Ruime knaagdierkooi, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Ruime knaagdierkooi, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 21:44

Hoi Bokkers!

Ik heb geen idee of dit topic mag maar aangezien ik geen huisdier wil kopen of te koop biedt is dit geen advertentie?

Ik zou graag wat advies willen, of misschien is een van jullie wel degene die me uit mijn probleem helpt.

Ik heb nu thuis twee Syrische hamsters, schatjes zijn het.
Eentje van twee en een van niet eens een half jaar. Jullie raden al dat die van twee jaar niet zoveel ruimte en speelgoed meer nodig heeft.

De jonge zit nu in een kooi die in mijn ogen gewoon te klein is en daar houd ik écht niet van.

De oudere zit nog in zijn grote, eigen kooi. Een super mooi ding en ben er erg blij mee _/-\o_

Beide kooien zijn van ferplast en ik vind het een prima merk.

Nu zou ik het jongere hamstertje graag in een grotere kooi hebben, maar ben ik een puber van 15 en verdien nog niet zoveel dus kan geen grote uitgaven doenx)

Dit zijn de huidige kooien:

Afbeelding
Hierboven de grote kooi:)

Afbeelding
En hier de kleine.

De kleine heeft nog tralies en twee verdiepingen. Maar de verdiepingen vind ik vervelend en door de kleine ruimte krijgt de hamster knaagdrang.

Ik ben tevreden over beide kooien en zou graag iets hebben wat er op lijkt maar dan groter.
Op marktplaats kan ik alleen maar van die kleine kooien met allemaal nutteloze dingen vinden.

Binnenkort krijgt mijn mannetjeshamster jongen en over acht weken ontvang ik dus een nieuw lid waar ik ook een kooi voor nodig heb.

Weet iemand goedkope, ruime kooien zonder meerdere verdiepingen?

Of heb je er misschien een of twee staan welke ik kan overnemen. Dan hoor ik dit graag want ik word een beetje wanhopig van het weinig aanbod hier.

Ik kan ongeveer 15 per kooi besteden.

Omgeving Zaanstreek.

Alvast bedankt :)

Aidenn

Re: Ruime knaagdierkooi, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:49

een groot oud aquarium kopen en daar zelf een beetje aan knutselen zodat er meerder niveaus zijn,kost niet heel veel en is makkelijk schoon te houden. ik raad wel aa n om gaas te gebruiken als een deksel omdat de aquarium kap alles er benauwd kan maken ( persoonlijke ervaring)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 21:52

Aidenn schreef:
een groot oud aquarium kopen en daar zelf een beetje aan knutselen zodat er meerder niveaus zijn,kost niet heel veel en is makkelijk schoon te houden. ik raad wel aa n om gaas te gebruiken als een deksel omdat de aquarium kap alles er benauwd kan maken ( persoonlijke ervaring)

Dit voorjaar gaan we een grote tank zelf bouwen
Inderdaad met gaas bovenkant voor ventilatie :)

Alleen dat kan nu niet dus moet ik voor nood even ruime kooien vinden:)

Ik zat ook al te kijken voor een aquarium maar kan niks goedkoopste vinden.

Wdit; wil juist geen meerder niveaus :P

Aidenn

Re: Ruime knaagdierkooi, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:56

ik weet niet waar je woont maar ik heb hier nog een 80 liter bak staan die lek is ( kit rand moet opnieuw worden gedaan ) en die kan je gratis van mij overnemen ( ik woon vlak bij de grens van drenthe en groningen ) ik heb er zelf ook altijd muisjes in gehouden. als het goed is staan er wel wat ''lekke'' bakken op marktplaats :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 21:57

Aidenn schreef:
ik weet niet waar je woont maar ik heb hier nog een 80 liter bak staan die lek is ( kit rand moet opnieuw worden gedaan ) en die kan je gratis van mij overnemen ( ik woon vlak bij de grens van drenthe en groningen ) ik heb er zelf ook altijd muisjes in gehouden. als het goed is staan er wel wat ''lekke'' bakken op marktplaats :)

