Grasparkieten man gezocht (6+)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Grasparkieten man gezocht (6+)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 11:16

Hallo bokkers,

Misschien beetje raar topic, maar ik ga het toch proberen..

Ik heb een voliere met parkieten, onanderen een oud koppeltje welke ik een goed tehuis heb gegeven. (8+)

Nou gaan wij in januari verhuizen en de nieuwe bewoners van ons huidige huis wouden de voliere niet overnemen, dus deze hebben wij verkocht.

Echter kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om dit oude koppel weg te doen, dus heb een kooi aangeschaft en ze in huis genomen.

We roepen 3 jaar "dit word birdies laatste winter, de oude opa is echt op.." en elke winter kwam hij fluitend door, echter nou is hij afgelopen week toch overleden :(
Hij is geschat zo'n 10 jaar geworden wat echt oud is, maar zijn vrouwtje welke nooit van zijn zijde geweken is, leeft nog wel, zij is ook al 8+,maar nog goed fit.

Ze zit alleen nog maar op de bodem sinds birdie overleden is en chiept ook niet meer :(:)

We willen proberen een vriendje voor haar te zoeken een oude man van 8+ (of 6+ als dat niet lukt) engels of Australische maakt niet uit.

Het mannetje mag uit een opvang komen, maar ooj particulier, als hij maar oud is en gezond.

Uiteraard, wanneer 1 van beide opnieuw overleid zullen wij weer opzoek gaan naar een nieuw maatje en zo. In deze cirkel Blijven zitten. Maar als wij op deze manier oudjes een fijne oude dag kunnen geven is ons dat helemaal waard!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:19

Eventueel een advertentie op marktplaats zetten met wat je zoekt?
Denk dat je dan wel een kans maakt op een goede match :j

Sonja_vR

Re: Grasparkieten man gezocht (6+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:51

Heb je al op dierenasiels.com gekeken?
Staan ook vogels in allerlei soorten op :)
Vind het wel tof dat jullie zo de achterblijvers een goed pensioentje geven :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:10

Parkieten kunnen wel een stuk ouder worden dan 10 jaar :j

Wij hebben onze parkieten uit een vogelopvang, ik zou eens op zoek gaan op internet!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:18

Ik heb wel meerdere oude heren in de voliere. Maar woon niet bij je in de buurt. Voor mij is het wel belangrijk te weten of ze ook vrij mogen vliegen want overgang voliere naar kooi is vaak een vrij grote overgang.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 13:20

Wilawander schreef:
Ik heb wel meerdere oude heren in de voliere. Maar woon niet bij je in de buurt. Voor mij is het wel belangrijk te weten of ze ook vrij mogen vliegen want overgang voliere naar kooi is vaak een vrij grote overgang.

Nee helaas, wij hebben een open zee aquarium. Als daar vogelpoep in komt sterft alles wat daarin leeft.. :(

Wij hebben deze oudjes binnen gehaald met de achterliggende gedachte dat ze in de voliere ook niet meer vlogen, enkel nog knus tegen elkaar aan kropen ;)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 13:20

Sonja_vR schreef:
Heb je al op dierenasiels.com gekeken?
Staan ook vogels in allerlei soorten op :)
Vind het wel tof dat jullie zo de achterblijvers een goed pensioentje geven :)

Oh dankje, ik ga even kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:25

Niet rot bedoeld, maar als de vogels niet uit de kooi mogen, is het dan niet beter om er geen meer bij te nemen en evt een ander huisje te zoeken voor het overgebleven popje? Dag in dag uit in een kooi opgesloten zitten is toch geen doen voor het beestje.

Edit: Laat maar, heb wat over het hoofd gezien.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:26

Nadiine__x schreef:
Wilawander schreef:

Nee helaas, wij hebben een open zee aquarium. Als daar vogelpoep in komt sterft alles wat daarin leeft.. :(

Wij hebben deze oudjes binnen gehaald met de achterliggende gedachte dat ze in de voliere ook niet meer vlogen, enkel nog knus tegen elkaar aan kropen ;)

Nee dan houd het op. Onze oude mannen zijn allemaal nog actief en vliegen graag. Dus dat is geen optie.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:27

Ik heb er genoeg, je mag hem ook wel lenen als gezelschapsheer. Ik woon wel op Ameland, das misschien een puntje.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:29

Is het aquarium te groot om even af te dekken met een stuk karton of eventueel een sjaal ofzo? Dan zouden ze toch even rond kunnen vliegen..
Snap je idee dat ze dan knus in hun kooitje zitten maar ze hebben nu geen keus tot rondvliegen, begrijp je? Als je de kooi open hebt kunnen ze zelf kiezen of ze daar willen zitten of dat ze de ruimte opzoeken

Succes met je zoektocht! Hoop dat je een maatje voor dr vind.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 13:36

laraxXxemma schreef:
Is het aquarium te groot om even af te dekken met een stuk karton of eventueel een sjaal ofzo? Dan zouden ze toch even rond kunnen vliegen..
Snap je idee dat ze dan knus in hun kooitje zitten maar ze hebben nu geen keus tot rondvliegen, begrijp je? Als je de kooi open hebt kunnen ze zelf kiezen of ze daar willen zitten of dat ze de ruimte opzoeken

Succes met je zoektocht! Hoop dat je een maatje voor dr vind.

