volg, rechtervoet naar voren feestje bouwen en weer belonen..