Zaanstreek |(
(Stata in de op:P)

Heel erg jammer want had hem super graag overgenomen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:00

Je zou even op budgetkooien.nl kunnen kijken, weet niet of ze in jouw prijscategorie wat hebben. Maar ik heb daar zojuist een kooi van 60cm voor 28 euro besteld.
Mag ik vragen wat de afmeting van je grote kooi is?
Laatst bijgewerkt door wendyP op 27-12-15 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ginger1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:01

Wat is je budget? Op zooplus en fretten.nl staan wel een aantal mooie hokken met ruime afmetingen.
Of budgetkooien.nl

Edit lees net dat het voor tijdelijk is? Dan zou een lek aquarium een mooi idee zijn.
Op marktplaats staan ze vaak voor een prikkie en anders een oproepje op facebook?
Een deksel van gaas met een houten frame die precies om het aquarium heen valt is ideaal als deksel.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:03

Ferplast mary kooi
Of de Alaska kooi bij zoo plus
op budgetkooien.nl staan ook mooie

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:04

oeps sorry ik lees nooit de hele OP :+ ( eind van het jaar, de luiheid slaat toe :+ ) je had hem ook zo kunnen overnemen want hij staat in de weg, anders moet je marktplaats even goed in de gaten houden vooral in het nieuwe jaar want dan doen redelijk veel mensen spullen weg waar ze niet zo blij mee zijn :Y) . volgens mij kan een 60 liter bakje ook wel voor een hamster maar dat weet ik niet 100% zeker :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 22:06

Ginger1991 schreef:
Wat is je budget? Op zooplus en fretten.nl staan wel een aantal mooie hokken met ruime afmetingen.
Of budgetkooien.nl

Edit lees net dat het voor tijdelijk is? Dan zou een lek aquarium een mooi idee zijn.
Op marktplaats staan ze vaak voor een prikkie en anders een oproepje op facebook?
Een deksel van gaas met een houten frame die precies om het aquarium heen valt is ideaal als deksel.

Een van de twee is tijdelijk. Dus een lelijke en een mooi koop is prima:)

Heb weer even op marktplaats gekeken. Een iemand ene maaltje gestuurd om de afmetingen te vragen.
Verder allemaal dure dingen :+

Wat is een goeie zoekterm? Heb net Aquarium opgezocht maar kreeg vooral kweekbakken en aquariums in kasten etc.

Of het was al gauw €100..

Ik kan ongeveer 10/20 besteden per kooi.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 22:06

Eloya schreef:
Ferplast mary kooi
Of de Alaska kooi bij zoo plus
op budgetkooien.nl staan ook mooie

De Alaska kooi is niet zo groot toch?
En dat soort kooien bieden ze hier niet tweedehands aan.

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:07

Ik heb nog een glazen bak te koop staan alleen wel wat duurder dan 15,- (rond de 50,-). Woon in haarlem weet niet of dat in de buurt is? De bak is 80 x 35 x 40, als je wil kan ik een foto plaatsen

Edit; als je dit te duur vind kan je ook op marktplaats op de term gerbilarium of hamster aquarium zoeken :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 22:09

Melissaaxo schreef:
Ik heb nog een glazen bak te koop staan alleen wel wat duurder dan 15,- (rond de 50,-). Woon in haarlem weet niet of dat in de buurt is? De bak is 80 x 35 x 40, als je wil kan ik een foto plaatsen

Sorry das me te klein en het budget kan ik never nooit betalen.

Er moet een Syr in.

Die hebben in mijn ogen 80x50 of 100x30 nodig.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 22:10

Bedankt voor de zoekterm! Even uitproberen.

Edit; Nope, helemaal geen zoekresultaten.
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 27-12-15 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:11

op marktplaats kan je zoeken met de zoektermen : lek aquarium , oud aquarium , of terrarium . ( ik zie heel veel leuke bakken voor een prikkie maar allemaal niet in mijn buurt :(:) )

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:11

Ik plaats hier een slotje omdat de essentie van dit topic een gezocht-advertentie is en die hoort thuis op de Markt.