Iemand nog een konijn? (Konijn gevonden)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Iemand nog een konijn? (Konijn gevonden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:21

Ik heb er een konijn bij. We gingen net de honden uitlaten in een mooi bos. En midden in dat bos zat ineens dit konijntje, doodstil als een standbeeld. Ik dacht eerst dat het geen echte was, zo stil als het daar zat. Maar ik ging er toch eens naartoe. Toen reageerde het en liep wat van me weg. Toch kon ik het naderen en vervolgens oppakken. Ik heb het maar mee naar huis genomen, want deze gaat het uiteindelijk niet volhouden daar. Alleen al vanwege de kleur.
Dus Flappie heeft in ieder geval op kerstavond onderdak gevonden.
Afbeelding

Hij of zij is wit en wel doorvoed, maar het vachtje is gelig geworden. En daarnaast wat het konijntje helemaal nat van onderen. Konijnen houden daar niet van. Het zit nu op droog stro, heeft hooi tot de beschikking, water en goede kwaliteit krachtvoer. Van het laatste begon het ook al meteen te eten.
Dit konijn kan daar niet lang rond gezworven hebben.

Maar weet je wat het is?
Als een konijn ontsnapt, blijft het nog wat dagen in de buurt van waar het thuis hoort, en trekt dan geleidelijk aan weg. Het moet dan wel al snel weggetrokken zijn, in korte tijd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-12-15 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:23

Noem hem nou geen Flappie -O- We weten allemaal hoe het afloopt met Flappie -O-
Hopelijk is het een kindje geweest die bang was dat papa hem in de pan zou doen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:25

Misschien opgejaagd door honden, katten of geschrokken van vuurwerk of jagers?

Zou hem eerst op Amivedi etc aanmelden alvorens hem weg te geven...

Wel goed van je dat je hem hebt meegenomen!

Brainless

Je kunt kijken of hij aangemeld is bij amivedi (en als dit niet het geval is; zelf hem als gevonden erop zetten).

Mijn konijnen zitten gewoon in de regen hoor, dus dat een konijn niet nat wil worden van onderen, is niet een standaard.
Wel fijn dat hij nu droog kan zitten.

Dat ze bij huis blijven is ook niet echt standaard; daarnaast kan hij ook geschrokken zijn en/of weggelopen zijn bij een vreemde plek (bv vakantieplaats).

tinkermiep

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:28

Misschien inderdaad geschrokken, of gedumpt. Wat een schatje.

Wat ga je ermee doen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:32

kiwiwitje schreef:
Hopelijk is het een kindje geweest die bang was dat papa hem in de pan zou doen...

Even correctie!
Ken je die laatste reclame dan niet van Flappie? Ik geloof dat het van bol.com is of zo.....
Flappie zit eenzaam in zijn hokje in de tuin en vreest voor zijn leven. En ja.... het is kerstmis. Grote handen pakken hem uit het hok. Zijn ogen staan groot en droevig, maar dan wordt hij in de huiskamer neergezet en kijkt naar..... een prachtige konijnenvilla onder de kerstboom! Flappie is helemaal gelukkig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:36

Geryon

Re: Iemand nog een konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:39

Vreselijk die reclame, ze doen alsof een konijn in z'n uppie in zo'n (te klein) hok het super goed heeft.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:41

Geryon schreef:
Vreselijk die reclame, ze doen alsof een konijn in z'n uppie in zo'n (te klein) hok het super goed heeft.

Inderdaad.

Ik zou het konijn ook eerst melden bij Amivedi.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:41

tinkermiep schreef:
Heb je al op Amivedi gekeken?
https://www.amivedi.nl/

Heb gekeken, niets aangemeld. Heb zelf echter het konijn wel aangemeld en op Facebook gezet. Meer kan ik niet doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:42

Geryon schreef:

Die villa is al veel groter dan het miezerige hokje waar hij eerst in zat.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:43

Geryon schreef:

Inderdaad... Beetje jammer! Ze bedoelen het vast goed, maar het hok wat flappie nu krijgt is nog steeds te klein...

Ontopic: Goed dat je hem opgevangen hebt TS!

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:43

Wat lief dat je hem opgevangen hebt! Ziet er uit als een leuk konijntje!

