[VOLG]Sap en Sok krijgen een nieuw hok!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

[VOLG]Sap en Sok krijgen een nieuw hok!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 16:54

Hallo bokkers,

ik heb een paar weken geleden twee ritten gekocht, die inmiddels zijn uitgegroeid tot twee volwassen dames :D Ik had in die periode ervoor twee hokken op de kop weten te tikken en deze verbonden met pvc buizen en na een paar dagen rende ze er vrolijk doorheen. Maar nu, ze zijn groter geworden en ook dikker, waardoor ze bijna niet meer door de buizen passen :') Dus er moet sowieso iets veranderen! Ik vind twee hokken zelf eigenlijk niet handig, dus ik ben opzoek naar een betaalbare oplossing. Ik stop het geld liever in de verzorging, dan ik een duur hok :j Ik kwam via via erop uit om een kastje te kopen en deze te verbouwen tot hok. Op MP ben ik nu druk aan het zoeken en paps wil me helpen, hij is net wat handiger dan ik ben. Desnoods ga ik het hok zelf timmeren!

Dit is waar de dames nu in zitten:
Afbeelding
en hok twee:
Afbeelding
De foto's vertekenen een beetje, in het echt zijn ze wat groter en breder :j

Wat heb ik in gedachten?:
Ik wil een kastje waar onder in een la zit die ik er makkelijk uit kan halen om te verschonen. Ook maak ik er met een paar plankjes extra verdiepingen aan om de ratten lekker te kunnen laten rennen en klimmen. Het kastje zelf ga ik aan de buitenkant schuren en een leuk kleurtje geven, het meeste is van donker grenen en dit vind ik zelf niet zo mooi :o De binnenkant ga ik bewerken met verf (moet nog kijken welke verf het handigst is ivm urine) en het glas vervang ik voor gaas, hier kunnen ze ook lekker aan klimmen. Of als er geen glas is, zaag ik een deel van het deurtje eruit.

Hebben jullie nog tips?

Groetjes, Bente, Sap en Sok.

Ze hebben ook een eigen blog, hier zie je meer foto's:
Sapensok.weebly.com

Pauline

Re: [VOLG]Sap en Sok krijgen een nieuw hok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:07

Ik ben benieuwd. Leuk dat je dit zo gaat maken.