Waar (overleden?) kat zoeken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Waar (overleden?) kat zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 13:49

Onze kat van 16, die normaal nooit meer dan een paar uurtjes weg was en eigenlijk altijd bij ons in de buurt te vinden was, is sinds zaterdag niet meer thuisgekomen. Ze werd al wat dement, ze ging bijvoorbeeld vaak uitgestrekt in de regen liggen en dat soort rare dingen. De laatste week heeft ze 1x in huis geplast, dat was ook iets nieuws.
Maar ze is dus weg en we kunnen haar niet meer vinden. We hebben haar overal wel aangemeld enzo, maar ik denk dat ze een rustig plekje heeft gevonden om te sterven. Maar om het af te sluiten zou ik graag weten waar! De hele tuin is uitgekamd en de buren zouden het ook in de gaten houden. Maar heeft iemand hier ervaring mee?

MilesNF

Re: Waar (overleden?) kat zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:14

Overal langs gaan, aanbellen of briefjes in de bus doen. Ik heb het ook meegemaakt met mijn zieke kat. Uiteindelijk 2 dagen later gevonden, in shock, maar nog in leven.
Helaas mocht het niet baten en moest ik haar laten inslapen.

Ze lag bij iemand in de tuin onder een bosje. Zoek vooral op beschutte plekjes/schuren.
Ook even aanmelden bij asiel en amevedi

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:16

Flyers ophangen, rondvragen en eventueel zelf nog zoeken!
Misschien op Facebook in wat rommelmarkt/marktplaats groepen ook even een foto van je kat plaatsen? Dan kunnen zij ook opletten of ze hem zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:18

Vraag mensen in de buurt om ook even in hun schuur te kijken. Misschien is ze ergens naar binnen geglipt.

Ik hoop dat je haar snel vindt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:20

Een van onze katten is een jaar lang weg geweest. We werden ineens door het asiel gebeld of we een kat kwijt waren en of we hem nog terug wilde. Deze had een chip dus zo zijn ze bij ons gekomen.
Deze was ergens blijven hangen en ging bij een aantal mensen langs om te eten :Y)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:27

Demente katten kunnen best een eind weg zijn als ze random rond gaan lopen. Inderdaad briefjes ophangen en mensen vragen even hun schuur te checken. Kijk onder auto's en dichte struiken, heeft ze iets waar ze sterk op reageert (eten, speeltje, de hond)? Dan zorgen dat je dat bij je hebt.

Ik las laatst dat het een fabeltje is dat oude huiskatten weglopen om ergens te sterven en dat het daarom ook bij oude katten belangrijk is om echt op zoek te gaan naar je kat. Nu doe jij dat wel maar ook voor anderen met oude katten is het goed om te weten. De persoon die het bericht schreef had een kattenopvang en vertelde dat ze erg veel oude katten opvangen waarvan de baasjes vermoedelijk niet eens meer komen zoeken. Soms misschien omdat de zorg te duur wordt of te veeleisend, maar vaak dus ook omdat ze denken dat poes ergens in de bosjes is gekropen om te sterven terwijl die poes vervolgens nog 3 jaar leeft in de opvang.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 14:34

Bedankt voor de reacties allemaal :). De hele straat (dat is meteen de buurt) weet er al van, ze staat op amivedi en in diverse facebookgroepen en het asiel weet er ook van.
Ze is nu al zo'n 2 jaar dement en was nooit ver uit de buurt. Ze is ook bij ons geboren en is nooit ergens anders heen geweest. Ze ligt al jaren op het natte gras in de regen, maar afgelopen week deed ze wel extra vreemd, zodanig dat we al 2x dachten dat ze overleden was.

Ze had geen speeltjes maar reageerde sterk op voedsel en op mij, en op onze auto. Maar geen van allen had succes tot nu toe.

Ter info:

Afbeelding

Afbeelding

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 20:03

Waar is zij kwijtgeraakt? Ben je al op het Asiel wezen kijken? Ik ga er inderdaad in mee dat het "plekje om te sterven zoeken" idd echt een nonensens fabel is.. Een kat is namelijk een gewoonte dier en gaat niet ineens een wildvreemde plek opzoeken om te overlijden.. Ik ben medewerker op een dierenasiel en ik hoor dit verhaal zo dagelijks bij mensen die hun stokoude kat terug vinden in t asiel..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 14:20

Ze is kwijtgeraakt in Deventer Colmschate. Ik heb zelf wel ervaring met het rustige-plekjes-verhaal, vandaar. Geen wildvreemde plekjes trouwens, maar juist bekende. Een aantal katten dood gevonden onder een vertrouwd struikjE nadat ze raar begonnen te doen.
Asiel is ingelicht uiteraard. Maar het dichtstbijzijnde asiel is behoorlijk ver weg nog :)

Ze is in 16 jaar nog nooit gaan zwerven, vandaar dat het me onwaarschijnlijk lijkt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 23:34

Alle asiels verwijzen me door naar Amivedi :+

Ik weet niet meer waar ik kan zoeken nu, alle buren kennen haar wel maar hebben haar ook al die tijd niet meer gezien. :n

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:53

Ach wat naar. Ik hoop dat je haar vindt!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:58

Zou je misschien de link van het facebook bericht willen plaatsen? Dan kan ik het delen, ken wel aardig wat mensen uit Deventer, woon er zelf nu ook :)

Ik hoop dat je haar snel weer hebt!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 00:04