Let wel op met het virus wat nu heerst, zou vervelend zijn als je Flappie je eigen konijnen zou aansteken!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:44

Desiree schreef:
kiwiwitje schreef:

Even correctie!
Ken je die laatste reclame dan niet van Flappie? Ik geloof dat het van bol.com is of zo.....
Flappie zit eenzaam in zijn hokje in de tuin en vreest voor zijn leven. En ja.... het is kerstmis. Grote handen pakken hem uit het hok. Zijn ogen staan groot en droevig, maar dan wordt hij in de huiskamer neergezet en kijkt naar..... een prachtige konijnenvilla onder de kerstboom! Flappie is helemaal gelukkig.

Nou.. Nou vooruit dan. Maar dan verwachten we wel villafoto's van flappie!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 17:45

Lientjuhh22 schreef:
Wat lief dat je hem opgevangen hebt! Ziet er uit als een leuk konijntje!

Let wel op met het virus wat nu heerst, zou vervelend zijn als je Flappie je eigen konijnen zou aansteken!

Heb ik ook aan gedacht. Maar Flappie oogt kerngezond en levendig. En wat moet ik dan? Ik kon het beestje daar niet achterlaten.

Mijn eigen konijn zit ook niet binnen, eigenlijk nooit. Gaat alleen naar binnen als ze wil eten, maar verder wil ze altijd buiten zitten.
Ik heb twee ruime binnenverblijven, eentje zelfs met raam zodat ze niet in het donker zit. Maar daar is ze nooit.

Zie reclame kiwiwitje. Daar zie je Flappies villa.
Mijn konijn heeft geen villa maar wel een grote ren.
En de gevonden flappie zit wel in een ruim hok, maar uiteindelijk toch maar een hok.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:47

Wauw, kerstavond...alsof het zo moest zijn! Ik vind Flappie een topnaam!

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:49

Bij ons in de wei zit ook een konijn, is van mensen 2 deuren verder maar we kunnen hem niet vangen(al heeel veel pogingen gedaan) Hij zit al zeker een half jaar in de wei... We weten niet waar dat ie eet en drinkt maar wss bij een kinderboerderijtje 20-30 meter verder. Hij is dus nog steeds niet weggetrokken.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:54

Flappie is inderdaad wel een erg toepasselijke naam zo op Kerstavond! Fijn dat je het konijn onder jouw hoede hebt genomen!

En die reclame, ik vind hem mooi :) Flappie loopt immers toch gezellig los ook? :P Niet té serieus nemen natuurlijk... Misschien was een villa én een vriendinnetje nog wel mooier geweest, maar konijnen verkopen ze niet bij Bol.com :P En mijn flappies hebben niet zo'n groot hok hoor, maar gaan wel elke dag in de rennen.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:59

Goed dat je hem hebt aangemeld op facebook!
Misschien kan je hem brengen naar een konijnen opvang in de buurt?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 18:02

krimpenaar schreef:
Goed dat je hem hebt aangemeld op facebook!
Misschien kan je hem brengen naar een konijnen opvang in de buurt?

Dat was Goofy in Oldenzaal. Die is er onlangs mee gestopt. Nee, vang hem zelf wel op. Hier zit hij goed. Als het een vrouwtje is, probeer ik het straks te matchen met mijn andere konijn en dan komt het vrij riant te zitten als het lukt.

het is wel niet mijn soort van konijn maar goed. Ik hou van grote rassen. Maar als het ergens anders niet welkom is, dan hier wel.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:39

Zou hem dan wel eerst laten castreren :P als het een ram is. Wat is het geslacht van je andere konijn?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 18:46

Mijn konijn is een voedster. Als het een ongecastreerde ram is, ga ik hem er niet bij doen. Ik ga niet wéér castreren, want ik heb te veel pech gehad met konijnen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:23

Castreren is zo gepiept, en een gecastr ram met een voedster is een veel betere combi in het algemeen :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 19:25

Zo gepiept maar het kost ook geld he. Ik heb heel wat castratiekosten gehad afgelopen jaren. Maar ik heb te veel pech met konijnen. Ze krijgen goede verzorging en alles wat ze nodig hebben, maar maak de raarste dingen mee. De laatste is overleden aan de vossenlintworm. Vermoedelijk ingebracht door ratten. En ratten hou je niet weg in een buitenverblijf.