Het is 500 liter en hangen lampen boven, dus dat gaat niet, anders hadden we dat zeker al gedaan ;)

Ik begrijp dat deze mannen dan beter bij u kunnen blijven, ik zoek echt een opatje, een kruipertje is ook welkom!

Ohka, ameland is wel te ver ja.. Jammer!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:57

Wat is een kruipertje :o?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:02

http://www.parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php

TS, heeft je huidige vogel ook kruipersziekte? Anders zou ik het je afraden om een kruiper erbij te zetten....
Sowieso zou ik ervoor kiezen om de vogel te herplaatsen bij iemand waar de vogel wel bewegingsvrijheid krijgt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-12-15 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:02

Kruipertje is een vogel met een bepaalde ziekte waardoor veren niet aangroeien. Wij hebben ook een kruiper, de naam zegt het al, deze kunnen niet vliegen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:11

Op mop staat een kruiper gratis af te halen in moordrecht geloof ik. Iig een die niet kan vliegen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:28

Een kruiper die jong (wat meestal het geval is daar deze niet oud worden en niet gezond!! zijn) is, is geen goede match met een oude vogel.
Dan beter 1 die bv. niet meer vliegen kan door een ongeluk of iets dergelijks. Een gezonde oude vogel vliegt namelijk ook gewoon. Zo niet dan is er wat niet in orde.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 14:50

Er kan een slotje op, ik ga dinsdag een oud mannetje ophalen :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:11

Kruipers kunnen ook gewoon oud worden.... Die van ons is naast zijn kruipersziekte kern gezond en zit mooi in zijn veren

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 20:43

Batlow schreef:
Kruipers kunnen ook gewoon oud worden.... Die van ons is naast zijn kruipersziekte kern gezond en zit mooi in zijn veren

Dat kruipers geboren worden is een teken van zwakte waardoor het virus tot uitbraak komt. Hier is vaak een reden voor waardoor ze niet gezond zijn. Bij sectie zie je vaak afwijkingen aan de organen enz enz.

Als ze weer mooi in de veren komen hebben ze vaak maar een lichte variant maar die vliegen dan ook gewoon weer.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:27

Wilawander schreef:
Batlow schreef:

Dat kruipers geboren worden is een teken van zwakte waardoor het virus tot uitbraak komt. Hier is vaak een reden voor waardoor ze niet gezond zijn. Bij sectie zie je vaak afwijkingen aan de organen enz enz.

Als ze weer mooi in de veren komen hebben ze vaak maar een lichte variant maar die vliegen dan ook gewoon weer.

Wij kwamen er pas later achter dat we een kruiper hadden. We hebben er wel 2, 1 kan wel gewoon vliegen. Onze kruiper is prima gezond, eigenlijk vrijwel nooit ziek. Hij is momenteel 4 jaar, heeft inderdaad korte veren maar ik denk dat hij toch echt wel even mee gaat. Ik heb vernomen dat deze vogels ook gewoon oud kunnen worden, als ieder ander parkiet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 00:12

Helaas is dat al lang achterhaald. Dat er een uitbraak komt van Polyoma is al een teken van een zwak en/of ziek bestand. Een gezond bestand zal geen jongen hebben met veeruitval.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:20

Dus onze parkiet wordt niet oud wil je zeggen? En welke leeftijd halen deze vogels dan volgens jou? Want dat is me nou niet duidelijk.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:07

Is 10 jaar al oud voor een grasparkiet dan? Ik heb hier een valkparkiet van 23, bijna 24. Wat een verschil dan met de grasparkiet...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:20

Nee, parkieten worden geloof ik ook wel ouder dan 10 jaar. Onze aller eerste parkiet is wel met 10 jaar overleden. Deze heeft alleen gezeten. Daarna zijn wij er achter gekomen dat je ze echt niet alleen kan houden, dus vanaf toen altijd 2 parkieten. Wij denken waarschijnlijk dat die van ons vroeg is overleden omdat hij alleen zat. Doet niet af van hoe tam hij was, het was een heerlijk best, werkelijk waar nergens bang voor. Soms waren we hem kwijt, zat hij in de keuken in de brood zak brood te eten :') en met avond eten moest hij echt in de kooi want de tafel was niet veilig. Aso was hij soms wel!