Gedrag na sterilisatie poes. (negatief)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Gedrag na sterilisatie poes. (negatief)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 20:27

Hallo bokkers, ik vraag mij af naar jullie ervaringen van het gedrag van een kat na sterilisatie.

Onze Maine Coon poes van nu 3 jaar is afgelopen na-zomer gesteriliseerd nadat ze bij de eerste poging tot sterilisatie begin maart zwanger bleek en haar dit nestje hebben gegund.
Voorheen was het altijd een kat wat op zichzelf was, kwam niet voor aandacht, of kwam niet bij je liggen, aaien mocht even, maar niet te lang. Tegen over de andere katten was ze altijd neutraal al was zij wel de baas, maar speelde regelmatig een geen gevechten.

Ze is nu denk ik 3-4 maanden geleden gesteriliseerd en alles is goed verlopen. Ze is wel wat gegroeid, maar was na de kittens dan ook te mager en ziet er nu piekfijn uit.

Alleen is zij nu nors tegen alles en iedereen, ook ons. Ze is de "koningin" van haar kussen blaast op iedereen die dichter dan twee meter bij haar in de buurt is ongeacht waar in huis of buiten dit ook maar is. Heel enkel tolereert ze het dat er 1 van de anderen in de buurt van haar slaapt/rust maar meestal niet.
Sinds een maand heeft ze af en toe "ruzie" met de x-siamees waarbij het net niet tot vechten komt. Maar vervolgens kunnen ze prima naast elkaar eten zonder blazen of grommen.
Voor ons maakt het weinig uit. Izzy red zich wel en komt gewoon te eten. Ik mopper soms op haar dat ze moet ophouden te grommen, maar verder is het ons prima. Als zij geen aandacht wil dan maar niet. Alleen haar verplichte poetsbeurten tja dan moet ze even schikken.

Maar meestal hoor je dat gedrag wel eens veranderd naar positieve zin, maar hebben jullie ook katten die negatief veranderen en hoe gaan jullie hier om.